Wij zijn… Muriël en Kimberley Versluis
30 januari 2025
“Ondernemen of tegenslag hoeft niet zwaar te zijn”
Muriël startte in 2009 met ondernemen. Ze wist niets van marketing, maar verkopen kon ze als de beste. “Ik startte onder de naam Versluis Training Coaching, afgekort TCA. Taxicentrale Amsterdam, tja… Niet zo’n sexy naam, maar ik haalde er wel mooie klanten mee binnen. Later veranderde ik de naam naar SalesDIVA. Die bleef goed hangen.” Muriël leerde haar -inmiddels- echtgenote Kimberley in 2020 kennen. Middenin coronatijd. Via Tinder. Het bleek het begin van een prachtige en enerverende reis, op allerlei vlakken. Met als meest recente mijlpaal de geboorte van Game Changer Academy in oktober 2024.
Kimberley: “Ik had ook mijn eigen bedrijf als Engelse taalcoach én ik was Muriël’s ideale doelgroep. Ik had immers te maken met zakelijke uitdagingen, bijvoorbeeld verkoop. Ik werkte eigenlijk als werknemer in mijn eigen bedrijf. Marketing en sales? Daar dacht ik eigenlijk niet over na. Totdat ik ontdekte dat ik nieuwe klanten nodig had.”
Sales is erger dan een wortelkanaalbehandeling
Muriël: “Ik merkte dat Kimberley steeds enthousiaster was over SalesDIVA dan over haar eigen bedrijf. In 2022 schreef ik een boek: Sales is erger dan een wortelkanaalbehandeling. Kimberley zei meteen: ‘Dit moet je groots aanpakken! Organiseer een officiële lancering!’ Dat was onze eerste officieuze samenwerking: de lancering van mijn boek.” Kimberley: “We besloten het nog wat breder te trekken. Een boek kun je op zoveel manieren op de markt brengen. Terwijl we brainstormden, kwamen we op allerlei mogelijkheden. Daar werd ik zó enthousiast van! Mijn creativiteit werd echt geprikkeld. Samen bedachten we, met wat hulp, een strategie.”
Direct sky high
Muriël: “Op dat moment was het helemaal in om je boek als nr. 1 op de bestsellerlijst te krijgen. Wij deden het echter anders. We besloten de boeken in eigen beheer uit te geven en tegen een normale prijs aan te bieden. In elk boek zat een ‘golden ticket’, waarmee de lezer toegang kreeg tot een drie uur durende masterclass sales. Dat sloeg enorm aan!” De eerste twee weken verkochten we 150 boeken. Maar liefst 96 mensen claimden het ‘golden ticket’ en zo’n 56 mensen kwamen daadwerkelijk naar de masterclass. Het resultaat? Ongeveer 80% van hen werd klant. Dit leverde een prachtig bedrijfsresultaat op! We hadden er echt een verkoopstrategie op losgelaten, en dat werkte. Daar werd ook het zaadje geplant voor de Game Changer Academy. Op dat moment hadden we beiden nog steeds ons eigen bedrijf.
Samen in het bedrijf
Kimberley: “Omzet-technisch groeiden we enorm hard. Muriël richtte zich op de inhoud en de sales, terwijl ik alles eromheen verzorgde: de funnel, e-mailmarketing en andere ondersteunende processen.” Muriël: “Het is echt insane wat er mogelijk is als je er volle bak voor gaat. Kimberley’s talent kwam helemaal naar voren, en dat zag ik ook. Onze samenwerking ontstond heel organisch: we werkten leuk samen én het leverde geweldige resultaten op. Het beste van beide werelden, zou je kunnen zeggen. Ik hield van verkopen, maar vond marketing verschrikkelijk. Kimberley daarentegen vond marketing juist ontzettend leuk. Toch zagen we dat we samen nog veel kansen lieten liggen. Daarom besloten we in januari 2023 om beiden eigenaar te worden van SalesDIVA Kimberley stopte met haar eigen bedrijf, en we gingen samen verder.”
Een jaar vol leren en groeien
Het eerste jaar samen was een zoektocht. 2023 bleek zowel een interessant als pittig jaar. Muriël: “Ik had mijn bedrijf opgebouwd, dus het waren mijn klanten en mijn bedrijf. Kimberley was nog zoekende naar haar plek en rol binnen dit geheel. Tegelijkertijd voelde ik al langer dat de naam SalesDIVA niet meer helemaal bij ons paste. Het was tijd voor een nieuwe start, met een naam die beter aansloot bij wat we nu samen wilden neerzetten.” Met alle kennis en ervaring die we inmiddels hadden opgebouwd, besloten we opnieuw te beginnen. Een frisse start, een nieuwe naam, en vooral: een gezamenlijke visie voor de toekomst.
En dan… Game Changer Academy
Kimberley: “Voor ondernemers die een dienst kopen, is het vaak lastig om precies te bepalen wat ze concreet krijgen. Dit hebben we helemaal uitgewerkt. We hebben kennis gecombineerd en samen een stevige basis gebouwd. Dat leidde in oktober 2024 tot de oprichting van Game Changer Academy, gebaseerd op onze eigen ontwikkelde methodiek.” Muriël: “Ik zeg weleens: ik geloof niet in quick fixes, maar wel in snelle veranderingen. Vaak hebben ondernemers blinde vlekken, en een kleine aanpassing kan dan een groot verschil maken. Dat maakt het echt een Game Changer. In het verleden kochten mensen vooral mijn ervaring, kennis en tijd. Ik ontdekte dat ik de brug vormde tussen het probleem van mijn doelgroep en hun verlangen. Daaruit is ons Game Changer Gameplan® ontstaan.”
Onbewust bekwaam
“Achteraf bleek dat ik altijd een vast stappenplan doorliep. Nu hebben we die stappen concreet en visueel gemaakt. Kimberley’s focus op marketing sluit daar perfect op aan. Het unieke van onze aanpak is dat we specifieke thema’s oppakken, bepalen waar een ondernemer naartoe wil en hoe we dat samen bereiken. Daarbij verwachten we wel dat onze klanten vooraf informatie aanleveren, zodat we gericht aan de slag kunnen.”
Kimberley: “We richten ons op twee doelgroepen: Mkb-ondernemers en zzp’ers die al op een bepaald niveau opereren. Veel van onze klanten hebben goud in handen, maar beseffen dat nog niet altijd, bijvoorbeeld omdat ze te veel vanuit hun eigen expertise denken. Wij helpen hen hun sales en marketing naar een hoger niveau te tillen. Dankzij onze methodiek, het Game Changer Gameplan®, hebben we nu volledig scherp welke ondernemers we echt verder kunnen helpen.”
23 nep-aanzoeken
Kimberley: “We leerden elkaar kennen via Tinder, midden in de coronaperiode. Na twee dagen berichten sturen, belden we. Dat eerste gesprek duurde acht uur! En de dagen erna gebeurde precies hetzelfde. Onze gesprekken verliepen zó makkelijk en natuurlijk. Op 27 november 2020 hadden we onze eerste date. Ik woonde destijds nog in Amsterdam, maar na die eerste date ben ik letterlijk nooit meer uit Arnhem weggegaan.” Muriël: “Vanaf die eerste date woonden we eigenlijk samen. En in augustus 2024 zijn we getrouwd. Het was een prachtige bruiloft, precies zoals we het wilden.” Muriël: “Kimberley had me al 23 nep-aanzoeken gedaan. Toen het echte aanzoek kwam, in Londen in 2022, had ik het dus totaal niet door. Maar het was geweldig!”
Hard werken? Niks ervan
Kimberley: “Onze relatie gaat vanzelf. Mensen zeggen vaak dat het geven en nemen is, hard werken. Bij ons voelt dat helemaal niet zo. We vullen geen leegtes bij elkaar op, maar leggen de nadruk op wat goed en fijn is.” Muriël: “Wat ik zo waardeer aan Kimberley is haar enorme creativiteit. Ze is echt een ideeënmachine en denkt altijd out-of-the-box. In sommige opzichten denkt ze ook grootser dan ik. Ze heeft me laten inzien dat ik mezelf soms te bescheiden opstelde.” Kimberley: “Muriël zag soms de waarde niet van haar eigen kennis en wat ze te bieden heeft. Maar dat doet ze nu wel.”
Het leven niet serieuzer nemen dan strik noodzakelijk
Kimberley: “Muriël zegt altijd: ‘Ik neem het leven niet serieuzer dan strikt noodzakelijk’ en dat leert ze ook onze klanten. Dat deed ik wel. Muriël heeft me geleerd om dingen in perspectief te plaatsen en het luchtig(er) te bekijken. Ook zakelijk gezien. Daardoor voelen zaken minder zwaar aan, en dat komt mijn creativiteit enorm ten goede.” Muriël: “Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in menselijk gedrag. Waarom doen we wat we doen? Waarom zeggen en denken we wat we zeggen en denken? Veel mensen zijn soms best zwaar op de hand en serieus. Van nature ben ik cabaretesk ingesteld: ik bekijk dingen graag met een knipoog. Ondernemen of tegenslag hoeft niet zwaar te zijn. Neem jezelf af en toe wat minder serieus. Verander je perspectief, maak het soms zelfs absurdistisch. Het haalt de ernst eruit en opent de deur naar nieuwe oplossingen. Ook dát is een echte game changer!”
Groeien en schalen
“De echte Game Changer is vaak dat onze klanten een richting inslaan die ze nooit eerder hadden overwogen. Veel ondernemers beseffen niet hoe goed ze zijn en welke waardevolle kennis en expertise ze al in huis hebben. Wij helpen hen niet alleen groeien, maar ook schalen—dus groeien in zowel de hoogte als de breedte. Voor Mkb’ers met personeel pakken we breder uit. Naast sales ondersteunen we ook bij vraagstukken rondom bedrijfscultuur, leidinggeven, visie en strategie. Groei vraagt immers om de juiste voorwaarden om die groei mogelijk te maken. Het is ontzettend waardevol om de ervaring die ik de afgelopen jaren bij grote organisaties heb opgedaan, nu in te zetten voor het Mkb! Als je bij ons investeert, móet je daar beter van worden. We geven daarom zelfs een investeringsgarantie.”
De juiste prioriteiten
Muriël: “Ik hoop dat Game Changer Academy op termijn zelfstandig kan zadraaien, los van ons als personen.” Kimberley: “ Dat vind ik nu nog lastig, omdat het voelt als ons kindje, onze business. Onze toekomstdroom is om naar Deventer te verhuizen. We zijn al ontzettend tevreden en dankbaar, maar zouden in de toekomst graag nog meer keuzevrijheid hebben, zowel zakelijk als privé. We zijn dol op lekker eten, reizen, en tijd doorbrengen met familie en vrienden.” Muriël sluit bevestigend af: “Ja, die dingen maken we áltijd prio.”
Meer weten? Kijk op Game Changer Academy.
Partners in Business