Artikelen
15 december 2020
Ondernemers ontdekken massaal de kracht van mobile ook in Nijmegen
Iedereen is online. De hele dag. We werken op desktops, vergaderen via laptops en checken continu onze telefoons. De smartphone is de hele dag amper een meter bij ons vandaan: in onze broekzak, onze tas of binnen handbereik op het bureau. Dat maakt het voor jou als ondernemer tot het ultieme medium om je doelgroep te bereiken.
WE KIJKEN ELKE DAG RUIM 2 UUR OP MOBIEL
Onze schermtijd op mobiel is per dag gemiddeld twee uur en vijftien minuten. In die tijd checken we het nieuws, onze emails, whatsappjes, loggen we in bij de belastingdienst, houden we social media bij en shoppen we op een webwinkel terwijl we ondertussen chatten met de klantenservice van onze energieleverancier.
BENUT DE MOMENTEN OM ZICHTBAAR TE ZIJN BIJ JE DOELGROEP
Veel van deze activiteiten zijn potentiële contactmomenten. Momenten waarop je als ondernemer zichtbaar kunt zijn voor je doelgroep. Tijdens die twee uur schermtijd per dag kun jij je doelgroep eenvoudig bereiken. Tel daarbij op dat mobile een zeer betaalbaar medium is met ongekend scherpe targetingmogelijkheden en je begrijpt: als lokale ondernemer kun je niet meer om mobile heen. Adverteren in kranten, buitenreclame, televisiereclame, radiospots: het is allemaal te duur, te statisch en niet gesegmenteerd genoeg in vergelijking met mobile.
STEAKHOUSE VLEES & CO VANAF DAG ÉÉN VOL MET MOBILE ADVERTISING
Ondernemers in Nederland ontdekken massaal de kracht van mobile adverteren. Wij zien dat in ons snel groeiende klantenbestand. Sander van Anholt van steakhouse Vlees & Co in Arnhem en Nijmegen heeft het zelf ervaren: “In het horecalandschap moet je opvallen. Bij het openen van onze nieuwe vestiging in Nijmegen wilden we zoveel mogelijk awareness creëren. In combinatie met andere media vind ik het gebruik van mobile advertising ideaal om veel potentiële gasten te bereiken. Je kunt je doelgroep nauwkeurig targeten en de vervolgactie, in mijn geval een reserveringspagina bezoeken, is goed in te stellen en te monitoren. Het resultaat was dat we vanaf de eerste dag vol zaten.”
Sander vervolgt: “De eerste stap bij een opening is in een zo kort mogelijke termijn zoveel mogelijk mensen kennis laten maken met ons. We hebben gemeten dat in twee maanden tijd circa 1.400 personen onze reserveringspagina bezocht hebben. Het is altijd een combinatie van factoren, maar wij weten zeker dat mobile heeft bijgedragen aan onze succesvolle start.”
ZICHTBAARHEID LEIDT TOT VOORKEUR
De achterliggende psychologie is eenvoudig, maar doeltreffend. Hoe meer wij als consumenten een bepaalde boodschap van een merk of product zien, hoe meer wij ons bewust worden dat specifieke merk of product. En dan ontwikkelen we, als de boodschap ons aanspreekt natuurlijk, bijna automatisch een voorkeurspositie voor dat merk of product. Zichtbaarheid leidt tot bewustzijn, bewustzijn leidt tot voorkeur.
OOK MOBILE ADVERTISING PROBEREN?
Neem vrijblijvend contact met ons op voor een mobiele strategie op maat. Voor elke ondernemer, groot of klein, is er een plan van aanpak te bedenken dat past binnen het budget. Onze adviseurs staan je graag te woord.
Meer weten? Kijk op This Play Media.
Nijmegen Business