Proud Nerds
6 augustus 2024
Proud Nerds is er niet voor de klant!
Trots op hun geuzennaam; dat zijn de medewerkers van Proud Nerds. De Nijmeegse club zag het levenslicht in 2019 nadat 4 digital agencies besloten de handen ineen te slaan. Inmiddels bedient Proud Nerds met ruim 60 medewerkers haar klanten in de zakelijke markt en zorgsector. Met Caspar Kipp en Martijn van de Poel spreken we over het dienstenaanbod en de bijzondere projectaanpak van de nerds.
“We noemen ons weleens gekscherend het best bewaarde geheim van Nijmegen. We zitten achterin de oude Splendorfabriek en zijn tegelijkertijd een jong, hip bedrijf. We acteren heel specialistisch in het digitale domein. 80% van ons personeel bestaat uit developers, oftewel echte nerds. Daarnaast begeleiden en bedenken we oplossingen mét onze klanten. We helpen hen vanaf het allereerste digitale idee, vervolgens vertalen we dat naar het digitale product, we tekenen de blueprint en maken een grafisch ontwerp. Tot slot bouwen we de oplossingen en begeleiden we de livegang, waarbij we ervoor zorgen dat het product maximaal rendeert. We kijken daarbij altijd naar de klant van de klant.”
Gespecialiseerd in de zorgsector
“We zijn ontstaan uit een fusie, dat betekent dat we onze identiteit moesten uitvogelen. Op een vrij natuurlijke manier zijn daar 2 stromingen uit ontstaan: Health Nerds en Conversion Nerds. We zijn met ons label Health Nerds groot in de zorgmarkt met de meeste ziekenhuizen als klant, dat zijn er inmiddels 10. Zo mogen we Erasmus MC, Ziekenhuis Rivierenland, OLVG Amsterdam, Sint Maartenskliniek en CWZ tot onze klanten rekenen, net zoals zorginstellingen als Pluryn, ZZG Zorggroep en meerdere GGZ instellingen. Die markt vereist bepaalde expertise, zoals op het gebied van toegankelijkheid en informatiebeveiliging. Doordat we die expertises hebben en een focus op modulariteit, zijn we ook schaalbaar in deze markt. Ziekenhuizen lopen namelijk vaak in de basis tegen dezelfde dingen aan. Daardoor kunnen we een oplossing dus 1 keer goed neerzetten en daarna voordelig bij andere ziekenhuizen inzetten. Zo dragen we indirect ook bij aan het betaalbaar houden van de zorg.”
Kijken door de ogen van de eindgebruiker
“Daarnaast zijn we met Conversion Nerds goed in het converteren van een bezoeker van een website naar een klant. We zeggen weleens: ‘Bezoekers kun je kopen, klanten niet’. We zorgen voor een optimale reis binnen je website. Die reis wordt bepaald door het gedrag van de eindgebruiker, de juiste content, visualisatie en een logische click-flow om te komen tot een bestelling of aanvraag. We kijken met onze UX experts daarbij echt door de ogen van de eindgebruiker naar de website. Die heeft vaak andere behoeftes en vragen dan de organisatie zelf. We voeren in ons eigen UX-Lab gebruikersonderzoeken uit, zodat we onze ontwerpen kunnen testen met de echte eindgebruikers. We besteden daarom veel tijd aan het voortraject, waarin we samen met onze klanten de behoeftes van de eindgebruiker vertalen naar hun nieuwe digitale product.”
Actie: gratis expert-review voor je website
“We hebben recent een actie geïnitieerd waarbij we een expertreview aanbieden voor je website. Mocht je deze eens onder de loep willen nemen of doorontwikkelen, meld je dan bij ons aan via de link. Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op. We navigeren dan als een eindgebruiker door je website en leggen dingen bloot, zoals toegankelijkheid, leesbaarheid, scanbaarheid van de homepage en de aanwezigheid van doorkliktriggers. Uiteindelijk stellen we een adviesrapport op waarin deze zaken terugkomen. Waarom we dit doen? Proud Nerds is echt intrinsiek gemotiveerd om de wereld een beetje beter te maken. Dat is echt wat ons drijft!”
Meer weten? Kijk op Proud Nerds.
Nijmegen BusinessICT en Telefonie