Artikelen
24 juni 2021
Je hoeft geen boekhouder te zijn, om tot de uitkomst TINT te komen
‘Betrouwbaar, ondernemend en persoonsgericht’ is beslist geen holle frase, maar een expliciete belofte die TINT Financiële Diensten ons doet. Willem Janssen nam eind 2016 het accountancy kantoor van zijn vader over en sinds begin 2019 laat hij samen met de andere eigenaar Ruud Oomen een frisse wind door het bedrijf waaien. Willem is al veel langer betrokken bij het bedrijf. Op zijn zestiende startte hij er met het digitaliseren van dossiers en zag de onderneming de afgelopen jaren uitgroeien tot hét administratie- en belastingadvieskantoor voor retailers, de transportsector en familiebedrijven.
“Door de jaren heen hebben we ons gespecialiseerd in die drie sectoren, maar uiteraard zijn de bakker om de hoek en de zzp-er in de bouw ook meer dan welkom! Vanuit heel het land weet men ons inmiddels te vinden”, vertelt Willem. Met zijn komst rekende men af met het vooroordeel dat de financiële wereld een ‘grijze’ wereld is. Bij TINT laat men je namelijk graag ervaren dat alles een ‘tintje’ moderner, informeler en leuker kan zijn binnen de financiële sector. “De naam is samen met onze medewerkers gekozen. Iedereen noteerde op een centraal whiteboard wat hem of haar te binnen schoot. Een bedrijf run je immers samen en dus wilden we iedereen bij de naamswijziging betrekken.” Het idee kwam van Willems broer, Thomas. Hij is marketing adviseur bij TINT. Willem studeerde af in Fiscaal Recht.
Trouw in tijd
TINT staat voor ‘Trouw in Tijd’. De halve T in het logo verbeeldt een tijdsaanduiding: het lijkt of een klok half vier aangeeft. Dat men ‘trouw in tijd’ is, blijkt wel uit het feit dat een flink aantal opdrachtgevers ook al jarenlang klant was bij Willems vader. “Sommigen al meer dan 25 jaar. Dan bouw je een nauwe band met elkaar op en wordt persoonlijk ook écht persoonlijk. Regelmatig leren we klanten in de loop der tijd ook privé goed kennen. Er zijn er zelfs die bij mijn ouders op kraamvisite kwamen toen ik net geboren was en die nu dus met mij om de tafel zitten.”
‘Net een ‘tintje’ moderner, informeler en leuker’
Zo gunstig mogelijk voor jou
Voor veel ondernemers is het bijhouden van de administratie een vervelende bezigheid. “Wij zorgen er samen met jou voor dat we het gehele proces zo simpel, snel, maar vooral ook zo leuk mogelijk maken. Op die manier zorgen we dat de ondernemers kunnen blijven doen waar ze goed in zijn: ondernemen! Naast de financiële administratie ontzorgen we ondernemers ook met de salarisadministratie. Het succes van een bedrijf is namelijk afhankelijk van het personeel. Wat de belastingaangifte betreft, kijken we altijd of er ergens een mogelijkheid is om de aangifte voordeliger uit te laten vallen. We geven fiscaal advies, stellen samen met de klant een financiële planning op, bepalen welke organisatiestructuur het beste bij jouw onderneming past en helpen bij een bedrijfsovername.”
Digitaal dashboard
Klanten hebben via een digitaal dashboard altijd volledig inzicht in hun zaken. “Middels handige grafieken, overzichtelijke tabellen en andere grafische weergaven is in één oogopslag te zien hoe hun bedrijf er voor staat. Met behulp van het dashboard voorzien wij onze klanten van advies en bespreken we de groeimogelijkheden.”
Ontspannen bedrijfscultuur
Bij familiebedrijf TINT staat de kantoorhond op de website tussen de medewerkers. Dat is niet alleen grappig, maar laat ook iets van de bedrijfscultuur zien. Die is transparant, informeel en toegankelijk en kenmerkt zich door korte lijnen. Willem: “We krijgen er altijd leuke reacties op en het schept iets gemoedelijks.”
Meer weten? Kijk op Tint.
Arnhem Business