Artikelen
14 maart 2014
“Meer merketing voor Veluwe en Regio Arnhem Nijmegen”
Onlangs hebben het Veluws Bureau voor Toerisme (VBT) en het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN) een extern onderzoek onder de stakeholders laten uitvoeren.
Meer dan 80% van de geïnterviewden uit bedrijfsleven en overheid blijkt voorstander te zijn van een samengaan van VBT en RBT KAN in één (toeristische ) marketingorganisatie.
Het bundelen van kennis en mankracht, het efficiënt uitvoeren van marketingactiviteiten en het nadrukkelijk profileren van de regiomerken Veluwe en Arnhem Nijmegen via de campagne “Gelderse Streken” worden als voordelen genoemd.
Meer “Merketing” is het credo voor de nieuwe organisatie die per 15 maart 2014 start onder de naam REGIOMARKETING GELDERLAND.
Algemeen directeur Jurriaan de Mol en directeur Roeland ten Napel zullen leiding geven aan deze nieuwe marketingorganisatie voor de Veluwe en de regio Arnhem Nijmegen.
Elisabeth Tuijnman zal optreden als voorzitter van de Raad van Toezicht.
Doel is voor meer dan 1.500 toeristische bedrijven en meer dan 35 gemeenten meer gasten, meer overnachtingen, meer bestedingen en meer werkgelegenheid te realiseren.
Arnhem Business