Multicopy
23 september 2024
Multicopy ontzorgt zijn klanten ‘tot op het bot’
“Kom maar langs. Wij hebben de beste koffie van heel Nijmegen.” Dat zei Robert Gijsbers, directeur van de Nijmeegse en de Venrayse vestiging van Multicopy, toen ik hem belde voor een interviewafspraak. Dat liet ik me geen twee keer zeggen. Kon ik mooi horen wat Multicopy zoal doet. En dat bleek meer, véél meer te zijn dan ik dacht.
“Ik neem mensen graag bij de hand in hun marketingproces,” vertelt Robert. Want soms blijken klanten met een vraag bij Multicopy te komen die helemaal hun vraag niet blijkt te zijn. “Dan komen ze voor een folder, of een bedrukt T-shirt, of een paar vlaggen. En dat kunnen wij natuurlijk allemaal wel, maar als ik vraag wat hun eigenlijke doel is, weten ze dat soms niet te vertellen.” Robert gaat dan in gesprek. Uitvinden wat nu eigenlijk het beste is om te doen. Een marketinguiting zonder goed idee erachter is voor niemand goed, zegt hij. “Ik kijk wat het doel is en kom dan met bijzondere en creatieve ideeën. Iets waar de klant nog helemaal niet aan had gedacht. Maar wat wel precies past bij hoe hij zich wil presenteren én wat hem de business oplevert die hij wil.”
Van idee naar praktisch product
Multicopy werkt voor het MKB en het MKB+. En dan het liefst in het ontstaansproces van nieuwe marketingmiddelen. Op dat gebied is Robert op zijn best en doet hij graag mee in het creatieve proces. “Dat is de plek waar het bruist en waar wij echt toegevoegde waarde hebben. We kunnen dan fungeren als sparringpartner, als klankbord.” Het is een rol die vaak wordt ingevuld door een communicatiebureau. Robert: “Wij hebben als voordeel dat Multicopy ook precies weet hoe je de ideeën omzet in praktische producten en wat dat kost. Die maken we namelijk gewoon zelf. Dichter op het vuur kun je niet zitten. Bovendien hebben wij niet de overhead van een communicatiebureau.”
Meedenken en ontzorgen
Het bedrijf van Robert ontzorgt zijn klanten ‘tot op het bot’, zegt hij. Als voorbeeld noemt hij het werk dat hij jaarlijks voor een samenwerkingsverband van verschillende universiteiten doet. Hij herinnert zich: “Er kwam een aantal jaar geleden een klant bij mij die ‘een aantal folders’ wilde hebben. Ik ben met haar om tafel gaan zitten en toen bleek dat het niet gewoon een folder moest zijn, maar dat het een stapel documenten was die nog tot op het laatste moment moest worden aangevuld, en die op een congres in Zwitserland moesten worden uitgedeeld aan 140 wetenschappers.” Robert heeft een plan gemaakt en gezorgd dat alle documenten prachtig verzorgd zijn gedrukt en gebundeld. Vervolgens is hij ze zelf naar Zwitserland gaan brengen, heeft alle papierwerk geregeld met de douane en zorgde ervoor dat alles klaar lag, op tijd voor het congres. “De klant hoefde alles alleen nog maar uit te delen. Zij blij, wij blij.”
Overname in Venray
Dat de aanpak van Robert aanslaat, blijkt wel uit het feit dat de Venrayse vestiging uitbreidt. “Daar nemen we per 1 september Drukkerij Van de Munckhof over. Een bedrijf met een prachtige historie van bijna 140 jaar. We nemen niet alleen hun klantenbestand over, maar ook de drie fantastische medewerkers die er werken. En natuurlijk behouden we de naam: we gaan verder onder de naam ‘Multicopy – Van de Munckhof Venray’. Die geschiedenis laten we niet verloren gaan.”
Ga in gesprek met Robert
Multicopy Nijmegen blijft voorlopig zitten op zijn plek op Bijsterhuizen, het kantoor waar ze in december 2023 naartoe zijn verhuisd. “Hier hebben we een comfortabeler kantoorruimte dan eerst, zodat we onze klanten goed kunnen bedienen en kunnen zorgen voor de beste ontzorging.” Een streven waar het bedrijf al op een uitstekende manier mee bezig is en wat alleen nog maar beter kan worden. En die koffie bij Multicopy? Die is inderdaad erg goed. Ga maar eens proeven!
Meer weten? Kijk op Multicopy.
Marketing en CommunicatieNijmegen Business