Mauron Kantoormeubelen
16 maart 2023
Mauron; Toonaangevend in refurbished kantoormeubelen
Mauron Kantoormeubelen viert dit jaar haar 10 jarig bestaan. Wat begon als een uit de hand gelopen hobby van Auto Traa eigenaar Maurice Traa is in de jaren uitgegroeid tot een serieuze partij in tweedehands en refurbished kantoormeubelen. 7 jaar geleden kwam zoon Tim in de zaak, sindsdien heeft het bedrijf een grote vlucht genomen en levert Mauron Kantoormeubelen in heel Nederland aan particulieren, kleine en hele grote bedrijven en overheidsinstellingen. Leveringen gaan zelfs naar België, Frankrijk en Duitsland. De bedrijvigheid is groot. De aandacht voor elke klant die binnenwandelt blijft onverminderd aanwezig. Bestellingen kunnen online geplaatst worden, maar er wordt zeker ook uitgebreid de tijd genomen om iedereen van persoonlijk advies te voorzien in de showroom aan de Westkanaaldijk in Nijmegen.
“We zijn in de afgelopen jaren hard gegroeid. Elke dag rijden er 2 tot 3 vrachtwagens door heel Nederland om de bestellingen rond te brengen.” vertelt Tim. “Er is op dit moment veel vraag naar tweedehands- en refurbished meubelen. En het feit dat wij in de 10 jaar dat wij bestaan een groot netwerk hebben opgebouwd zorgt ervoor dat veel mensen ons goed weten te vinden. We hebben over de jaren een sterk merk neergezet en daar plukken we nu de vruchten van.”
Tweedehands of refurbished?
“Het is soms nog wel eens lastig uit te leggen. Maar refurbished is iets anders dan tweedehands. Bij tweedehands verkoop je het product zoals het is binnengekomen zo goed als 1:1 door. Refurbished wil zeggen dat we de meubelen reviseren. We kijken naar de staat van het meubel, maken de benodigde aanpassingen en bieden het dan voor de verkoop aan. Wij gaan daar nog een stap verder in: elk meubel dat hier binnenkomt wordt ontmanteld en elk onderdeel wordt nagekeken. Bureau onderstellen worden waar nodig opnieuw gecoat, stoelen krijgen nieuwe bekleding, het binnenwerk wordt grondig beoordeeld, nieuwe armleggers… alles wat aan vervanging toe is wordt vervangen, alles wat gerepareerd moet worden wordt gerepareerd. En zo maken we elk meubel dat binnenkomt weer als nieuw.”
Alleen kwaliteitsinkoop
“We kiezen er bewust voor om alleen de grote merken te dragen. Ahrend, Herman Miller, Vitra e.d. Dat zijn topmerken waar de grote bedrijven en overheidsinstellingen mee ingericht zijn. Wij knappen ze op en dan maakt het niet uit hoe oud een stoel bijvoorbeeld is. Wij zorgen ervoor dat hij weer in oude glorie hersteld wordt, zodat hij weer jaren mee kan. En mocht er na een jaar of 5 of 8 toch iets mee zijn, dan repareren we hem ook weer. Met merken als dit is dat zeker ook nog waard. Zo koop je dus eigenlijk iets wat nog een leven lang meegaat.”
Naar eigen wens samen te stellen
“De uitdaging van een kantoor inrichten met refurbished meubels is dat er ook aandacht moet zijn voor die uniforme uitstraling die je wilt. Met oog op het kantoordesign maken we een mix van nieuw en oud. Zo behouden we het onderstel en de kast en zetten daar een nieuw blad bovenop. Dat zorgt ervoor dat alle meubels bij elkaar passen in het kantoor dat je in gaat richten. Alles is in kleur samen te stellen, van onderstel tot zijkanten en tops. En we maken de meubels ook op maat. Zeker in het thuiskantoor heb je vaak te maken met een beperkte ruimte of afwijkende maten. Wij zorgen ervoor dat het bureau of kast naar jouw keuze altijd netjes past.”
“Op onze website kun je snel exact dat bestellen wat je nodig hebt. Maar je kunt er ook voor kiezen om in onze showroom ideeën op te doen. We nemen altijd alle tijd om mee te denken over hoe en met welke meubels jouw kantoor niet alleen mooi, maar ook functioneel kan worden ingericht. We werken met tweedehands artikelen, maar zullen er altijd voor zorgen dat het nog altijd naar jouw smaak en jouw maatvoering wordt uitgevoerd. Weet je nog niet precies wat je wilt in de ruimte die je hebt… wij zitten vol ideeën en kunnen je laten zien wat er mogelijk is en je adviseren over de meest efficiënte kantoorindeling met meubels die qua uitstraling en kleurstelling ook passen bij jouw bedrijf.”
Aantrekkelijke prijsstelling
“We werken voor de hele grote ondernemingen, maar zorgen er ook voor dat de thuiswerkplek met goed en ergonomisch verantwoorde meubels ingericht wordt. We leveren kwaliteitsmeubelen van de grote merken tegen een fractie van de nieuwprijs, terwijl de kwaliteit uiteraard dezelfde is. Daar komt bij dat mocht je willen uitbreiden wij altijd aan dezelfde meubels kunnen komen zodat de kantoorinrichting altijd in dezelfde look and feel kan blijven.”
“Er zijn inmiddels 11 medewerkers werkzaam in ons bedrijf. En we hebben zeker ruimte voor meer. Op kantoor, maar we zijn vooral op zoek naar monteurs. In ons team werken ook medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt.Het doet ons goed om te zien dat ze echt een toegevoegde waarde bieden in het bedrijf. Qua begeleiding kost het uiteraard tijd, maar het is tijd die we er graag voor inzetten.”
Niet alleen werkplekken
“Naast inrichten en monteren en plaatsen van werkplekken verzorgen we ook de inrichting van kantines, grote vergaderzalen, akoestische ruimtes en wachtruimtes.”
Ook een kwaliteitsmeubel bij jou op kantoor in welke oplage dan ook? Neem een kijkje op de website, of bel direct voor een persoonlijk gesprek op locatie bij jou, of in de Mauron showroom: 024-7470174.
Maurice en Tim.
Nijmegen BusinessCoverstory