Artikelen
26 mei 2021
One-stop-shop voor bedrijfswagens
Niets is zo frustrerend als een bedrijfswagen die je dagenlang niet kunt inzetten, want een bedrijfswagen is onmisbaar voor de uitvoering van veel werkzaamheden. In de meeste gevallen is het niet alleen een vervoermiddel om van A naar B te komen, maar is de bus volledig ingericht met gereedschap, materiaal en andere hulpmiddelen die nodig zijn voor het werk. Het is daarom van groot belang dat uitval voor bijvoorbeeld onderhoud of reparaties tot een minimum wordt beperkt. “Bij BAS Truck Center snappen we wat een ondernemer nodig heeft.”
Onderhoud aan je bedrijfswagens kun je compleet laten uitvoeren bij BAS Truck Center. After sales directeur Bas Jansen: “We snappen hoe belangrijk de bedrijfswagen is voor onze klant. Bij BAS Truck Center is daarom alles erop gericht om de klant snel te helpen en volledig te ontzorgen. Daarom bieden we de klant één aanspreekpunt voor alles wat te maken heeft met zijn bedrijfswagens. Van aanschaf tot onderhoud.” Dat ondervindt ook onderzoeksen adviesbureau MILON: “We hoeven maar te bellen en ze staan voor ons klaar”, zegt Antoine Franken, planner en wagenparkbeheerder bij MILON.
UIT HANDEN
Het bedrijf uit Veghel, dat actief is in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland, zet voor het uitvoeren van zijn werkzaamheden negen bedrijfswagens in. “We laten alle bedrijfswagens servicen bij BAS Truck Center in Veghel”, zegt Antoine. “Dus niet alleen de vijf Renault Masters die we in de loop der jaren bij hen hebben gekocht, maar ook onze andere bedrijfswagens. Hét grote voordeel voor ons is dat we één aanspreekpunt hebben voor service en onderhoud. BAS Truck Center regelt alles en neemt ons de volledige zorg voor onze bedrijfswagens uit handen.”
ZUINIG EN VEILIG
BAS Truck Center breidt het aanbod ondersteunende diensten voor bedrijfswagens steeds verder uit. Bas: “Zo zijn we recent bij een klant begonnen om, in samenwerking met een leverancier, bedrijfswagens te voorzien van een ‘blackbox’. Dat kastje levert een grote hoeveelheid data op over het voertuig en de rijprestaties van chauffeurs. Zo wordt automatisch aangegeven als een bedrijfswagen toe is aan een servicebeurt en krijgt de werkplaats een melding als er een storing of foutcode optreedt. Aan de hand daarvan kunnen’ we een voertuig preventief binnen roepen om de storing te verhelpen en ongeplande stilstand te voorkomen. Data over de rijprestaties van chauffeurs analyseren we en kunnen we, op verzoek van de klant, gebruiken om zijn chauffeurs door een van onze rijinstructeurs te laten begeleiden. Zo krijgen chauffeurs tips over hoe ze het voertuig optimaal kunnen gebruiken en zuinig en veilig rijden. Dat leidt tot een lager brandstofverbruik en schadeverloop, en dus een lagere verzekeringspremie.”
MERKONAFHANKELIJK
De werkplaatsen van BAS Truck Center zijn volledig toegerust voor onderhoud aan alle merken bedrijfswagens. Bas: “Als officieel dealer van Renault Trucks Bedrijfswagens hebben we veel ervaring met service en onderhoud van bedrijfsbussen. We kunnen dan ook alle denkbare werkzaamheden aan alle merken uitvoeren: van regulier onderhoud tot bandenservice en het turnkey afleveren van nieuwe bedrijfswagens. Is er een financiering nodig? Ook daarvoor hebben we oplossingen op maat. Zo bieden we full service leaseoplossingen. Als klant betaal je dan maandelijks een vast bedrag voor zaken als onderhoud, de verzekering en banden en heb je verder nergens omkijken naar. En we bieden huur- en shortleaseoplossingen aan als je tijdelijk extra voertuigen] nodig hebt.”
STORING
Bij BAS Truck Center weten ze hoe belangrijk de bedrijfswagen is voor hun klanten. “Snelheid staat in onze service centraal. We houden in de werkplaats altijd ruimte in de planning voor een storing die acuut verholpen moet worden. Dan word je direct geholpen. Voor een servicebeurt geldt: als je deze week belt, kun je nog deze week terecht. We kunnen ook het volledige wagenparkbeheer uit handen nemen. Daarbij nemen we de zorg voor het wagenpark over en kan de ondernemer zich richten op het ondernemen.” Antoine roemt expliciet de snelle service. “Brandt er een waarschuwingslampje? We hoeven maar te bellen en ze staan voor ons klaar. Vooral bij een calamiteit komt dat goed van pas. Daarbij spreek ik uit ervaring uit de tijd dat ik veldwerker was. Ik heb bijvoorbeeld een paar keer te maken gehad met een band die leegliep. Toen ik belde, kon ik meteen terecht en werd ik direct geholpen. Binnen een half uur was ik weer up and unning. Ideaal, aangezien de bedrijfswagens essentieel zijn voor ons werk. De Renault Masters zijn bijvoorbeeld helemaal naar onze wens ingericht voor alle vormen van bodemonderzoek. Ze hebben een aparte, geïsoleerde ruimte voor de opslag van grondmonsters, gescheiden opbergvakken voor schone en gebruikte grondboren, een watertank om materieel schoon te maken en een jerrycan met water om onze handen te kunnen wassen. In het veldwerk zijn dat allemaal essentiële onderdelen die we eigenlijk geen moment kunnen missen. Bij BAS Truck Center begrijpen ze dat.”
TEVREDEN
MILON werkt inmiddels een paar jaar samen met BAS Truck Center. Antoine: “We zijn dik tevreden over de service. In de dienstverlening aan onze klanten staan we voor nauwe samenwerking, één loket en één contactpersoon. Het is ontzettend prettig dat we voor onze bedrijfswagens op dezelfde manier op de service van BAS Truck Center kunnen rekenen.”
Meer weten? Kijk op BAS Truck Center Nijmegen.
Nijmegen Business