Artikelen
8 maart 2018
Je bent gek als je niet met ons werkt!’
Aandacht staat centraal bij Printing Partners. Aandacht voor de klant, aandacht voor de medewerkers en aandacht voor het milieu.
Susan Koenders (algemeen directeur) vertelt vol passie over hoe Printing Partners zich richt op communicatie uitingen online en offline. “We bieden een totaalconcept aan, om te kijken hoe onze klanten hun communicatie slimmer en handiger kunnen doen, zodat zij niet bezig hoeven te zijn met allemaal randzaken.” Daarbij is alles mogelijk, van merchandise tot de webshop afhandeling, van envelop tot gepersonaliseerde verpakking. “Wij zeggen niet ‘ja maar’, maar ‘ja en’”.
Nieuw bloed
Charlotte Keukens en Chantal van Eijk zijn sinds 15 januari de nieuwste accountmanagers bij Printing Partners. Charlotte: “In het verleden heb ik voornamelijk in commerciële functies bij een bank gewerkt. Via een netwerkavond ben ik op bedrijfsbezoek gekomen en meteen op de parkeerplaats dacht ik, wow wat een gaaf bedrijf.” Susan benadrukt dat bij Printing Partners niet gekeken wordt naar welke ervaring en kennis iemand heeft, maar dat er echt gekeken wordt naar de persoon zelf. “Ik geloof in mensen, kennis komt wel.” De verwachtingen van Charlotte en Chantal zijn meer dan waar geworden. Nee bestaat niet en het is een open bedrijf met hands-on mentaliteit. Chantal: “Ik vind de grafische sector zo leuk om in te werken, juist omdat er zoveel mogelijk is. Je hoeft nooit nee te zeggen en je kunt continu op zoek met de klant naar nieuwe ideeën.” Door te doen waar Printing Partners goed in is, kunnen zij ervoor zorgen dat hun klanten kunnen doen waar zij goed in zijn. Bedrijven kunnen zich zo focussen op hun core business. “Eigenlijk hebben ze ons gewoon nodig.”
Alles is mogelijk
Charlotte: “We zijn niet met één product bezig, maar bieden een totaalproduct aan. Het kan beginnen bij een envelop en uitkomen bij een complete merchandise.” Chantal geeft aan dat hierdoor ook een mooie uitdaging voor haar ontstaat: “Hoe onderscheid je je en zorg je er ook voor dat klanten de mogelijkheden zien om alles bij ons onder te brengen.” Uiteindelijk is dat juist het grootste voordeel van Printing Partners, als bedrijf hoef je niet meer bij zes verschillende aanbieders te zijn om je communicatie uitingen te laten maken. Printing Partners is een totaal-concept. Susan: “We hebben geen enkele concurrent als totaalconcept, maar per onderdeel hebben we de wereld aan concurrenten.”
Er is meer dan geld verdienen
Mensen en écht contact staan centraal bij Printing Partners. MVO staat bij ons voor Mens Vriendelijk Ondernemen, dit uit zich onder andere in de wall of happiness. Deze muur hangt vol met foto’s waar de medewerkers te zien zijn terwijl zij vrijwilligerswerk doen. Elk jaar krijgen zij een werkdag vrij om zich in te zetten voor de maatschappij. Zo zijn ze gaan wandelen met ouderen. Ook hebben ze wilgen geknot, afgevoerd en nieuw aangeplant. Naast MVO, zijn zij voor hun klanten een betrouwbare partner, die snel en flexibel werkt. Susan vertelt over een klant die in Stuttgart op een beurs stond en de brochures niet had ontvangen. “Op zaterdagochtend plaatste de klant een bericht op Facebook, dit werd door vier medewerkers