Nieuws
2 februari 2024
Maak je bedrijf zichtbaarder: vier tips
Als ondernemer is het soms lastig om jezelf op de kaart te zetten. In de huidige maatschappij is de concurrentie ontzettend en alles is voor iedereen altijd binnen handbereik. Zet je bedrijf op de kaart en zorg dat niemand jou meer kan vergeten. Je kunt bijvoorbeeld etiketten online bestellen en bedrukken met jouw logo. Maar hoe zet je je bedrijf nu op de kaart? Hierzijn vier tips!
Investeer in een goed logo
Als je zelf geen vormgever bent, doe jezelf dan een plezier en besteed het design van jouw logo uit aan iemand die daarvoor gestudeerd heeft. Een goed logo maakt jouw bedrijf memorabel en daar mag dus best wat geld tegenaan gegooid worden. Een logo ontwerpen door een professional geeft jouw bedrijf ook een geloofwaardige en professionele uitstraling.
Laat het logo overal terugkomen
Wanneer je dat logo eenmaal hebt, laat het dan overal terugkomen, zodat mensen je onthouden. Druk het af op verzenddozen of etiketten, bijvoorbeeld van Avery, plak of spuit het op de bedrijfsauto en druk het op de shirts van jou en je medewerkers. Maak ook een standaardmail waar jouw logo aan de onderkant altijd te zien is. Hoe meer klanten jouw logo zien, hoe beter ze je bedrijf onthouden en hoe groter de kans dat ze terugkomen.
Wees actief op sociale media
Als je tegenwoordig nieuwe klanten wil werven, is social media de place to be. Maak een account aan (besteed dit eventueel uit aan een werknemer die handig is met content) en blijf regelmatig posten, om mensen op de hoogte te houden van ontwikkelingen in het bedrijf en ze eraan te herinneren dat je bestaat. Om nieuwe volgers (en dus misschien ook wel klanten) kun je je post laten sponsoren, waardoor deze ook zichtbaar wordt voor mensen die jou niet volgen. Een gesponsorde post kost je een paar euro en levert misschien wel ontzettend veel op.
Een mailinglijst
Wanneer je nieuwe klanten hebt, wil je deze ook houden. Stel je nieuwe klanten daarom voor of ze op de mailinglijst willen. Let op: veel bedrijven zetten klanten automatisch op de mailinglijst, maar dat mag niet! De klant moet de keuze om op de mailinglijst te staan actief maken. Stuur wekelijks een mail uit met de ontwikkelingen binnen het bedrijf, speciale acties die je klanten niet mogen missen en eventueel kortingscodes voor mensen die op de mailinglijst staan. Zo blijf je relevant voor je klanten.
Nieuws