Artikelen
5 januari 2021
Inbound Marketing-agency Bureau Vet viert tiende verjaardag
Inbound Marketing-agency Bureau Vet bestaat 10 jaar. Het bedrijf helpt organisaties te groeien door een brede ondersteuning op marketing- en sales-gebied. “Waar we blij van worden? Als we samen met onze klanten resultaten halen.”
Als je het oprichter Erik Verpoort vraagt, zijn ze voorbij gevlogen, die 10 jaren. Begonnen als klein websitebureau, daar al snel online marketing-diensten aan toegevoegd, is Bureau Vet inmiddels al enkele jaren een full service bureau op gebied van Inbound Marketing en Sales. Met 15 medewerkers en een vestiging in Boxmeer en Amsterdam werken Erik en zijn compagnon Ron Schaminee dagelijks aan de groeidoelstellingen van hun klanten.
Groei als core business
“Grappig genoeg zijn we vanaf dag één al bezig met de groei van ons bedrijf. We hebben dat zelf in de praktijk gebracht en uiteindelijk zijn we die succesvolle aanpak ook gaan leveren aan klanten”, vertelt Erik. “Er zijn genoeg organisaties die niet groeien, of het gebeurt zonder plan. Terwijl het zoveel beter kan: omschrijf je bedrijfsdoelstellingen en vertaal die vervolgens naar marketing-en sales-activiteiten. Werk eraan met een duidelijk plan en maak meters. Dat is wat wij zelf hebben gedaan en nu is het onze core business.”
Inbound Marketing & Inbound Sales
Bureau Vet gebruikt de Inbound-filosofie om bedrijven te helpen groeien. In het kort draait deze filosofie om ‘Helpen in plaats van Verkopen’. Bij Inbound staan de prospect en klant centraal in het marketing- en sales-proces en wordt er rekening gehouden met diens klantreis. Dit in tegenstelling tot traditionele (outbound) marketing waarbij het eigen bedrijf en het eigen product in het middelpunt staan. “We zien dat marketing- en sales-afdelingen tegenwoordig een heel andere rol spelen dan vroeger”, zegt Ron Schaminee, in 2019 aan boord gekomen als mede-eigenaar van Vet. “Sales en marketing moeten steeds nauwer samenwerken om samen de doelstellingen van het bedrijf te halen: marketing moet zorgen voor gekwalificeerde leads, sales dient ze goed op te volgen en deals te sluiten. Ook de klant van onze klanten gedraagt zich anders dan voorheen. Hij oriënteert zich steeds meer online voor hij met je in contact komt of een aankoop doet. COVID-19 heeft dat nog eens in een versnelling gebracht: daardoor is marketing en sales nog meer online en virtueel gegaan met online oriënteren en beeldbellen. En dat merken wij aan het stijgend aantal leads en aanvragen voor marketingondersteuning dat we binnenkrijgen.”
Grip op processen
Erik Verpoort: “In die nieuwe marketing- en sales-wereld helpen wij en leveren alle mogelijke aspecten; het stroomlijnen van de marketing- en sales-processen, het ontwikkelen van goed converterende websites, het produceren van kwalitatieve content tot aan lead nurturing en het inrichten van marketing- en sales-software.” Hij vervolgt: “We merken dat organisaties grip willen krijgen op hun marketing- en sales-proces; meer inzicht zodat je weet of je de juiste dingen aan het doen bent en kunt bijsturen.”
Passie
Daar zit dan ook echt de passie van Erik, Ron en hun team: organisaties helpen beter te groeien. “Waar we blij van worden? Als we samen met onze klanten resultaten halen”, zegt Erik. “We vormen echt een team met de klant. Het is veel meer dan een klant-leverancier relatie; we zijn partners. Samen werken we aan leadgeneratie via kwaliteitscontent en samen vieren we de successen.”
HubSpot Partnership
Meer inzicht bereiken in je marketing- en sales-proces kan niet zonder professionele software. Bureau Vet werkt hiervoor al bijna 5 jaar samen met de CRM-, Marketing-, en Sales-software van het Amerikaanse HubSpot. “We zijn Platinum Partner waardoor we in de top-5 van Nederlandse HubSpot-partners staan”, vertelt Ron Schaminee trots. “De verwachting is dat we nog voor het einde van dit jaar zelfs Diamond Partner worden.”
Bovengemiddeld inlevingsvermogen
Ondertussen werkt Vet voor diverse grote en middelgrote bedrijven – ook multinationals – in branches als de maakindustrie, ICT en zakelijke dienstverlening. Erik Verpoort: “Wij zijn niet afhankelijk van één branche. De breedte van de organisaties waar we voor werken, is juist onze kracht. Onze marketing consultants hebben een bovengemiddeld inlevingsvermogen voor zo’n beetje elk denkbare branche.” Wat zijn dan de bedrijven die volgens Vet passen bij een Inbound Marketing en -Sales aanpak? Ron Schaminee: “Inbound Marketing is een serieuze investering in tijd en geld. Om die investering te rechtvaardigen, moet je als bedrijf een duidelijke groeidoelstelling hebben en durven te veranderen naar een Inbound-organisatie, dus echt de prospect centraal stellen in al je processen.”
De toekomst
Wat zijn de toekomstplannen van Bureau Vet? Ron Schaminee: “Uiteindelijk hebben we de ambitie om in de top van Nederlandse marketingbureaus mee te draaien. Maar we willen vooral kwalitatief blijven groeien, precies waar we ook met onze klanten aan werken. ‘Grow Better’ noemt HubSpot dat. Door de juiste leads aan te trekken en te werken met klanten die bij je passen. Want dan ga je samen resultaten halen. En het allermooiste is: als onze klanten groeien, groeien wij ook.”
Meer weten? Kijk op Bureau Vet.
Nijmegen Business