Artikelen
13 februari 2020
Klokgroep – N.E.C.: ‘Ons sponsorschap gaat verder dan alleen onze naam op een shirt’
“We kijken vooruit en zijn toekomstgericht. Groot denken en gefocust werken typeert ons. We zijn een familiebedrijf met lef dat toekomstbestendige leefomgevingen creëert. We pakken maatschappelijk relevante projecten op die andere partijen niet altijd aandurven”, aldus KlokGroep op haar site. De onderneming staat al bekend om haar geïntegreerde aanpak van grootschalige bouwprojecten en innovatie, sinds juli vorig jaar is zij ook N.E.C.’s hoofdsponsor. Harold van Rooijen en Wilco van Schaik, algemeen directeur bij respectievelijk KlokGroep en N.E.C., willen sámen aan de stad bouwen.
Dat bouwen gebeurt op marketing-commercieel gebied, met veel aandacht voor MVO en andere maatschappelijk gerelateerde onderwerpen. “Samen proberen we elkaar te helpen en vooruit te brengen. KlokGroep is ervaringsdeskundige in legio facetten van de bouwwereld, iets dat perfect aansluit op N.E.C.’s stadionproject.
Dan is het heel fijn dat je uitgerekend bij hén je oor eens te luisteren kunt leggen! Het was niet de kern, maar wel een belangrijke meerwaarde van dit hoofdsponsorschap. Op onze beurt brengen we KlokGroep in contact met onze relaties in het gehele land. Op die manier proberen we elkaars business te verbinden en te versterken”, trapt Wilco enthousiast af. “Niet alleen onze relaties, maar ook onze medewerkers zijn erg trots op het aangegane sponsorschap”, vult Harold aan.
‘ Wij zijn een familiebedrijf met lef dat toekomstbestendige leefomgevingen creëert’
Hoe het kwam…
In 2018 werd Ton van de Klok verkozen tot Nijmeegs Ondernemer van het Jaar en N.E.C. zocht bij voorkeur een Nijmeegs bedrijf als hoofdsponsor. De vraag van N.E.C. kwam een paar jaar nadat KlokGroep met alle bedrijfsonderdelen vanuit Druten naar Nijmegen verhuisd was. “We hoefden daar niet lang over na te denken!”, lacht Harold. “De vraag was eerder: hoe vullen we dat sponsorschap in, voor welke termijn en hoe brengen we dat nieuws naar buiten? Met name de maatschappelijke kant van N.E.C. was voor ons belangrijk en we krijgen daar veel waardering voor vanuit onze relaties. We willen als KlokGroep ook maatschappelijk iets betekenen, ons sponsorschap gaat verder dan alleen onze naam op een shirt.”
Hoe het gaat…
N.E.C. heeft een maatschappelijk programma met 25 projecten, waarmee jaarlijks zo’n 25.000 inwoners van Nijmegen worden geholpen. Wilco: “De ene keer helpen we een individu, de andere keer gaat het om een grootschaliger project als de ‘Dag van de Mantelzorger’, het ‘Concert voor de Minima’, of ‘Scoor een Boek’.
Momenteel staat de Kerstwensboom ook weer in de St. Stevenskerk en in het nieuwe jaar starten we een grootschalig anti-drugsproject in Nijmegen. We kunnen dit soort dingen mede door een hoofdsponsor doen. Primair draait het bij N.E.C. om voetbal, maar we zijn een beweging die zoveel méér doet.” Harold beaamt dat: “We krijgen zó veel positieve reacties van onze medewerkers en relaties die zich verwant voelen met de club.”
Hoe het zal zijn…
N.E.C. is eigenlijk een soort marketing-communicatie-adviesbureau voor haar partners, niet alleen om meer bekendheid te krijgen, maar ook door écht samen te werken en business te genereren via de netwerken van beide partijen. De samenwerking ziet er tot nu toe veelbelovend uit en stemt optimistisch.
Wilco: We werken bij N.E.C. vanuit een 3-jarenplan. Het is zo mooi dat partners als de KlokGroep daarin geloven en ons helpen die plannen te realiseren door ons succesvolle partnership” En dat zal vast ook snel weer voor de competitie-uitslagen gelden, want ook daar zal vanuit de visie weer succes ontstaan!
Meer weten? Kijk op www.klokgroep.nl en www.nec-nijmegen.nl
Nijmegen Business