I&G EVENTS
23 januari 2024
Nieuw tijdperk voor I&G EVENTS: Ingrid Janssen en Xander van den Heuvel samen aan het roer
Het is alweer ruim 25 jaar geleden dat het ondernemingsplan voor I&G EVENTS werd geschreven. Ingrid Janssen ging samen met Ger Jansen een avontuur aan dat nu, een kwart eeuw later, nog altijd voortduurt. Ger is ondertussen met pensioen (al komt hij nog regelmatig helpen en heeft hij nog de 4-daagse onder zijn hoede), maar I&G EVENTS bleef een bloeiende, groeiende organisatie. En binnenkort begint die organisatie aan een nieuw hoofdstuk: vanaf 1 januari deelt Ingrid de verantwoordelijkheid voor de bedrijfsvoering met haar partner Xander van den Heuvel. Wij vroegen Ingrid om een update.
I&G EVENTS ontwerpt en bouwt evenementen, congressen en stands voor beurzen in binnen- en buitenland. Met 16 vaste medewerkers en meer dan 300 opdrachtgevers is de organisatie een grote speler in de branche. Ingrid: “Het was in de coronaperiode dat ik besloot om de onderneming in mijn eentje op mijn schouders te nemen. Best gedurfd in die onzekere periode, maar het pakte heel goed uit.” Ingrid vond dat je als ondernemer in dit soort situaties goed moet samenwerken met andere ondernemers en sprak haar uitgebreide netwerk aan. Daardoor kwamen er andersoortige werkzaamheden voorbij en was het ook mogelijk om haar topmedewerkers te detacheren op andere werkplekken. “Dat verdient een welgemeend bedankje voor collega-ondernemers zoals Sanderse Systems, Kliniek ViaSana, NDT International, RW Koerier en Bordbusters.”
Geen ‘nee’ verkopen
In deze tijd bleek ook de kracht van I&G EVENTS: uitzonderlijke kwaliteit leveren, doorzettingsvermogen tonen en bijzonder flexibel zijn. “Op die manier zijn we heel sterk uit de startblokken gekomen toen evenementen, congressen en beurzen weer mochten. I&G EVENTS is nu sterker dan ooit tevoren en klaar voor volgende uitdagingen.” Daarmee diende het volgende probleem zich aan: Ingrid krijgt nu zo veel werk dat ze soms ‘nee’ moet verkopen aan haar klanten. “Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Daarom deel ik vanaf 1 januari de uitvoering en de verantwoordelijkheid van de bedrijfsvoering met mijn partner Xander. Ik neem met name het creatieve en commerciële gedeelte op me. Xander neemt HR en de interne organisatie voor zijn rekening.”
Nieuwe medewerkers welkom
Met HR in zijn portefeuille staat Xander meteen voor een flinke uitdaging. Want met de ambities van I&G EVENTS is het nodig om de komende tijd in te zetten op het behoud en aantrekken van medewerkers die op dit topniveau kunnen functioneren. Ingrid: “Xander moet in de huidige krappe arbeidsmarkt de ‘creatieve geesten’, de ‘twee rechterhanden’ en de ‘harde werkers’ zien te vinden die bij het karakter van onze organisatie passen. Wie denkt bij ons te passen willen we overigens van harte uitnodigen om te solliciteren via onze website.” Met de komst van Xander en met de uitbreiding van het personeelsbestand is het bedrijf helemaal klaar voor het komende jaar.
Duurzaamheid
Voor I&G EVENTS is duurzaamheid vanzelfsprekend. Daar is de organisatie al vanaf de start mee bezig. Ingrid: “Onze branche kenmerkt zich door vaak eenmalig gebruik van materiaal. I&G EVENTS is 25 jaar geleden al begonnen met de verhuur van standbouw waardoor de afvalstroom tot een minimum beperkt blijft.” I&G EVENTS wil zich op dit gebied blijven ontwikkelen. De eerste stap in die richting zal het wagenpark zijn. “Zo kunnen we binnen afzienbare tijd emissievrij de stadscentra van de grote steden bereiken.”
Meer weten? Kijk op I&G EVENTS.
Nijmegen BusinessFacility