N٠Z٠A٠ Nijmegen
14 oktober 2021
N٠Z٠A٠ Nijmegen: kwaliteitskleding voor mannen met een spirit of adventure
Het is lef hebben: in ‘coronatijd’ een nieuwe zaak beginnen. Jan Diebels deed het en opende zijn derde adres voor casual herenmode: de New Zealand Auckland (N٠Z٠A٠) store. Het afgelopen decennium groeide het merk in populariteit, met name in de Benelux, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. In vijfentwintig landen kan de modebewuste man zijn hart ophalen aan de kwalitatief hoogwaardige materialen, mooie pasvorm en actuele dessins. Jans nieuwe zaak is een perfecte aanvulling op zijn twee andere winkels Daily Fresh (Marikenstraat) en Dedicated (Koningsplein).
Daily Fresh is voor de ‘jonkies’: voor mannen tussen de 15 en 25 jaar. Daarna kunnen zij terecht bij Dedicated en ook de hippe vijftiger hult zich graag in de kleding die men er biedt. Met de komst van N٠Z٠A٠ kan ook de volwassen man zich blijven kleden in de mooie merken die Jan in zijn winkels voert. “Ongeveer een jaar geleden werd het zaadje voor deze derde zaak geplant”, vertelt Jan. “Corona of niet, het moest ervan komen.” De drie winkels liggen op een steenworp afstand van elkaar. Vaders en zoons kunnen nu nog beter samen winkelen – en slagen!
Exclusieve merken, toch laagdrempelig
N٠Z٠A٠ is een aanvulling voor Nijmegen. De stijl van het Nederlandse merk is casual, gedurfd en maakt gebruik van vrolijke kleuren. Het is geïnspireerd op het avontuurlijke karakter en het diepgewortelde culturele erfgoed van Nieuw-Zeeland. “Bij Dedicated stoppen we met merken waar al veel andere verkooppunten voor zijn, zoals Superdry, Scotch & Soda en PME Legend. We willen modieuzer, eigentijdser, hipper en soms wat eigenwijzer zijn, dus hebben we merken als GENTI, Drykorn & The Good People toegevoegd. Een klant is bereid om voor kwaliteit te betalen, evenals voor het unieke van een product.” Daarmee lukt het lokale ondernemers als Jan wél wat grote multi-brand retailers niet lukt: klanten uit het midden- en hoge segment bereiken. “We kennen onze klanten persoonlijk en gaan ver in onze service. De drempel om in een van onze winkels binnen te stappen is erg laag. Onze medewerkers zijn tóp, de kwalitatief goede kleding is betaalbaar en desgewenst korten we broeken gratis in.”
Durf te investeren!
Voor Jan zijn de medewerkers net zo belangrijk als de klanten. “Durf te investeren in je mensen!”, zo stelt hij. Zijn medewerkers kunnen een opleiding volgen bij het Nijmeegse trainingsbureau MEGLIO. Hier gaan ze aan de slag met wat ze willen leren, zoals het versterken van leiderschapskwaliteiten. Verschillende medewerkers werken al zo’n veertien jaar in Jans zaken en dat is in een tijd van personeelstekort veelzeggend. “Werken bij ons is ook investeren in jezelf. Waarom zou je als weekendhulp kiezen voor een bijbaan als vakkenvuller? Je volgt toch geen HBO-opleiding om ergens dag in dag uit producten in schappen te spiegelen?! Wij leren je hoe je moet omgaan met mensen, hoe je jezelf kunt presenteren en hoe je moet verkopen.” De vaste medewerkers en vaste klanten hebben een sterke band met elkaar opgebouwd. “Dat voelt vertrouwd en maakt het werk zo leuk.” Veel klanten zijn van het eerste uur en komen dus al twintig jaar bij Jan en zijn team.
Durf te ondernemen!
Jan is een ondernemend man. Al eerder zette hij samen met een goede vriend het herenmerk Saint Steve op. Inmiddels telt ons land 120 verkooppunten. De naam verwijst naar Sint Stephanus, de beschermheilige van de stad Nijmegen. En vanaf nu completeert N٠Z٠A٠ zoals gezegd het concept van Daily Fresh en Dedicated. Toch is Jan nog meer van plan. We kunnen er nog niets over zeggen, behalve dan dat het een mooie manier van maatschappelijk verantwoord ondernemen zal zijn. En wie Jan een beetje kent, weet dat hij daarbij bepaald niet voor de gemakkelijkste weg kiest.
Meer weten? Kijk op Daily Fresh Fashion, Dedicated Fashion en op NZA Nijmegen.
NZA Nijmegen
Marikenstraat 15, 6511 PX Nijmegen
024 200 1201