Artikelen
8 juli 2015
Marketingbureau 2Keer.nl zet de volgende stap
Elk bedrijf maakt een cyclus door. Het start met een goed idee en het bedrijf is geboren. Dan groeit het stap voor stap door naar volwassenheid, naar een bredere, soms andere dienstverlening en naar een bredere klantenkring. Dat geldt ook voor 2Keer.nl, dat zich in acht jaar ontwikkelde van een creatief actie-marketingbureau naar een bureau dat klantenstrategie in branding van producten en diensten op de voorgrond stelt. Een verhaal van eigenaren Ezgi Söylemez en Peter Elfrink.
Ezgi Söylemez (31 jaar) en Peter Elfrink (30 jaar) leerden elkaar tijdens hun studie digitale communicatie aan de HAN kennen. Ze hadden niet alleen een klik in hun studie, ze ontdekten dat ze ook hetzelfde ambitieniveau hadden: ideeën voor klanten omzetten in werkbare marketingconcepten met meetbare resultaten. Full-service marketing, zowel online als offline van complexe strategievraagstukken, tot eenvoudige drukwerkopdrachten.
“Het begon tijdens onze studie met een onderzoek voor Philips. Daar rolde als uitkomst een evenement uit, voor de daadwerkelijke realisatie mochten we een offerte uitbrengen en we hebben het naar volle tevredenheid uitgevoerd. Dat was de eerste stap. Toen zijn we verder gaan borduren, zochten klanten in (semi-)overheden en het grotere MKB. We zijn onder andere verantwoordelijk voor ‘De weg naar Papendal’ voor NOC NSF in opdracht van Gemeente Arnhem, de re-branding van Hesselink Koffie, zijn een sparingspartner van het Nederlands Openluchtmuseum met betrekking tot online marketing en organiseren events, zoals het jubileumevent van Synerlogic.
‘Maak kennis met de kracht achter ons bureau’
Strategie
Vaak ging het om eenmalige concepten, een campagne voor fietsverlichting, een doelgroep-analyse, het vergroten van de naamsbekendheid of de viering van het honderdjarig bestaan van een instelling. “We bedachten een leuke actie, zorgden voor de vlekkeloze uitvoering, maar we ontdekten ook dat opdrachtgevers steeds vaker behoefte hadden aan strategisch advies. Hoe zorg ik ervoor dat mijn product of dienst een authentieke en degelijke identiteit verkrijgt? Dat het blijvend op het netvlies van potentiële klanten terecht komt. Onze uitdaging zit in advisering van directies, hoe haal je ze uit hun comfortzone, neem je ze mee in een andere visie, waarin de lange termijn een veel belangrijkere rol speelt. Directies willen een sparringpartner die niet automatisch de hele organisatie belast. Wij adviseren, zorgen voor een geïntegreerd marketingplan en voeren uit. Die uitvoering komt daarna wel, daar hebben we een compleet bureau met veelzijdige professionals voor opgetuigd.
Het begint altijd met onze brede interesse, we zijn nieuwsgierig en daar komt vaak een oplossing uit voort. En niet onbelangrijk, we halen altijd resultaat, onze inspanning moet wel tot conversies leiden, het moet iets opleveren. Dat doen we vaak in een combinatie van online en offline, voor een uurtarief of in een abonnementsvorm. Juist dat laatste is belangrijk, want daarmee heeft 2Keer.nl zich ontwikkeld tot een marketingbureau ‘on demand’. Wij zijn het bureau op afstand, maar toch dichtbij. Daarmee worden we ook bereikbaar voor het gewone MKB-bedrijf. Dan praat je niet alleen over een website, maar ook over de achterliggende strategie. Hoe moet zo’n site er uit zien, wat is het doel, wat moet het opleveren? Op die vragen moet een antwoord komen, dan volgt de invulling vanzelf.”
Ons bureau
2Keer.nl heeft een campagne bedacht om extra aandacht te vragen voor de strategische verandering die het bureau doormaakt. Dan praat je met name over ‘marketing on demand’, op afstand altijd aanwezig en op korte termijn in te schakelen. De titel van onze campagne is: ‘Maak kennis met ons bureau’. We verspreiden een miniatuur van onze eigen bureaus, met een dubbele betekenis: we stellen ons bedrijf voor en ten tweede maken we duidelijk dat ons bureau ook bij het bedrijf kan staan. Als full-service marketingbureau op afstand, in te zetten op het moment dat het nodig is, maar wel een bureau dat uitstekend op de hoogte is van de strategische visie van het bedrijf. Dat doen we in een geïntegreerde aanpak, met als pijlers strategie & concept, content & community, design & frontdevelopment en online marketing.”
Visie
Uiteraard beschikt 2Keer.nl zelf ook over een strategische visie. “Over vijf jaar zijn we een bureau dat een breed dienstenpakket biedt aan vaste regionale klanten, maar ook een aantal grote merken in portfolio houdt. We willen groeien van een Arnhemse naar een landelijke speler. Arnhem is voor ons de perfecte uitvalsbasis, hier maken we het verschil met jonge, creatieve mensen, die kennis van de nieuwe wereld, die ze op een pragmatische manier kunnen vertalen naar wat een klant nodig heeft. ‘Niet lullen maar poetsen’, een idee omzetten in resultaten en vooral met passie. Daar gaat het om, dan kun je groeien.”