Artikelen
28 mei 2014
Juwelier-Goudsmid Punte al generaties een vertrouwd adres
Juwelier-Goudsmid Punte aan de Rijnstraat in Arnhem heeft sinds de opening in 1930 een uitstekende naam opgebouwd. Alleen daar kun je niet van bestaan, je moet meer bieden en dat heeft Alexander Punte goed begrepen. Hij wist creativiteit en een gezonde handelsgeest te combineren tot een juweliersconcept dat ook in mindere tijd fier overeind blijft. Zijn geheim: de combinatie van maken en verkopen.
Het begon allemaal met grootvader Punte met de verkoop van klokken, gevolgd door de toevoeging van horloges in het assortiment en na de overname van de juwelier, in de jaren zestig door zijn twee zonen, ook sieraden. Alexander Punte nam op zijn beurt het roer in 1995 van zijn vader over. Hij is zelf goudsmid en zag dat in het handwerk een unieke kans lag. “Wel sieraden verkopen, niet alleen in en verkoop, zelf sieraden ontwerpen en maken, zoals de Spirelli sieradenlijn, dat is de toekomst.” Door deze juiste keuze zijn er nu vier fulltime goudsmeden in dienst, die onder andere de eigen sieradenlijnen maken, maar ook snel en vakkundig reparaties kunnen uitvoeren. Die combinatie tussen zelf maken en verkopen kom je nergens tegen. Met de handgemaakte sieraden bieden we iets unieks, wat je nergens anders vindt, zonder dat het per definitie duurder is. Dit alles levert ons, samen met een jaren lange, betrouwbare, opgebouwde naam, een grote groep vaste klanten op.”
Trendy
Alexander Punte: “We zijn een toeganke-lijke en laagdrempelige juwelier, werken alleen met de beste horlogemerken en de mooiste sieraden, ontwerpen zelf, of maken sieraden op aanvraag. Vaak gaat het om sieraden met een grote emotionele lading, zoals relatieringen, sieraden ter nagedachtenis van een overledene, of geboortesieraden.” Juwelier-Goudsmid Punte biedt een uitgebreid assortiment aan horloges, sieraden van bijvoorbeeld Tag Heuer, Longines, Tissot, Oris, Meistersinger en Maurice Lacroix, Lapponia, Pesavento. “De klant wil graag advies en uitleg bij zijn aankoop en dat kunnen wij bieden.” Juwelier-Goudsmid Punte heeft ook de meeste trendy merken van dit moment als Buddha to Buddha en Michael Kors. “Omdat jonge klanten onze klanten van de toekomst zijn, bewegen we mee met de mode in de markt. Daarvoor bezoeken we beurzen in Italië, Zwitserland en Duitsland. Voor jongeren is merkbeleving heel belangrijk, bij de oudere klant is dat niet altijd doorslaggevend; zij kiezen meer voor kwaliteit en duurzaamheid. Erg prettig voor ons is, dat er ook een bepaalde gunfactor in verweven zit. Daardoor hebben we klanten in de derde generatie, kleinkinderen van onze eerste klanten, dat zie ik als een prachtige waardering voor onze vakbekwaamheid.”