Artikelen
22 mei 2019
Je bedrijf introduceren op een businessbeurs: 5 tips
Goede voorbereiding is essentieel. Als je binnenkort met jouw bedrijf op een businessbeurs staat, is het natuurlijk belangrijk om jullie beursbezoek goed voor te bereiden. Je wilt met jouw bedrijf zo goed mogelijk voor de dag komen en een zo positief mogelijke indruk achterlaten. Hoe kan je jouw onderneming succesvol en effectief introduceren op een businessbeurs? We hebben 5 nuttige tips voor je verzameld waar je als bedrijf je voordeel mee kunt doen op een beurs en die tegelijkertijd je helpen om ook op langere termijn herkend te worden bij je bezoekers.
Aanwezig zijn op een businessbeurs is één, ook na afloop van de beurs bereikbaar zijn is twee. Dit kan bereikt worden door middel van flyers, folders en visitekaartjes. Zo kunnen potentiële klanten na afloop van de beurs benaderd worden en doe je op een efficiënte manier aan klantenbinding. Flyers en folders bedrukken en visitekaartje maken kun je op een voordelige manier doen via Drukzo. Deze aanbieder van kwaliteitsdrukwerk biedt ruime keuzemogelijkheden om jouw bedrijf via drukwerk te promoten. Drukzo bestaat reeds 15 jaar lang en staat bekend om een 5-sterren klantenservice, een zeer snelle levering en de mogelijkheid om gratis online te ontwerpen.
2. Zorg voor open en vriendelijke medewerkers
Zet tijdens een businessbeurs de juiste mensen op de juiste plek neer. Zorg voor voldoende personeel achter en rond de stand, zodat alle bezoekers en klanten voldoende aandacht kunnen krijgen. Uiteraard is het verstandig om de meest communicatief vaardige en sympathieke werknemers uit het personeelsbestand te laten spreken. Zorg hierbij dat jouw personeel een goed en wervend indruk geeft en voorbebereid is op vragen die mogelijks gesteld worden.
3. Bouw een visueel aantrekkelijke stand
De waarheid dat je geen tweede kans krijgt om een eerste indruk te maken, geldt ook voor de stand waarmee je jouw bedrijf introduceert. Zorg voor een professioneel en verzorgd ogende stand. Op deze manier communiceer je naar een vooraf bepaalde doelgroep. Denk ook goed na over de kernboodschap die je wilt overbrengen. Durf hierbij af te wijken van de standaard en presenteer je op een unieke wijze. Slim is ook om te schermen met aantrekkelijke prijzen: de prijs is vaak het eerste wat potentiële klanten – naast natuurlijk kwaliteit en uitstraling – interesseert.
4. Nuttig promotiemateriaal mag niet vergeten worden
Een beurs is een kortdurende p.r.-activiteit. Daarom wil je dat jouw doelgroep ook na afloop van de beurs een aandenken heeft aan je bedrijf. Kies hierbij voor promotiemateriaal waar bezoekers echt iets aan hebben. Vooral handige gebruiksvoorwerpen doen het goed, zoals bedrukte pennen met bedrijfsnaam en logo, markeerstiften, notitieblokjes, usb-sticks of fraai ontworpen telefoonhoesjes.
5. Gebruik de stand om nieuw talent aan te trekken
Omdat je op een businessbeurs onder vakgenoten bent, is het een ideal moment om op zoek te gaan naar nieuw talent. Zoek je nieuw personeel, benut jouw beursstand hier dan voor. Met posters en door een recruiter van jouw bedrijf in te schakelen, kan je potentiële kandidaten verleiden om eens met jouw bedrijf het gesprek aan te gaan. Visitekaartjes drukken en bestellen is natuurlijk onmisbaar: geef gegadigden na afloop een visitekaartje mee van jouw onderneming en je zult zien dat – als je je slim en effectief presenteert – je enthousiaste mensen weet aan te trekken die jouw bedrijf een nieuwe boost kunnen geven.
Alvast veel succes toegewenst en maak er een onvergetelijke beursdag van voor jou en je collega’s!
Nijmegen Business