Artikelen
30 december 2013
Medewerkers over hun rol binnen Slaapsfeer
Natuurlijk zijn de prijsstelling, de kwaliteit van je producten en de mate van service die je aan je klanten verleent belangrijke voorwaarden voor zakelijk succes. Maar het gaat pas echt goed als de kwaliteit van je zaak wordt gedragen door je medewerkers, als zij je visie over klantbenadering niet alleen uit hun hoofd kennen, maar zich er ook helemaal in herkennen. En dat is bij Slaapsfeer in Beers het geval. Kaja Dimitrijevic, Peter van der ligt en Wilma Brouwers vertellen hoe het werkt.
Slaapsfeer is een slaapspeciaalzaak. Een echte speciaalzaak, waar klanten terecht kunnen voor gedegen advies. Dat kost tijd, maar dat is voor Frits en Chantal Treffers en hun medewerkers geen enkel probleem. Ze vinden het veel belangrijker dat een klant tevreden de deur uitgaat, want op die manier wordt een klant een ambassadeur. En dus wordt er veel tijd geïnvesteerd in het kennisniveau van medewerkers.
Kaja
Kaja Dimitrijevic (41 jaar) werkt sinds 2006 voor Slaapsfeer. “Ik ben nog bij de oude eigenaren gestart, gewoon gereageerd op een advertentie. Ik had wel ervaring in verkoop, maar niet in deze branche. Dat was geen probleem, want ik werd uitstekend begeleid, stap voor stap in de wereld van slapen ingewijd. Met Frits en Chantal kregen we twee jonge werkgevers, gedreven en dynamisch. Niet alleen de inrichting van de zaak veranderde, we kregen er ook taken bij. De nadruk ligt op klantenadvies, op goed luisteren, klanten echte aandacht geven, zodat je ze optimaal kunt begeleiden bij hun zoektocht naar het juiste slaapsysteem, daarin hebben we namelijk veel verschillende opties. Daarnaast kregen we meer verantwoordelijkheden, passend bij je voorkeuren en kwaliteiten. Ik doe bijvoorbeeld de bestellingen, het voorraadbeheer en ik maak facturen voor klanten. Op die manier vullen we elkaar als team uitstekend aan, de sfeer is ontspannen, ik vind mijn werk echt leuk, niet alleen de klantcontacten, ook mijn andere taken.”
Peter
Peter van der Ligt (28 jaar) had het in 2003 wel gezien op het ROC Nijmegen. Hij solliciteerde op een advertentie van Slaapsfeer en werd aangenomen. “Wat ik leuk vind? De afwisseling in ons werk. Mijn hoofdtaak is het om klanten te helpen, ik doe daarnaast de planning, ik controleer de binnengekomen goederen en soms spring ik bij als er spullen naar klanten worden gebracht. Dan kom je bij mensen thuis en zie je meteen wat het eindresultaat van je advies is. Dat verveelt nooit. De winkel is ingrijpend veranderd en ook daarin speelden we allemaal een rol, in de realisering van ideeën die we bijvoorbeeld op beurzen opdeden, maar soms staken we ook zelf de handen uit de mouwen. De rode draad in dit bedrijf is dat we altijd voor iedereen klaar staan, voor klanten, maar ook voor elkaar. En dat maakt je werk leuk.”
Wilma
Wilma Brouwers (55 jaar) stapte negen jaar geleden van het modevak en later een meubelstoffeerderij over naar Slaapsfeer. “Ik was dus bekend met stoffen en materialen, dat was een voordeel, maar ik wist niks van slaapsystemen. Dat heb ik hier intern geleerd. Toen Frits en Chantal de zaak overnamen kregen we er allemaal een taak bij. Ik doe de inkoop van textiel, samen met Frits en Peter de inkoop van slaapkamers en ik ben interieurstyliste. Steeds weer nieuwe sferen en stijlen creëren, dat is ontzettend uitdagend. Natuurlijk is klantcontact voor ons belangrijk, dat staat altijd voorop, je leert je klanten kennen en herkennen, want veel mensen komen vaak terug. Soms bezoek ik ze, om een idee van hun interieur te krijgen en ons advies daarop aan te passen. Die tijd nemen we, want een slaapkamer koop je niet elk jaar, dan moet het ook perfect passen.”