Artikelen
19 maart 2014
N.E.C. en s.Oliver tekenen driejarige overeenkomst
N.E.C. en s.Oliver hebben overeenstemming bereikt voor een driejarige overeenkomst. Tijdens een drukbezochte businessclubavond in The Matrixx werd de Duitse kledinggigant gepresenteerd als nieuwe businesspartner. S.Oliver heeft gekozen voor N.E.C. als platform om haar ambities voor de Nederlandse markt extra kracht bij te zetten.
De geschiedenis van s.Oliver gaat terug tot 1969, oprichter en eigenaar Bernd Freier opende daar zijn eerste winkel aan de Herrnstraße in Würzburg. Van meet af aan hebben samenwerkingsverbanden en partnerships hoog in het vaandel gestaan, dat maakt het dan ook één van de belangrijkste succesfactoren van het bedrijf vandaag de dag. Daarnaast blijft het niet onopgemerkt dat sport een passie van de eigenaar is, dit heeft zijn positieve energie op het familiebedrijf; na het sponsoren van diverse regionale en landelijke sportclubs, waaronder voetbalclubs en een raceteam, werd s.Oliver in 2011 Fashion partner van FC Bayern München. Goed voorbeeld doet volgen, daarom kon een partnership met een Nederlandse voetbalclub niet uitblijven. ‘N.E.C. is een voetbalclub waarbij partnership verder gaat dan sponsoring in zijn traditionele vorm. Een voorbeeld van het verschil dat wij bij s.Oliver ook maken richting onze wholesale partners. Hierdoor sluiten onze visies op samenwerking op het gebied van marketing activiteiten goed op elkaar aan, met deze open blik kunnen we elkaar op vele vlakken versterken. Een mooi voorbeeld van het motto van N.E.C.; Samen beter’ aldus Stephanie Olijve, Country Manager van s.Oliver Benelux.
Directeur Algemene Zaken, Bart van Ingen, toonde zich bij de ondertekening bijzonder tevreden. “Wij zijn er trots op dat s.Oliver voor N.E.C. heeft gekozen om de eerste stappen te zetten op de Nederlandse voetbalvelden. S.Oliver is een wereldmerk met een rijke historie in het voetbal. Ze hebben jaren op het shirt geprijkt van Borussia Dortmund en momenteel kleden zij de selectie van Bayern München. Deze overeenkomst is een prachtig voorbeeld van hoe wij het “nieuwe sponsoren” zien. We hebben gezamenlijk een businessplan ontwikkeld, waarmee we elkaars doelstellingen in een partnership gaan realiseren. Dit gaat dan ook veel verder dan het vergroten van uitsluitend de naamsbekendheid.”
Nijmegen Business