CD-Reclame
18 januari 2024
Indoor of outdoor: CD-Reclame zorgt dat je opvalt
Een klein bedrijf met een grote staat van dienst, zo zou je CD-Reclame uit Zevenaar wel kunnen omschrijven. Al 38 jaar levert dit sympathieke bedrijf een breed scala aan reclameartikelen aan hele grote, maar zeker ook aan kleine bedrijven. Eigenaar Roel van Mierlo is trots op zijn bedrijf. En met recht. Er is in de afgelopen jaren veel opvallend mooi werk verricht.
We spreken Roel in het bedrijfspand aan de Doesburgseweg waar het 38 jaar geleden allemaal begon. In die tijd is er op het eerste oog weinig veranderd. Een woonhuis, een bedrijfspand en een bescheiden team van vijf mensen dat met hart en ziel er dagelijks voor zorgt dat bedrijven zichtbaar zijn.
“We hebben er bewust voor gekozen om klein te blijven. De bedrijfsruimte is van alle gemakken voorzien en een team van vijf met daaromheen een aantal specialistische krachten die we, als dat nodig is, kunnen inzetten is meer dan voldoende,” aldus Roel. “En dat werkt voor ons. We draaien sinds jaar en dag een goede omzet. Oók in deze tijd, waarin veel bedrijven moeite hebben om hun hoofd boven water te houden. En dat is ook niet zo gek als je bedenkt dat elk bedrijf, of het nu goed of minder goed met ze gaat, reclame nodig heeft. Daar komt nog bij dat we met dit kleine team flexibel zijn. We kunnen snel inspringen op nieuwe ontwikkelingen en hebben de creativiteit om nieuwe wegen in te slaan. Dat is het grote voordeel van de bescheiden omvang van ons bedrijf.” Op deze manier is CD-Reclame in de afgelopen jaren steeds meer werk gaan verzetten. Om dat het hoofd te kunnen bieden komt er in 2024 wel een uitbreiding van het team. “Zo zorgen we dat we al onze klanten onze kenmerkende flexibiliteit kunnen blijven bieden.”
Altijd in beweging
“Ik werk met jonge mensen die met enthousiasme werken aan de producten die wij leveren. Dat varieert van lichtreclame tot belettering en het bestickeren van bedrijfswagens. Maar als iemand komt voor een visitekaartje, dan doen we dat ook. De reclamewereld is altijd in beweging, nieuwe ontwikkelingen volgen zich snel op. Die jonge garde houdt alles op de voet bij en komt met verfrissende ideeën en innovatieve oplossingen. Daar maak ik graag gebruik van. Zo blijf ook ik in beweging.”
Chemo Drück
Na zijn grafische opleiding begon Roel al snel bij Chemo Drück in Düsseldorf, waar hij zich o.a. bezighield met het stripen van auto’s. “In 1986 besloot ik voor mezelf te beginnen. Met hulp van mijn vader kon ik dit pand aankopen en in 1992 kwam mijn broer Cor in de zaak. De letters CD in onze bedrijfsnaam komen van Chemo Drück, waar we toen het merendeel van onze folies inkochten. “Het was hard werken in die tijd: overdag was ik onderweg om klanten aan te trekken. ‘s Avonds was ik druk met de productie: plotten en plakken. En ook nu, na al die jaren maak ik nog lange dagen, maar dat is zeker geen straf voor me. Ik ben nog altijd erg fanatiek, ik hou van wat ik doe en haal er nog elke dag veel energie uit.”
Broer Cor is inmiddels met pensioen, maar Roel peinst er niet over om te stoppen. “Ik ben pas 66 en nog lang niet uitgekeken op dit mooie vak.”
Meer weten? Kijk op CD-Reclame.
Marketing en CommunicatieArnhem Business