Artikelen
13 juli 2015
Jan-Willem Gelsing en Ruud Hermans (GKO) over hun marktbenadering
In juli 2014 verhuisde GKO naar hun nieuwe pand aan de Graafseweg 590 in Wijchen. Een mooi, open en functioneel pand, een pand dat past bij de uitstraling die de mensen achter het jonge ICT-bedrijf willen hebben. “In onze visie is ICT een dienst die klanten verder moet helpen, die hun processen moet verbeteren. Hoe doe je dat?
Door transparant te opereren, minder focus op techniek, meer op communicatie en door nieuwe wegen te vinden. Op die manier willen we ons onderscheiden, de Apple zijn in de markt van ICT-dienstverlening.” Jan-Willem Gelsing en Ruud Hermans leggen uit.
Jan-Willem en Ruud hebben zich sinds de start van hun samenwerking in 2012 hoge doelen gesteld. “We hebben de kennis op het gebied van ICT-beheer, telefonie, en alle bedrijfssoftware in huis. Maar hoe krijgen we die kennis bij onze klanten, hoe moet je daarvoor opereren? Daar waren we eigenlijk snel uit, in elk geval anders dan men in deze branche gewend is. Dus open en transparant, helder en ook voor klanten begrijpelijk. Echte toegevoegde waarde leveren, verder kijken dan de klantvraag, meer service leveren en je klanten ook vertellen waar je mee bezig bent. Communiceren, dat is het kernwoord. En dan ben je vanzelf hard op weg om de Apple in deze branche te worden.”
“Zo maak je van ICT een beleving, dan heeft ICT plotseling wel onderscheidend vermogen”
Verhuizing
Dat begon allemaal met de zoektocht naar een nieuw pand en de verhuizing in 2014. “We wilden een pand dat een verlengstuk was van de manier waarop we denken. Dat hebben we hier in Wijchen gevonden, het was een traditionele bruidsmodezaak, maar is nu een opnieuw op maat ingerichte ruimte die past bij wat we willen uitstralen. Hier kunnen we verder groeien.” Die groei moet komen uit de kwaliteit van de full-service dienstverlening, uit tevreden klanten. Daarvoor moeten we zorgen voor continue verbeterprocessen, of het nu gaat om kennis, processen of producten. De tweede stap is samenwerking. Wij zijn ervan overtuigd dat je altijd het beste resultaat krijgt door nauw samen te werken. Voortdurende evaluatie leidt tot een optimaal resultaat. Wij geloven in optimalisatie door integratie van bedrijfsprocessen en ICT systemen, zoals de visualisatie van bedrijfsdata in de vorm van displays of het koppelen van meerdere softwareoplossingen. Zo maak je van ICT een beleving, dan heeft ICT plotseling wel onderscheidend vermogen en is het voor bedrijven een interessant item dat hen verder kan helpen. Dan bouw je aan vertrouwen, vertrouwen dat pas kan ontstaan na het behalen van uitstekende resultaten.
Daar heb je de juiste medewerkers voor nodig, die niet alleen thuis zijn in onze ICT-wereld, maar die ook over sociale en communicatieve vaardigheden beschikken. Die met klanten kunnen praten. Die niet vanuit de gedachte opereert dat wij alles regelen, nee, die gewend is om samen met klanten op te trekken.”
Een voorbeeld
Hoe breng je je andere visie op ICT in de markt? Door de dingen goed te doen en tevreden klanten aan het woord te laten. Zoals GVG Oliehandel dat behoefte had aan een artikeldatabase.
Maurice Willemsen (GVG Oliehandel): “Op één plek alle gegevens verzamelen en die gegevens ook echt omzetten in waardevolle informatie. Een database die met ons bedrijf mee kon groeien en die geen afhankelijkheid van leveranciers zou creëren. Er ontstond een database op maat, die in al onze behoeften voorziet. Op het gebied van automatisering hebben we jarenlang achtergelopen, maar sinds we dit project zijn gestart zijn we een flinke inhaalslag aan het maken. De laatste ontwikkelingen zorgen er zelfs voor dat we er echt onze kracht van gaan maken!”
Ruud: “Dat zijn de signalen die we van klanten terug willen horen, die aangeven dat we op de goede weg zijn. Meer doen dan klanten in eerste instantie vragen, beter werk afleveren, in een open en transparant proces. Daar gaat het ons om!“
Nijmegen Business