Artikelen
27 mei 2015
KantoorProfi, innovator op het gebied van faciliteren, zoekt onderscheid in diensten en service
Toners, paperclips, pennen en papier, het zijn geen sexy producten maar welk bedrijf kan zonder? Hoe zorg je er als expert in kantoorartikelen dan toch voor dat je opvalt, en een andere positie in de markt inneemt? Mark Bouwman (salesmanager) en Thomas Klip (marketingmanager) van KantoorProfi hebben het antwoord gevonden. Ze leggen uit.
De oplossing is eigenlijk tweeledig. KantoorProfi levert niet alleen meer dan 30.000 kantoorartikelen uit voorraad maar heeft ook een uitgebreid dienstenpakket waardoor het mogelijk wordt klanten volledig te ontzorgen. Van paperclip tot advies bij en uitvoering van kantoorinrichting. Daarnaast zorgen we ervoor dat de vindbaarheid van producten en diensten via de webshops van ProfiShop groot is. Het is eenvoudig een keuze te maken en de producten worden mooi vormgegeven. Dit maakt sales gemakkelijker. We doen en leveren alles wat onze collega’s ook aangeven alleen doen we meer, sneller en eenvoudiger. Alles is volledig geautomatiseerd waardoor bedrijven toegang kunnen krijgen tot belangrijke managementinformatie.
Service
KantoorProfi met inmiddels een vestiging in Bemmel en Antwerpen is een jong en dynamisch bedrijf dat zowel nationaal als internationaal haar sporen binnen de projectinrichting heeft verdiend. KantoorProfi werd in 2013 gestart door mensen met veel ervaring in de branche, met passie voor verkoop en marketing. Salesmanager Mark Bouwman legt uit: “Deze passie voelt de klant dus geven ze je een kans. We hebben andere ideeën, we kijken anders tegen de branche aan, we zien volop kansen in deze markt, we zijn jong en flexibel, dus kunnen we ons razendsnel aanpassen aan veranderende marktomstandigheden. Zo hebben we geen kostbare showroom, maar nemen we klanten, als ze daar prijs op stellen, mee naar de showrooms van de leveranciers. Dat drukt onze overhead en dat merkt de klant in de prijs. Bovendien bieden we veel diensten aan. Je kunt bij ons ook terecht voor relatiegeschenken, kantoorbeplanting, drukwerk of bijvoorbeeld bedrijfskleding tot en met volledige projectinrichting. Toetsenborden kun je door ons laten reinigen en bureaustoelen laten reinigen of herstofferen. Vrijdagmiddag kunnen ze worden opgehaald en maandagochtend worden ze als nieuw weer afgeleverd. Klanten vinden het prettig om voor alle kantoordiensten met één partner te werken. One-stop-shopping is belangrijk, we zijn niet alleen totaalleverancier in kantoorartikelen, we ontwerpen kantoorinrichtingen en zorgen voor de realisatie. Die diensten voeren we niet allemaal zelf uit. We werken nauw samen met geselecteerde partners die voldoen aan onze servicecriteria. Bovendien is onze automatisering zo ingericht dat klanten via onze bestelrapporten altijd volledig inzicht hebben in hun bestelgedrag, ook als ze meerdere vestigingen hebben.
Wij leveren betrouwbare cijfers over bestelgedrag per vestiging, dat is interessante managementinformatie. Producten en diensten aanbieden is één, zorgen voor een vlekkeloze service is iets anders. Afspraken nakomen, zorgen dat je meer doet dan de klant verwacht, dat is belangrijk. De servicegraad daar draait het om in dit vak.”
“Producten en diensten aanbieden is één, zorgen voor een vlekkeloze service is iets anders.”
Marketing
Thomas Klip is verantwoordelijk voor de marketing binnen KantoorProfi. Het is de uitdaging om een saai product toch aantrekkelijk te presenteren. We geloven in professionele marketing. We hebben een brochure en een presentatiemap ontwikkeld en daarnaast staat ons totale productaanbod op een usb-stick. Verder maken we het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk. Wanneer we een klant bezoeken ontvangt men dat pakket, inclusief een welkomstbrief met een gebruikersnaam en een wachtwoord voor onze ProfiShop. Je kunt meteen aan de slag. Digitaal bestellen is in deze branche breed geaccepteerd. Niet alleen voor de simpele producten, maar ook voor kantoormeubilair of -machines. Natuurlijk komen we graag langs voor een advies op maat. Je kunt bovendien je vraag per mail stellen. Thomas en zijn team doen er alles aan de keuzestress voor klanten zo gering mogelijk te maken. We hebben webshops per artikelcategorie ontwikkeld, zodat je gemakkelijk en snel via Google op een specifieke webshop terecht komt. Er loopt nu een pilot met tien shops en dat gaan we uitbreiden. Dat ontwikkelen we allemaal intern en ook daarin zoeken we onderscheidende waarde.
Projectinrichting
KantoorProfi is actief op het gebied van inrichting van kantoren, zorginstellingen en horecagelegenheden. We verzorgen van een eenvoudige schets tot een compleet uitgewerkt concept, inclusief indeling, sfeerbeeld en basisbegroting. Volledig uitgewerkt door onze interieurarchitecten, transparant en duidelijk, zodat de klant nooit voor verrassingen komt te staan. Onlangs mochten we voor Zijm Duiven werkplekken inrichten ten behoeve van de afdelingen Lease, ICT, Administratie, Directie en de kantine. Uiteraard doen we er ook de office supplies. We hebben scherp aangeboden. Half januari vond het eerste contact plaats, eind februari kregen we het akkoord en half maart leverden we op. Het ziet er niet alleen prachtig uit, de klant is ook meer dan tevreden. Daar gaat het om.