Artikelen
19 november 2013
MANNA beste hotel-restaurant van Europa
Op 1 november was de rode loper uitgelegd in het Indigo Pearl Resort in Phuket voor de gala-uitreiking van de World Luxury Hotel Awards. Hotel-restaurant MANNA was niet alleen genomineerd, Aïda Papilaja en Sander Hendrix en hun reisgezelschap wisten zeker dat ze in de prijzen zouden vallen. Maar in welke categorie? Dat werd een mega-verrassing: MANNA werd uitgeroepen tot het beste hotel-restaurant van Europa. “En daar werden we even stil van.”
Op woensdag 30 oktober vertrokken Sander en Aïda met China Airways naar Bangkok en vervolgens naar Phuket.
Met vijf vrienden van MANNA, Twan Konings, Yvonne Veens en Ruud Sewpersad, Cynthia Vorstenbosch en Arie Hendriks. Sander: “Ik dacht dat ik de hotelwereld wel zo’n beetje kende, maar het niveau van het Indigo Pearl Hotel was echt ongekend. We hebben die middag op het strand van een heerlijke lunch genoten. Nadat we ons opgefrist hadden op de weelderige kamer van het resort zijn we ’s avonds gaan dineren in Baan Rim Pa, het beste Thaise restaurant van Phuket.”
Dag 2 was een dag om rustig in de gala-sfeer te komen. Hoe doe je dat in Phuket? “Speedboot gehuurd en op weg naar een bounty-eiland, om lekker te snorkelen en te lunchen. ’s Middags nog even relaxen aan de poolbar en daarna de galakleding aan, want om 19.00 uur werden we verwacht voor de pre-cocktailparty voorafgaand aan het gala.” En dan de avond zelf: “Een ongekende ervaring.”
Director of the World Luxury Hotel Awards Marinique de Wet omschreef de prijs als volgt: “Our belief is that service excellence is the most critical factor in a hotel’s measure as a luxury hotel and winning a World Luxury Hotel Award would enhance performance levels if industry peers can be judged against other major players in the field. We can always be inspired to greater levels of excellence meaning exceeding customer’s expectations and paying attention to detail.”
Dus excellente service die klantverwachtingen verre overtreft, dat is waar het om gaat. “En toen bleek dat we Europa’s beste zijn in de categorie hotel-restaurant.
Dat was een schot in de roos.
In onze visie gaat het altijd om de gastbeleving in zowel hotel als restaurant, de één is niet belangrijker dan de ander, het gaat om de perfecte combi. Deze award is voor ons de bevestiging dat we op de juiste weg zijn. Het bleef dus niet droog aan tafel, de tranen rolden, de champagne vloeide rijkelijk en pas rond 6.00 uur zochten we onze bedjes op. Een geweldig feest, een bijzondere ervaring, ook nog vastgelegd door meerdere tv-stations.”
De volgende dag ging het gezelschap weer richting Nijmegen. “Het was ook een dag om onze verwondering en onze ervaringen een plaats te geven, we hebben lang nagepraat en uiteraard Nijmegen en de rest van de wereld via facebook en twitter op de hoogte gehouden.” En nu? “Onze award elke dag opnieuw weer waarmaken, bijzondere service leveren, op een niveau die de klantverwachting overtreft, want dat is ons werk en daar ligt ons hart.”
Nijmegen Business