Artikelen
3 oktober 2014
Mercure Hotel Nijmegen Centre en Sandton Hotel De Roskam
Nijmegen Business brengt ondernemers uit Arnhem en Nijmegen samen. In samenwerking met Convention Bureau Arnhem Nijmegen gaat een ondernemer die actief is in de gastvrijheids-industrie in de regio Arnhem in gesprek met een collega uit Nijmegen. Dat zijn Francis Kam general manager van Mercure Hotel Nijmegen Centre en Jörgen Rijnaard general manager van Sandton Hotel de Roskam in Rheden.
‘De mooie combi tussen gastvrijheid en locatie’
Mercure Hotel Nijmegen Centre (pal naast het centraal station in Nijmegen) werd in 2012 helemaal gerenoveerd. “112 Kamers, waarvan 16 privilege kamers met bijzondere faciliteiten en allerlei extra’s, een prachtige sauna en een kleine ’state of the art’ fitnessruimte, een nieuw restaurant en een Businesspoint M met flexwerkplekken en multimedia gratis door iedereen te gebruiken. Onze locatie is uniek, naast het station en met een eigen parkeerterrein. Dat is belangrijk, nog belangrijker vinden wij onze gastbenadering. Iedereen moet zich hier thuis voelen. Dan heb je het over erkenning en herkenning, over de persoonlijke begroeting, over die kleine extra’s die we gratis aan alle gasten beschikbaar stellen, zoals onze espresso-corner naast de receptie. Het gaat in onze branche namelijk altijd om aandacht.”
De Roskam
Jörgen Rijnaard zwaait de scepter over Hotel De Roskam in Rheden. Een hotel dat haar gasten al ruim driehonderd jaar verwent, in een prachtige ambiance, met veel oog voor detail, een geweldig restaurant in een monumentaal pand. “Met geweldige faciliteiten voor de zakelijke gast, maar gelegen aan de rand van de Veluwe ook een uitstekende uitvalsbasis voor de leisuregast. 59 Kamers, waarvan 10 charmekamers en 14 vergaderzalen. Zwembad, sauna en solarium en een erkende trouwlocatie, maar vooral een gastvrij hotel. Dat schrijven we met een hoofdletter.”
Gasten staan centraal
Het is de eerste keer dat Jörgen Rijnaard, Hotel Mercure bezoekt. Hij krijgt dan ook een uitgebreide rondleiding van Francis Kam. “Wat meteen opvalt is de locatie, dat kan niet mooier, in een gebouw dat mooi en vooral efficiënt en comfortabel is ingericht, zoals de koffiecorner. Maar nog opvallender vond ik de bejegening van gasten. Je voelt gewoon dat gastbeleving hier centraal staat. Hun enthousiasme spat ervan af en dat vindt zowel de zakelijke als de leisuregast heel belangrijk. Ieder hotel zegt over zichzelf dat gastvrijheid belangrijk is, maar de daadwerkelijke invulling laat soms te wensen over. Dat hebben ze bij Mercure Hotel Nijmegen Centre zeer goed onder de knie. De medewerkers maken echt het verschil.”