Artikelen
6 oktober 2017
Landelijk opererend communicatiebureau zet de deuren open voor regionale ondernemers
Met vijfenveertig jaar aan ervaring zorgt Giesbers Communicatie Groep voor totaaloplossingen in zichtbaarheid. Gemakkelijk gelegen aan de A12 naast het Van Der Valk Hotel in Duiven, beslaat het bedrijf tweeduizend vierkante meter met meer dan honderd medewerkers. Giesbers werkt landelijk voor bedrijven als Gamma, Karwei, PLUS, Action, Etos, Profile, Makro, Ici Paris XL, Bike Totaal en vele anderen. Lokaal werkt de groep voor onder vele anderen Toyota Material Handling, Gemeente Duiven, BDU, HAN en Pola. Ondanks dat is Giesbers niet heel bekend in de regio. “Daar gaat verandering in komen”, zegt Arjan Leest, commercieel directeur.
Het familiebedrijf, vernoemd naar de familie Giesbers uit Zevenaar, kent een geschiedenis van groei, ook tijdens de crisis. Het alles-onder-een-dak principe in combinatie met kwaliteit, snelheid en scherpe tarieven is voor veel adverteerders een reden om klant bij Giesbers te worden én te blijven.
De laatste jaren is er sterke focus geweest op het ontwikkelen van de disciplines online en audiovisueel. In april 2016 verhuisde het bedrijf binnen Duiven naar een grotere locatie om hier meer ruimte voor te creëren. In deze vestiging vinden we niet alleen een studio, speciaal ingericht voor opname en distributie van YouTube filmpjes en bedrijfspresentaties, maar ook grote en kleine ruimtes voor alle soorten van film en fotografie. Deze studio’s zijn uitermate geschikt voor het maken van packshots tot fotografie van auto’s en lifestyle settings.
Er is ook een studio ingericht voor food fotografie. De state-of-the-art afdelingen styling, decor en logistiek maken het mogelijk om de gehele productie in eigen huis te organiseren. Naast het produceren van visuele content (fotografie en video) beschikt de locatie over een online afdeling. Deze specialisten bouwen dagelijks websites, verzorgen e-mailings, creëren bannercampagnes en helpen de visuele content te ontsluiten op het internet. “De combinatie van visuele content creatie én een online afdeling maakt ons een slagvaardige partner voor onze opdrachtgevers”, zegt Arjan. “Wij dragen graag bij aan de succesverhalen van onze klanten. Denk hierbij aan het verhogen van online traffic en conversie, maar denk ook aan het brengen van een (complexe) boodschap bijvoorbeeld door het inzetten van video.”
De nieuwe locatie kreeg de naam ‘Digital Media Lab’. Arjan vertelt dat de toevoeging van het woord ‘Lab’ is ontstaan vanuit de wens om te blijven innoveren. “Als partner voor grote landelijke adverteerders zijn wij aan onszelf én onze opdrachtgevers verplicht om voorop te blijven lopen. Een aanzienlijk deel van ons budget gaat jaarlijks naar innovatie. Dat budget gebruiken wij voor opleidingen en het bezoeken van seminars, maar zeker ook voor het investeren in soft- en hardware.”
Het is de wens van Giesbers om al deze kennis, ervaring en techniek nu ook beschikbaar te stellen voor ondernemingen en ondernemers in de regio. “Wie denkt dat de drempel hoog is of dat wij onbetaalbaar zijn heeft het mis”, Aldus Arjan. “Bij Giesbers staat de deur wijd open voor regionale ondernemers.”
Meer weten?
Wil je meer weten over de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing en communicatie? Giesbers Communicatie Groep houdt regelmatig workshops in hun Digital Media Lab. Deze is toegankelijk voor klanten, geïnteresseerden en medewerkers. Schrijf je in voor hun nieuwsbrief op www.giesbers.nu om op de hoogte te blijven van hun activiteiten.