Artikelen
16 april 2014
Motorhuis | Bulters groeit sterk in dienstenaanbod
Ruim twee jaar geleden nam Motorhuis | Bulters over. Dat was toen eigenlijk niet meer dan een mededeling, er veranderde niets, de medewerkers bleven hetzelfde en dat gold ook voor de merken Citroën, Mazda, Hyundai en Opel. Maar er veranderde wel degelijk iets, de organisatiestructuur werd aangepast en sinds kort is de naam Bulters vervangen door Motorhuis. Tijd voor enige uitleg.
Motorhuis werd in 1919 opgericht. In de loop der tijd heeft het bedrijf zich ontwikkeld, er zijn nu 17 showrooms en 20 werkplaatsen. Ook de dienstverlening werd uitgebreid. Multilease is verantwoordelijk voor de landelijke leasetak, Multirent verhuurt mobiliteit, er is een Autoschadehuis en Multi Energy telt 38 tankstations. Motorhuis was met name actief in Noord- en Zuid-Holland. Met de overname van Bulters kwam daar het Oosten bij.
Marktbenadering
De waarden en normen van het familiebedrijf bleven fier overeind. Daarom paste de overname van Bulters uitstekend in de groeistrategie. Frank Geutjes is Sales Manager voor de vestiging in Nijmegen “Bulters was natuurlijk ook een familiebedrijf en bovendien sluit de multimerkenstrategie naadloos aan. Motorhuis kiest voor een centrale aansturing van alle vestigingen vanuit Alphen aan den Rijn. Wim van Schaik is accountmanager bedrijfswagens: “Voor onze klanten veranderd er zichtbaar nauwelijks iets, straks zal de naam Motorhuis op de gevel verschijnen, maar dat is het wel. Wat wel verandert is ons dienstenaanbod. We bieden bijvoorbeeld nu ook brede oplossingen aan in lease, verhuur, schade en brandstof. Alles onder één dak, dat biedt grote voordelen. Klanten kunnen op één adres een uitgekiende combinatie van diensten afnemen die precies aansluiten op hun wensen suggestie. Daarvoor moet je je klant wel kennen. Wat in de loop der tijd is veranderd, is de benadering van de markt.
Zat je vijf jaar geleden als accountmanager gewoon te wachten tot een klant een vraag stelde, nu gaan we pro-actief de markt bewerken. We willen onze klanten echt kennen, weten wat hun mobiliteitsbehoeften zijn en daar echt op reageren. We begeven ons in de netwerken die er toe doen, Frank en ik laten ons gezicht zien, wij zijn Motorhuis | Bulters.”
Persoonlijk contact
Het belang van de klant stond ook al bij Bulters centraal. “Of het nu gaat om één auto of een compleet wagenpark, we nemen als totale mobiliteitsprovider de klant alle zorgen uit handen. Van aanschaf en inkoop, vervangend vervoer, schadeherstel, verhuur, leasing tot en met brandstofbeheer. Wij helpen graag bij het opstellen van een wagenparkbeleid met een consequente, kostenbewuste autoregeling. Die expertise hebben we in huis. Daarvoor bezoeken we onze klanten in hun bedrijf, inventariseren de mobiliteitswensen, want alleen zo kom je tot het beste advies. Daarom hebben onze zakelijke klanten altijd met een vast contactpersoon te maken. En afspraak is afspraak, want we werken aan langdurige klantrelaties. Doelgericht en daadkrachtig.”
Nijmegen Business