Artikelen
18 april 2014
Manon Bruggeman Seasons Women’s Wear voor de vrouw van nu
Manon Bruggeman bewijst met Seasons Women’s Wear dat webshoppen niet zaligmakend is. En dat een grote groep vrouwen nog steeds kiest voor persoonlijke aandacht en een deskundig advies. Daarmee bouw je aan een winkel die een begrip is in Nijmegen en omstreken. Het ontlokte een klant de opmerking: ‘Ik kom weer even naar m’n snoepwinkel’. Als dat geen aanbeveling is!
Manon Bruggeman begon in april 1994, 20 jaar geleden, aan de van Welderenstraat 5 in Nijmegen met Women’s Wear, eerst met een compagnon, sinds drie jaar alleen. “Ik had helemaal geen achtergrond in de mode, maar ik had als stewardess bij KLM wel geleerd om met mensen om te gaan. Ik denk dat daar uiteindelijk de basis van het succes ligt. Onze winkel is laagdrempelig, informeel en gezellig, iedereen is welkom, winkelen moet hier een feestje zijn en daar doen we alles aan.”
Inspiratie
Seasons Women’s Wear onderscheidt zich niet alleen door de persoonlijke aandacht die iedereen krijgt. “We besteden heel veel tijd aan de inkoop van onze collectie. We bieden veel verschillende labels voor een brede doelgroep. Je vindt hier de dingen die je elders niet vindt en dat vinden onze klanten plezierig. Voor de vrouw van nu, ongeacht leeftijd, sportief, voor een avondje uit, zakelijk, casual, trendy of chique, we hebben het in huis. Er is dus inspiratie genoeg. We organiseren twee keer per jaar onze eigen modeshow, dat is vooral heel gezellig en informeel. Dat vinden we belangrijk.”
Ringstraten
Manon heeft in twintig jaar een grote vaste klantengroep opgebouwd. “Maar werken aan je naamsbekendheid blijft belangrijk, vooral nu moet je jezelf onderscheiden van de rest. Ik vind het nog altijd leuk waneer ik op facebook zie dat iemand een ‘leuke nieuwe winkel’ heeft ontdekt. De kwaliteit van de Nijmeegse ringstraten werkt daar ook aan mee. Je parkeert hier nog voor de deur en ga je vergeefs op zoek naar ketenbedrijven, een bezoek aan al die leuke winkels is nog een beleving. Je vind hier hardwerkende ondernemers met passie voor hun vak. Shoppen, lekker koffie drinken of lunchen, winkelen is nog echt leuk en daar zal altijd behoefte aan blijven bestaan.” “Maar ik haal mijn voldoening uit de persoonlijke klantencontacten, iemand eerlijk adviseren, dat maakt je werk elke dag leuk.”