Renschdael Groep
16 oktober 2024
Landmark Arnhem zet de volgende stap
Gelrepark B.V. is eigenaar van het prachtige Landmark Arnhem langs de A325. Het compleet hernieuwde kantorengebouw ontstond door een samenwerking tussen Renschdael Groep en Dutch City Development. We spreken met Vincent Hofs en Kevin Daemen over de totstandkoming, mogelijkheden en toekomstplannen van Landmark Arnhem; dé plek waar samenwerking, creativiteit, plezier en innovatie samenkomen.
Vanuit Renschdael Groep is Kevin als Assetmanager verantwoordelijk voor Landmark Arnhem. Hij zorgt voor de commerciële en technische aansturing van het gebouw en werkt nauw samen met HEYDAY, de partij die de dagelijkse techniek, het planmatig onderhoud en de hospitality verzorgt. Vincent is Directeur Vastgoedontwikkeling van Renschdael Groep. Hij stond mede aan de basis van het Landmark-concept; een kantooromgeving gestoeld op gastvrijheid, ontzorging en welbevinden van de huurders. De inmiddels gerevitaliseerde en verduurzaamde nieuwe Arnhemse hotspot beschikt over een breed scala aan voorzieningen en faciliteiten, die het voor de huurders interessant maken om een plek te huren.
Dit is Landmark Arnhem
Vincent: “We bieden een groot vergadercentrum met 22 verschillende vergaderzalen, een restaurant, een all-day bar en een fitnessruimte. Je kunt de faciliteiten ook wel zien als shared services. We kunnen tegen (potentiële) huurders zeggen dat ze zo min mogelijk vierkante meters hoeven te huren. Alle algemene voorzieningen in de Piazza zijn al ingericht. Je hoeft dat dus niet meer achter je eigen voordeur te doen. De huurder kan zich dus richten op wat hij minimaal nodig heeft. Vergaderen doe je beneden, in een informele of formele setting. Ons serviceteam is erop ingericht om jou als huurder het leven zo makkelijk mogelijk te maken. Goede catering, slim gebruik van de ruimtes en feesten; we verzorgen alles. Met de beschikbare vergaderzalen kunnen we met gemak 500 à 600 mensen faciliteren. Iedereen betaalt mee aan de ruimtes, maar daar krijg je veel voor terug zoals een vergadertegoed. Maak je meer gebruik van de faciliteiten, dan betaal je naar rato mee.”
De start
“Sinds 2016 zijn we mede-eigenaar van Landmark Arnhem. In 2021 begonnen we met de papieren en fysieke transformatie van de Ohra Toren naar Landmark Arnhem. Gedurende die transformatie hebben we een aantal huurders weten te overtuigen van het concept. Nationale Nederlanden was al aanwezig, en CRV sloot ook aan. De CEO van CRV was overtuigd van de verhuizing naar een zeer duurzame multi-tenant omgeving: een bruisende omgeving waar veel bedrijven zich thuis voelen, met veel interactie, moderne dynamiek en uitstekende faciliteiten. We merkten dat we, door het waarmaken van onze beloften, het niveau van het gemiddelde kantoor wisten te overstijgen met energielabel A++, BREAAM en WELL ready. We richten ons nu nog op het faciliteren van onze huurders, maar we overwegen om de vergaderfaciliteiten ook open te stellen voor externe partijen.”
Hier staan we nu…
“We hebben driekwart van het gebouw volledig vernieuwd en naar nieuwbouwniveau gebracht. Landmark Arnhem staat. We zijn vol in de verhuur, en de interesse is groot. Partijen zien dat we iets bijzonders aanbieden en waarderen de kwaliteit, het hospitality-concept, het high-end klimaatsysteem en de ruime parkeergelegenheid. Daarnaast hebben we een goede aansluiting op het openbaar vervoer én hebben we naar tevredenheid een pilot van drie maanden gedraaid meteen Landmark Shuttlebus van en naar Arnhem Centraal en Arnhem-Zuid. We hebben onszelf op de kaart gezet en hadden enigszins geluk met de coronapandemie. Het concept van Landmark Arnhem sluit namelijk goed aan op de nieuwe manier van werken, waarbij thuiswerken en werken op kantoor elkaar afwisselen. Bij Landmark Arnhem hebben we een soort hotellobby gecreëerd, een gastvrije en sociale plek. Hier heb je de beschikking over voorzieningen die je thuis niet hebt.”
En de volgende stap is Landmark Flex
Vincent: “We overleggen regelmatig met huurders over potentiële verbeterpunten. Dit levert belangrijke informatie op over hoe het nog beter kan. We willen ook weten wat er speelt bij de organisaties van onze huurders. Enkele maanden geleden zijn we gestart met de verbouwing van de begane grond van de toren. Op basis van de veranderende behoeften bieden we meer flexkantoren en flexibele huurcontracten aan voor bijvoorbeeld een jaar. Huurders kunnen dus minder vierkante meters huren of juist meer, en in de toekomst opschalen of downscalen. Zo anticiperen we beter op de groeistrategieën van bedrijven en bieden we hun de mogelijkheid flexibeler om te gaan met de benodigde ruimte. Landmark Flex opent eind oktober. Je hoeft in feite alleen maar je stoel en bureau neer te zetten, en je kunt direct van start!” Kevin: “We faciliteren nu al partijen van 500 tot 10.000 m². Met Flex voegen we een nieuwe doelgroep toe. Als we de groei van bedrijven in ons gebouw kunnen faciliteren, is dat interessant voor de huurder. Deze doelgroep zou normaal nooit in een omgeving als Landmark terechtkomen. Hier krijg je voor een marktconform tarief de voordelen van een businessclassplek. Enne… we hebben nog steeds ruimte beschikbaar, dus meld je op tijd, want vol is vol!”
Meer weten? Kijk op Landmark Arnhem.
Arnhem BusinessCoverstory