Wux
19 september 2024
Never a dull moment bij Wux, en de klant profiteert: Elke dag succesvoller op het internet
Wux beleefde in de vijftien jaar van zijn bestaan nog nooit een ‘dull moment’. Het Cuijkse full service internetbureau verzorgt projecten van a tot z: van advies tot zoekmachine-optimalisatie. Wux maakt avonturen in het digitale landschap beter en mooier, maar vooral: rendabeler en economischer. Een door Wux gemaakte website is nooit ‘zomaar’ een site. Er zit een doordacht traject achter, dat al begint bij de kennismaking. Samen met de klant wordt een strategie en een doel geformuleerd. Elke vervolgstap sluit hier op aan.
Is de doelstelling helder, dan volgen de vormgeving, het bouwen en vullen van de website en het zorgen voor marketing en betere vindbaarheid. Wux past dit toe op websites, webshops en op maatwerksoftware voor automatisering. Met een team van inmiddels drieëntwintig specialisten, ieder met een eigen taak en daardoor een enorme onderlinge samenwerking. Dat maakt de club ongekend hecht. De lijnen zijn kort, de klant weet dat hij op ieder moment met ieder vraagstuk bij Wux terecht kan.
‘Goed in groei’
Wux steekt veel tijd in het ontdekken en implementeren van de nieuwste technieken. Zo zoeken ze voor klanten uit hoe nieuwe ontwikkelingen in AI, zoals ChatGPT en Machine Learning, het beste ingezet kunnen worden en wat de impact hiervan is op hun dienstverlening. Door bijvoorbeeld gebruik van AI in de ontwikkelprogramma’s kan Wux sneller maatwerkwebsites en -applicaties bouwen. Daarnaast kan men het inzetten voor content-ideeën en beeldmateriaal, om het vervolgens zelf te finetunen tot effectieve uitingen. Wux is goed in het bedenken, uitwerken, opzetten en laten groeien van websites. Men maakt enkel websites die toegevoegde waarde hebben voor het internet. “Waarom doen websites van onze klanten en partners het zo goed online?”, stelt partner Yannick Vendelmans zichzelf de vraag. “Door de juiste combinatie tussen zoekmachineoptimalisatie, technische hoogstandjes en gebruiksvriendelijkheid. We optimaliseren en automatiseren maximaal en innovatief. Wij weten heel goed wat er wél en niet werkt.”
Van configurator tot marketing
Voorbeelden genoeg. Voor Cakeprint, dat eetbare prints maakt voor bijvoorbeeld op gebak of cupcakes, ontwikkelde Wux een volledig nieuwe website en webwinkel met configurator. Yannick Vendelmans: “Wij houden alles bij: hosting, back-ups, erop toezien dat de updates goed uitgerold worden. Automatisch worden productvoorraden in de webshop zichtbaar bijgewerkt, en ook bestelherinneringen zijn daaraan gekoppeld.” De websites van Boekskes.nl en Kinderboekjes.nl zijn beide door Wux ontwikkeld. Wux voert er ook de marketingactiviteiten voor uit. Denk aan SEO en beheer van social media. En regelt alle techniek erachter: van koppeling met het CRM tot bol-integratie.
Wux: óók voor applicaties, tools en AI
Wat als jouw bedrijfsprocessen écht op rolletjes lopen? Wux is naast al het bovenstaande óók ontwikkelbureau voor online software. Een tool is een kleine (deel)applicatie. Partner Bo Pennings: “De tool zorgt voor de automatisering van een specifieke werkwijze. Denk aan een web-scraper die automatisch bepaalde data van een website haalt, en deze combineert met andere data. Daarmee kunnen dashboards gemaakt worden met handige statistieken, zodat jij snel de juiste stuurinformatie krijgt om jouw bedrijf of een bepaald proces efficiënter te runnen. Want meten is weten.”
Naast tools maakt Wux ook (maatwerk) webapplicaties of platformen die vooral gebruiksvriendelijk zijn en gemaakt met de nieuwste technieken. De inzet kan erg breed zijn: van een simpel CRM-systeem tot uitgebreide configurators voor het maken van offertes. Aan de tools of webapplicaties kan ook AI worden toegevoegd, bijvoorbeeld om software automatisch keuzes te laten maken of toekomstvoorspellingen te doen.
De klant profiteert
“Wij weten waar we mee bezig zijn”, vervolgt Yannick Vendelmans. “Wux doet méér dan enkel een mooie site bouwen. Want die site is als een accountmanager die 24 uur per dag voor jouw onderneming áán staat. Ook nadat een website live is, doen wij alles om deze zichtbaar te krijgen en te houden, door op het juiste moment en kanaal de klant te bereiken.” Strategievorming, kennis van complexe (technische) vraagstukken en de klant van oplossingen voorzien die zij zelf nooit hadden bedacht – daar liggen de krachten van Wux. “Als Cuijks bedrijf zijn we er trots op dat dit inmiddels ook door grotere spelers buiten onze eigen regio opgepakt is. Daarbij koesteren we onze Brabantse mentaliteit: nuchtere doorpakkers. Daarvan profiteert elk van onze klanten.”
Versterken van online Business
Het verhaal van Wux is een verhaal van ’15 years in the making’. Het avontuur begint bij Bo Pennings. Hij start op 1 januari 2009 met Wux. Na de bouw van nieuwe websites focust hij zich op zoekmachine-optimalisatie. Daarmee behalen zijn klanten snel positief resultaat uit hun websites. Wux groeit snel en sinds 1 januari 2020 is het bureau in Cuijk te vinden. Partners Yannick Vendelmans, Thijn de Haas en Niels Heijligers hebben het team versterkt. Wux leert graag de vraagstukken van een opdrachtgever begrijpen. Én die van diens klanten. Zo vindt men de perfecte combinatie tussen vooruitstrevende techniek en de hoogste gebruiksvriendelijkheid. Want dat is het ultieme doel: Wux versterkt online business.
Meer weten? Kijk op Wux.
Nijmegen BusinessICT en Telefonie