Artikelen
18 juli 2017
Mediaz Creatie | Communicatie viert 15-jarig jubileum: ‘Zonder verbeelding heb je niets…’
Wie regelmatig op netwerken verschijnt, heeft de twee appetijtelijke dames van Mediaz Creatie | Communicatie zeker wel eens gespot. De één met een flinke bos blonde krullen en de ander een goedlachse, vaak wat prominent aanwezig, donkerharige. Eén gemene deler: een glas witte wijn in de hand. Wie denkt dat ze alleen maar wijntjes kunnen drinken, heeft het mis. Deze twee powervrouwen maken creatieve campagnes die tot de verbeelding spreken.
Kracht van de verbeelding
De slogan van Mediaz Creatie | Communicatie: “Zonder verbeelding heb je niets” staat niet voor arrogantie, maar doordat ze zich telkens weer enorm veel verbeelden, bedenken ze keer op keer voor hun opdrachtgevers verrassende ontwerpen.
Oog voor het MKB
Zo’n twintig jaar geleden waren ze collega’s op een reclamebureau: Mendy Tiemissen creatief, Diana van Kesteren account. “De reclamewereld bestond destijds veelal uit snelle jongens die vooral warm liepen voor grote accounts. Niet elke klant kreeg daardoor genoeg aandacht. Kleine bedrijven en het MKB werden vergeten, terwijl die juist een enorme groeipotentie hebben. Dat zijn de grote accounts van de toekomst. Wij zagen de potentie. We hebben onze baan opgezegd en aanvankelijk parttime Mediaz opgebouwd”, vertelt Diana. “Een aantal klanten volgden ons direct. Als snel kregen we meer opdrachten en waren we meer dan fulltime aan het werk.”
Persoonlijke aandacht
Mendy: “We zijn in de goede tijd gestart. The sky was the limit. Budget was niet zo belangrijk, wel een mooie, resultaatgerichte campagne. Onze aanpak is persoonlijk. We horen niet alleen wat klanten zeggen, maar luisteren ook echt. We komen met verfrissende voorstellen en gaan slim met budget om. Met een klein budget maak je ook iets gaafs. We verdiepen ons volledig in het product of dienstverlening. Wij moeten begrijpen wat de klant verkoopt. En nog belangrijker, waarom het van toegevoegde waarde is voor zijn klanten.”
Out of the box
Diana: “Toen de crisis toesloeg, krompen de communicatiebudgetten. Toch hebben wij onze klanten weten te behouden. Omdat wij geïnvesteerd hebben in de relatie, ontstaat trouw en loyaliteit. Wel zijn we de markt anders gaan benaderen. We komen pro actief met voorstellen, bedenken inhakers op de actualiteit en zien kansen voor onze klanten.” Mendy: “We werken voor de schilder om de hoek maar ook voor internationale bedrijven: Van Spengen Veilinghuis, Omnivents, Watergoed, Erren Protectie, gemeenten, overheden, Strijbosch Thunnissen en de Novochem Group om er maar eens een paar te noemen. Voor bijvoorbeeld Dormio Holidays doen we alle communicatie-uitingen voor binnen- en buitenlandse resorts, van concept tot eindproduct. Dus van logo en huisstijl tot filmpjes en artist impressions.”
Full service
Diana: “Wij zijn een full service ontwerpbureau en realiseren alles op het gebied van creatie en communicatie: van concept tot eindproduct. Of het nu gaat om het ontwerpen van een logo, huisstijl, brochure, (on- en offline) campagne, website, app, belettering of het schrijven van een communicatieplan; het is onze uitdaging om de wensen en verbeelding van de opdrachtgever te vangen in een uniek concept. Inmiddels hebben wij een team samengesteld van ontwerpers, tekstschrijvers, webbouwers en online marketing specialisten die met veel plezier en energie voor onze opdrachtgevers werken.” Mendy is naast art director ook nog kunstenares. Mendy: “Voor Mediaz werk ik volledig in opdracht, als kunstenaar maak ik foto-art. Dat is voornamelijk vrij werk. Ik kan maken wat ik mooi vind zonder enige restrictie. Heerlijk als aanvulling op mijn dagelijkse ontwerpwerk.”
Mediaz Creatie | Communicatie. Een enerverend duo dat elkaar naadloos aanvult. Het is net een huwelijk, aan een half woord hebben ze genoeg. Ze maken fantastische dingen. Creatief en verrassend. En het is vooral gezellig… daarvoor is geeneens wijn nodig.
Meer weten? Kijk op www.mediaz.nl
Arnhem Business