Decom Telecom | ICT | Security
22 november 2022
‘Onze prioriteit is de continuïteit van onze klanten’
In de ochtendspits begeef ik me naar Decom Telecom | ICT | Security in Didam. Ik twijfel of ik vanuit Nijmegen via Duitsland zal rijden. Op mijn mobiel vergelijk ik de route met die via de Pleijweg. Het maakt niet veel uit, aangezien er overal korte files en andere opstoppingen zijn. Onderweg verschijnt een melding van een radarcontrole en krijg ik ook nog een telefoontje vanuit kantoor dat ik handsfree kan aannemen. Je ziet: mijn dag begint direct online en een accurate navigatie assisteert me. De digitale wereld is overal om ons heen. Sterker nog: die is niet meer weg te denken. En telecom- en ICT-specialist Decom daarmee ook niet. Het familiebedrijf adviseert, ontwerpt, faciliteert, beheert en onderhoudt al dertig jaar alles op die gebieden, zodat jij zo efficiënt mogelijk kan werken. Op kantoor, thuis en onderweg. Daarvoor komt men graag langs op jouw werkplek, om zo tot de best passende producten en diensten te komen. Kuul (oprichter en algemeen directeur), zoon Michael (track & trace specialist) en dochter Sharon Gorseling (operationeel directeur) vertellen.
“Toen ik dertig jaar geleden Decom oprichtte, zag de wereld er totaal anders uit”, begint Kuul. “We begonnen als winkeltje met faxen en telefoons. Later verzorgden we diensten zoals advies en beheer, vanuit onze locaties Doetinchem, Beek en Arnhem. Daarmee stond Decom aan de basis van alle ontwikkelingen die nog zouden volgen op het gebied van telecom en ICT.” Want Decom bewoog altijd feilloos mee met de elkaar in rap tempo opvolgende innovaties en ontwikkelingen. “We groeiden in de loop der jaren dus letterlijk uit ons winkeltje”, vervolgt Kuul. Inmiddels heeft Sharon Decom overgenomen en bouwt aan de toekomst van het bedrijf: “In ons huidige pand kunnen we voorlopig nog lekker doorgroeien.”
Decom + BCN Tracer = Totaaloplossingen
In hetzelfde pand is BCN Tracer gevestigd, opgericht door Michael. “Kortgezegd komt het erop neer dat we data omzetten in bruikbare informatie”, vertelt hij. “Alles wat beweegt, kunnen we beveiligen (bijvoorbeeld met een geofence), meten en rapporteren. Van auto tot zeecontainer, van kilometerregistratie tot temperatuursverandering. We beschikken over live tracking. Onze beide bedrijven vullen elkaar perfect aan en werken zeer nauw samen. We delen onder andere dezelfde administratie, wat niet alleen efficiënt is, maar ook het gemak van de klant dient. Die heeft één aanspreekpunt en werkelijk alle services onder één dak.” Beide bedrijven focussen zich op oplossingen voor het efficiënt en veilig inzetten van mensen en middelen. “En is een oplossing nog niet voorhanden, dan maken we die”, aldus Michael.
Takken van sport
Wat die services zijn? Decom kent diverse takken van sport, zoals: mobiel en vaste telefonie, maar ook de integratie daarvan (VaMo), toestelbeheer (MDM), internet, wifi, werkplekken en de digitale veiligheid daarvan. Buiten deze takken om is een groot deel van de werkzaamheden onderzoek, advies, support en beheer. “Bedrijven willen gewoon ondernemen en zoeken advies bij het inzetten van middelen om hun business model efficiënt waar te blijven maken. Zij moeten ongestoord kunnen werken, wij zijn daar om te handelen waar nodig”, vertelt Sharon. “Ook geven wij op klantlocatie bewustwordings- en adoptietrainingen. Want niet alleen voor Decom als KPN Excellence Partner, maar ook voor de klant is continue bijscholing vereist. De technologie en trends in de digitale wereld gaan namelijk heel snel”.
Particulier en zakelijk
In het huidige pand staan de verschillende teams letterlijk en figuurlijk veel dichter bij elkaar. Niet alleen vloeien de werelden van telecom en ICT vandaag de dag volledig in elkaar over, ook de mensen op de werkvloer lopen nu gemakkelijk bij elkaar naar binnen voor overleg of bij vragen. En de klant? Die weet zowel zakelijk als particulier de weg naar Decom prima te vinden! Kuul: “Voor particuliere klanten zijn er het servicepunt en de winkel met producten en diensten, zoals mobiel, internet en tv. Ons team staat hen met raad en daad bij en faciliteert onder andere mobiele telefoons. Zakelijke klanten ontvangen we in onze binnentuin en in het experience center waar relaties interactieve demo’s kunnen krijgen.” De dynamiek die de wereld van telecom en ICT, maar ook van Decom kenmerkt, is terug te zien in de inrichting van de binnentuin. Organische vormen en fotobehang suggereren dat buiten zich binnen bevindt en de glazen doorkijkjes illustreren de onderlinge verbanden.
Waar heb ik eigenlijk behoefte aan?
Na het lezen van dit artikel wil je natuurlijk graag met Decom om de tafel om te bekijken wat men voor jou kan betekenen, afgestemd op jouw specifieke situatie, wensen en eisen
“Dan komen we bij je langs om helder te krijgen wat daar precies voor nodig is”, aldus Sharon. “Heel vaak heeft een klant wel een globaal idee van wat hij wil, maar weet hij lang niet altijd wat hij nodig heeft of wat er allemaal mogelijk is. Dat is echt ontzettend veel. De eerste stap is dan een Site Survey”, vervolgt Kuul. “Onze engineers gaan meten op locatie. Dat kan bijvoorbeeld een Wifi- of DECT meting zijn. We inventariseren en analyseren de stand van zaken rondom de infrastructuur, verbindingen en apparatuur. Dat doen we onder andere aan de hand van een soort ‘hittekaart-meting’. Terwijl we door het hele pand lopen, onderzoeken we bijvoorbeeld welke toestellen er zijn, hoe het internet binnenkomt in het pand en welke bandbreedte er mogelijk is. Het doel daarvan is overzicht krijgen en houden.” Ervaring leert namelijk dat bedrijven op een zeker moment het zicht kwijt raken op wat er allemaal in huis is, of men betaalt voor wat men afneemt, of wat nog nodig zou zijn om de werkplek te voorzien wat de noodzakelijke producten en diensten.
Altijd Maatwerk
Bij Decom vindt men het van groot belang te weten hoe het klantproces eruit ziet, wat er speelt en welke behoeftes er zijn. En dat kan best complex zijn, want binnen een organisatie kunnen de verschillende afdelingen elk hun eigen verwachtingen en belangen hebben. Sharon: “Ons advies is altijd maatwerk, volledig afgestemd op jóúw bedrijfsproces. Het leuke aan ons vak is dat we onze klanten en hun prioriteiten op die manier goed leren kennen.”
Duurzame relaties
En dat doet men zoals gezegd al dertig jaar. Bovendien maken veel klanten al vanaf dag één gebruik van de producten en diensten van Decom. Veelzeggend, in een markt die nooit stilstaat en waar bedrijven elkaar opvolgen. “Een aantal van onze medewerkers is ook al decennialang in dienst, dus ook tussen hen en de klanten is de relatie er een van vertrouwen”, aldus Sharon. “Op die manier voelen we de klant feilloos aan, kunnen hem verder helpen, zodat de klant zich kan blijven focussen op diens core business. Uiteindelijk is onze prioriteit de continuïteit van onze klanten.”
Meer weten? Kijk op Decom of op BCN Tracer.
Arnhem BusinessICT en Telefonie