Artikelen
8 juni 2017
‘KPMF is de nieuwe naam van KantoorProfi; deze dekt de lading’
In korte tijd is KantoorProfi uitgegroeid tot dé facilitator op inkoopgebied. Het bedrijf richtte zich bij de start in 2013 voornamelijk op producten en diensten in en om het kantoor. Inmiddels bestaan er vijf Profi’s: KantoorProfi, ZorgProfi, HorecaProfi, MagazijnProfi en OnderwijsProfi met elk hun specifieke doelgroep en aanbod. De naam KantoorProfi dekte dus niet langer de lading. KPMF is de nieuwe naam.
Snelle groei
John van Maanen is enthousiast: “Bij de start hadden we natuurlijk voor ogen welke kant we met het bedrijf op wilden gaan. Je bent tenslotte ondernemer en denkt groot. Echter, je moet ergens beginnen. Kantoorartikelen lag het meest voor de hand. Daarna breid je uit naar andere producten en diensten om en in het kantoor. Dat hebben we vervolgens uitgebouwd naar andere branches. Mijn vrouw Debbie komt uit de zorg, dus uitbreiding naar de zorg was een logische stap. Nu we vijf Profi’s hebben, zorgde de overkoepelende naam KantoorProfi voor onduidelijkheid. Dat doet onze dienstverlening te kort. KPMF ligt goed in de mond. Het is het paraplumerk voor de Profi’s.”
Inkoopassistent
Debbie: “KPMF is de inkoopassistent die jou kosten en tijd bespaart. Stel je gaat je kantoor opnieuw inrichten. Als je kijkt hoe lang je bezig bent met het zoeken naar de juiste leveranciers en producten, dan is dat enorm. Dat zijn extra werkzaamheden naast je normale taken. Bovendien ontbreekt vaak de kennis. Wat is een goede bureaustoel? Wij hebben de expertise en het netwerk. Elke Profi kent haar eigen specialisten op hun vakgebied. We werken alleen met de beste partijen op elk prijsniveau.”
‘Wij werken met excellente partners die staan voor kwaliteit’
Kostenvoordeel
John: “Als we dat voorbeeld nemen van het inrichten van een kantoor. Dan moet er misschien een muurtje weggehaald worden, vloerbedekking vernieuwd worden en wanden en plafonds geschilderd. Je plaatst nieuw meubilair en laat bureaustoelen reinigen. Je hebt dan al te maken met vijf partijen: aannemer, schilder, stoffeerder, projectinrichter en een gespecialiseerd bedrijf dat bureaustoelen reinigt. Je legt bij ons de totale vraag neer. Wij zorgen voor een heldere offerte waarin de verschillende werkzaamheden opgenomen zijn. Eventuele meubels kun je uitzoeken uit onze catalogus of in één van de showrooms van de fabrikant of importeur. Heb je weinig tijd, dan laten we een aantal stoelen overkomen uit de showroom. Vervolgens regelen we alles wat erbij komt kijken. Als de opdracht afgerond is, krijg je één factuur. Dat scheelt je tijd, gedoe en geld. De beste deal, maar met minder kopzorgen. Hoe fijn is dat?”
Partnerschap
Debbie: “KPMF opereert landelijk. Bij voorkeur werken we zoveel mogelijk met partners uit de regio. Je gunt elkaar tenslotte de business. Wij staan voor onze producten en diensten, dan kun je alleen maar met excellente partners samenwerken. Kwaliteitsbewaking is daarom essentieel. Je hebt één vaste contactpersoon die alles voor je regelt. Ongeacht wat je nodig hebt. De accountmanager kent jou en je bedrijf, dus kan je goed adviseren. Is er wat aan de hand, dan bel je ons. Wij lossen het adequaat voor je op.”
‘De beste deal met minder kopzorgen’
John: “We hebben de afgelopen jaren mooie projecten mogen vormgeven. Daar zitten misschien ogenschijnlijk merkwaardige projecten bij. Zo hebben we het sanitair en de tuin van RRS in Den Haag vernieuwd. We hebben een bandenhotel voor Zijm gerealiseerd. Voor Creaforti regelen we glasbewassing maar ook de relatiegeschenken. Aan Zorginstelling Vreedenhoff leveren we zorgproducten en ook de kantoorartikelen. Voor SMB Willems hebben we de gehele inrichting van hun pand verzorgd. Voor Watergoed (Omnivents) de nieuwe inrichting van het restaurant tot de all inclusive verzorging voor het sanitair. PACKCenter bouwt aan haar nieuwe pand. Wij zijn ingeschakeld voor de inrichting van het enorme magazijn met stellingen en bijbehorende keuringen en ook de werkplekinrichting van de kantoormedewerkers. Dat zijn aansprekende opdrachten en divers van aard. Dan ontstaat er wisselwerking en partnerschap.” Debbie: “Voor een buitenstander lijkt het misschien wat vreemd wat wij allemaal doen. Maar realiseer je, een groot kantoorgebouw heeft naast kantoren, sanitair, een receptie, een kantine, parkeerplaatsen en een tuin. Dan is je inkoop heel divers. Als je dat niet goed structureert, zie je door de bomen het bos niet meer. Het is prettig dat je dan één partij hebt, die dat volledig voor je uit handen neemt. Je krijgt een overzichtelijke factuur op Profi en prijsgarantie. Dus wat in eerste instantie een tikje opmerkelijk lijkt, is dus helemaal niet zo. Het levert alleen maar voordeel op.”
ProfiShop
Meer dan 40.000 kantoorartikelen. Voor 19.00 uur besteld, de volgende dag in huis. Laagste prijs garantie. www.profishop.nu
Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op via 085 – 401 68 98 of kijk op www.kpmf.nl
Arnhem Business