Artikelen
2 mei 2016
Oei, de telefoon werkt niet. We zijn niet bereikbaar. Grote paniek… of?
We zijn er zo aan gewend. De kiestoon als je de telefoon opneemt om te bellen. Wat nu als de lijn dood is en je ook niet meer bereikbaar bent? Vroeger belde je de PTT en was de oplossing eenvoudig te achterhalen: de telefooncentrale, een stekker of de telefoon was kapot. Tegenwoordig is dat een ander verhaal waarbij telecommunicatie steeds vaker gekoppeld is aan ICT en dat deels ook nog in de cloud gebeurt.
Altijd verbinding
Gradus van der Wal, DGA Saylus: “Een telefooncentrale is de belangrijkste schakel tussen bedrijf en klant. Er zijn steeds meer slimme oplossingen op dit gebied: direct bellen vanuit je Outlook. De koppeling van een CRM-systeem aan een telefoonplatform, waardoor je direct de klantgegevens en contacthistorie ziet zodra de klant belt. Ideaal voor callcenters en binnendiensten. Provideronafhankelijk bellen op alle devices is eveneens zo’n voorbeeld. Stap je uit je auto met een bijna lege mobiel, kun je op kantoor geruisloos swipen naar je vaste toestel om vervolgens via je laptop het contact te vervolgen als dat nodig is. Ook het delen van documenten tijdens videogesprekken is tegenwoordig mogelijk. Handig als je met verschillende partijen gelijktijdig een document wilt bespreken.
Samenspel met klant
DGA Remco Cuiper vervolgt: “Saylus is gespecialiseerd in complexe telecommunicatieoplossingen. We verzorgen producten, integratie, installatie en onderhoud. Genoemde innovaties zijn prachtig, maar wij inventariseren eerst wat je echt nodig hebt. Ons uitgangspunt is een passende oplossing bieden binnen onze portfolio en dat is niet persé het product waar de meeste marge op zit. Wil je voorop lopen op ICT-gebied, heb je te maken met kinderziektes. We leveren daarom telecommunicatieplatformen van gerenommeerde merken die zichzelf al bewezen hebben. We zijn transparant in onze werkwijze, cognitieve dissonantie willen we voorkomen.” Gradus: ”Voor iedereen is WIFI-ontvangst en telefonische bereikbaarheid vanzelfsprekend. Totdat het niet meer werkt, dan raken we in paniek. De oorzaak vinden is complex: we werken met servers, in de cloud en draadloos. Saylus levert oplossingen nog voordat er problemen zijn. Dat doen we wereldwijd voor de industrie, zorg, vrijetijdssector, overheid en detailhandel.”