Artikelen
16 september 2013
Hotel Belvoir is elke dag bezig met het verbeteren van hun product
Nijmegen Business bezoekt dit jaar samen met Marie-Louise Buckens van het Convention Bureau bijzondere locaties in de regio Nijmegen die aangesloten zijn bij Convention Bureau Arnhem- Nijmegen. Deze keer is het de beurt aan Ramon van Dijk, general manager van Amrath Hotel Belvoir.
De naam van het hotel is niet zonder reden gekozen, de locatie van Hotel Belvoir is fantastisch, bovenop de stuwwal, tegen het centrum van Nijmegen aan. “De mooiste plek van Nijmegen”, zegt Ramon van Dijk. Hij zwaait sinds maart 2012 als general manager de scepter over het hotel met 76 kamers en vijf vergaderzalen (tot maximaal 250 gasten).
Investeringen
De hotellerie heeft het over de hele linie moeilijk en Hotel Belvoir vormt daar geen uitzondering op. “De business is moeilijk. We blijven investeren in ons product, nieuwe vitrage en gordijnen, nieuwe vloerbedekking, mooiere entree en receptie, nieuwe liften en we hebben het terras aangepakt. Het volgende item in het investeringsprogramma is een grondige opknapbeurt voor de kamers, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat dat ook afhankelijk is van de revenuen. Zo simpel ligt het nu eenmaal. We blijven elke dag bezig met het verbeteren van ons product. Wat we in elk geval ook doen is goed luisteren naar de wensen van onze gasten, net iets meer proberen te bieden dan onze collega’s. Dat betekent overigens ook dat we veel prijs stellen op samenwerking met collega-hotels in de regio, bijvoorbeeld bij overboekingen. Ik vind dat je elkaar zoveel mogelijk moet helpen.”
Samenwerken
Die samenwerking beperkt zich niet alleen tot andere hotels. “Ook met bedrijven proberen we een optimaal resultaat te behalen, helpen waar we maar kunnen, soms ook in prijs. Dat is op dit moment gewoon realiteit, daar kijken we elke dag kritisch naar. Prijs is niet altijd het belangrijkste argument voor een gast, het gaat ook om service en kwaliteit. Vaste gasten bijvoorbeeld herkennen en hun wensen erkennen, er een stap harder voor lopen. Dat heb je voor een belangrijk deel zelf in de hand, bijvoorbeeld de kwaliteit van je keuken. Bij ons komt niets uit een pakje, we maken alles zelf en we worden elke dag met versproducten beleverd. De gast merkt het verschil, daar zijn we van overtuigd. Uiteindelijk gaat het in onze branche om gastbeleving, daar maak je het verschil.”
Ramon van Dijk waardeert de inspannigen die het Convention Bureau zich getroost om de aantrekkelijkheid van de regio voor het voetlicht te brengen. “Onze prijzen zijn vaak veel gunstiger dan bijvoorbeeld in de Randstad. En ze spelen goed in op bijzondere evenementen, zoals de Floriade, dat leverde ons veel extra gasten op. Volgend jaar staat 70 jaar Market Garden voor de deur en de contacten met touroperators zijn er nu al. Het gaat er om Gelderland te presenteren als een aantrekkelijk alternatief voor de rest van het land en dat doen ze goed.”
Nijmegen Business