Artikelen
17 november 2015
N.E.C en TSP Bombeeck over innovatief samenwerken op kwalitatief, financieel en maatschappelijk vlak
Natuurlijk verandert er bij N.E.C. het nodige op het gebied van mobiliteit dankzij het nieuwe partnership met telecombedrijf TSP Bombeeck Group. Maar waar beide partijen vooral naar streven, is een langdurige samenwerking waarbij business development en klantwaarde centraal staan. Carlo Nagtzaam (directeur TSP Bombeeck) en Bart van Ingen (directeur N.E.C.), Stasiu Teunissen (marketingmanager N.E.C.) en Martijn Ruiter (head of sales N.E.C.) vertellen over de meerwaarde en doelstellingen van het partnership.
Bart van Ingen, Stasiu Teunissen, Carlo Nagtzaam en Martijn Ruiter
De technische ontwikkelingen op telecomgebied volgen elkaar in hoog tempo op. TSP Bombeeck, dat ontstaan is door een fusie tussen twee platina business partners van KPN, speelt hierop in met een compleet pakket aan telefonie- en dataoplossingen voor de zakelijke markt. Met meer dan duizend klanten, van klein tot groot, behoort het bedrijf tot één van de tien grootste in zijn segment. Directeur Carlo Nagtzaam studeerde in Nijmegen en ging als achtjarig jongetje al naar N.E.C.. De affiniteit met de club was dus altijd al aanwezig. Hij vertelt: “Van Frans Hendriks, sponsor van de eeuw, kreeg ik de tip om eens bij N.E.C. te informeren naar de mogelijkheden van sponsoring. Daar kwam ik in contact met Stasiu en werden we partner van het ING Executive Platform.”
Aanbesteding
Tijdens de wedstrijden en in de Executive Lounge hoor je wel eens wat. Zo kwam Nagtzaam erachter dat de overeenkomst van de club met de toenmalige telefoniepartij afliep. Bart van Ingen: “De grote portefeuilles, zoals verzekeringen en telefonie, worden sinds enige tijd allemaal aanbesteed. Een aantal partijen deed daarin mee, waaronder TSP Bombeeck.
Uiteindelijk is hier de keuze op gevallen.” Stasiu Teunissen legt uit: “Omdat telecom zo’n specifiek vakgebied is, hebben we ons ook extern laten adviseren over zaken als kwaliteit, dekking en kostenbeheersing. Ook partnership en business development waren belangrijk. En natuurlijk speelt de onderlinge chemie mee: de wil om samen te ondernemen.”
“Klantwaarde en ondernemerschap is de basis voor onze samenwerking”
Nieuw businessmodel
N.E.C. is sinds een paar jaar bezig met het innoveren en optimaliseren van haar businessmodel. Teunissen: “We hebben enkele domeinen benoemd die bij onze visie passen.Denk hierbij, naast mobiliteit, ook aan kennis, duurzaamheid en vitaliteit. Vanuit deze basis ontwikkelen we graag partnerships.” Martijn Ruiter vertelt:
“De visie ‘Samen beter N.E.C.’ zegt alles. Je wilt er samen beter van worden, dus samenwerking is essentieel.” Van Ingen vult aan: “De tijd van het traditionele businessmodel, waarbij je alleen stoelen en reclameborden verkoopt, is wel voorbij. We willen partijen binden aan de club.” Het gaat er dus om wat beide organisaties voor elkaar kunnen betekenen. “Aan de ene kant gaan wij ons best doen om partners te vinden voor TSP Bombeeck”, zegt Teunissen. “Maar zij gaan ook actief op zoek in hun netwerk om interessante leads voor ons te vinden.”
Totaaloplossing
Vanzelfsprekend heeft TSP Bombeeck ook de telecomvoorzieningen bij N.E.C. aangepakt. Daarvoor werd in beeld gebracht wat de behoeften zijn van de medewerkers, waarna deze zijn omgezet in een complete geïntegreerde oplossing in de cloud. Nagtzaam: “Het klassieke model is het afnemen van een telefoon met een abonnement, maar wij bieden een totaaloplossing. Bovendien komt deze overeenkomst ten goede aan de stichting N.E.C. Doelbewust, die een percentage van de opbrengst krijgt.”
Innovatie
TSP Bombeeck en N.E.C. hebben diverse raakvlakken en verwachten daardoor veel van de samenwerking. “We kijken beide verder dan de regio”, zegt Nagtzaam. “En we hebben allebei ambitie en de wil om te innoveren”, vult Van Ingen aan. “Dit partnership is voor ons de volgende stap op het gebied van sales en marketing. Uiteindelijk willen we bedrijfseconomisch – en maatschappelijk waarde voor elkaar creëren.” Teunissen: “Kwalitatief, financieel en maatschappelijk: die opeenstapeling maakt de propositie wel uniek.”