Artikelen
11 april 2018
Ricoh Document Center Nijmegen maakt bedrijven ‘fit for the future’
‘Ricoh, dat is toch dat printermerk?’ Klopt, maar inmiddels is het véél meer dan dat. Ricoh Document Center Nijmegen levert als mono-brand dealer alle apparatuur van dit A-merk, maar biedt vooral oplossingen voor diverse digitaliserings- en ICT-vraagstukken. Oprichter Branko Godijk en zijn team zijn energiek, enthousiast en sportief en brengen dit ook over op klanten. “Wij zijn ‘fit for the future’ en willen onze klanten hier ook bij helpen.”
Papierloze kantoren, Het Nieuwe Werken, de beveiliging van data: het verwerken en ordenen van informatie is de afgelopen jaren flink veranderd. Datzelfde geldt voor Ricoh Document Center Nijmegen, een bedrijf dat goed heeft ingespeeld op al die ontwikkelingen. Oprichter Branko Godijk: “Toen ik tien jaar terug voor Ricoh Nederland startte, was de kopieer- en afdrukapparatuur nog het belangrijkste product. Inmiddels bieden wij alles wat bedrijven nodig hebben om efficiënt, veilig en digitaal te kunnen werken.”
Alles onder één dak
De producten en oplossingen die Ricoh Document Center Nijmegen biedt, zijn er te veel om op te noemen. Branko: “Maar het zijn stuk voor stuk oplossingen die het werk makkelijker en efficiënter maken. Bij de afdrukapparatuur leveren we bijvoorbeeld ook software.
Erg actueel zijn momenteel de documentmanagementoplossingen, waarmee je documenten eenvoudig digitaal opslaat op de juiste plek. Zo worden facturen automatisch verwerkt in het boekhoudprogramma.” Ook voor scholen, gemeenten en zorginstellingen levert Ricoh Document Center Nijmegen veel, zoals interactieve whiteboards en toegangssystemen met behulp van pasjes.
Privacywetgeving
De veiligheid van gegevens is actueler dan ooit doordat de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) vanaf 25 mei 2018 ingaat. Bedrijven die hun data op de verkeerde manier bewaren, riskeren hoge boetes. “Er is nog veel onduidelijk voor bedrijven”, vertelt Branko. “Wat is wel en niet veilig? Wat zijn de consequenties? Kies je voor digitaal of analoog? Wij bieden een scan aan om de risico’s bij bedrijven in kaart te brengen. Vervolgens bieden we ook oplossingen.”
‘We bieden alles wat bedrijven nodig hebben om efficiënt, veilig en digitaal te kunnen werken’
Mijlpaal
In april viert Ricoh Document Center Nijmegen het tienjarig bestaan. Een mooie mijlpaal voor Branko en zijn team. Hij kijkt terug: “Ik ben alleen begonnen, in een kamertje thuis. Al vrij snel kon ik de eerste mensen aannemen en zijn we naar dit pand verhuisd. Inmiddels zijn we met twintig man en hebben we een klantenbestand van bijna zevenhonderd bedrijven.
We volgen de trends en bieden regelmatig nieuwe innovaties, zo komen er verschillende handige apps aan. Ook kunnen we voor starters een complete werkplek inrichten, inclusief tafel, stoel, afdrukapparatuur, pc en cloudoplossing, voor een scherpe prijs.”
Sportief team
Binnen het bedrijf is de sfeer energiek. “We zijn allemaal gek op sporten en krijgen daar veel energie van. Dat willen we stimuleren, dus binnenkort gaan we met zijn allen trainen met een personal trainer. Ricoh Document Center Nijmegen is ‘fit for the future’ en daar willen we onze klanten ook bij helpen.”
Even voorstellen: salesteam Ricoh Document Center Nijmegen
Vanwege het tienjarig bestaan komen de sales- en accountmanagers deze zomer bij klanten langs met een verrassing. Het salesteam is sinds kort uitgebreid en stelt zich graag voor.
Bram van Teeffelen, accountmanager: “Sinds 2013 werk ik bij Ricoh en in 2016 ben ik in Nijmegen begonnen. Ik onderhoud de contacten met bestaande klanten. Wat speelt er, wat beweegt hen? Ik adviseer ze graag vanuit ons brede oplossingenpakket en begeleid ze bij de vervolgstappen. Zelf loop ik regelmatig hard om mijn hoofd leeg te maken. Sporten brengt mensen dichterbij elkaar, dus het is fijn dat we dit ook met collega’s doen.”
Majanka Zonneveld, salesmanager: “Ik was één van de eerste salesmedewerkers bij Ricoh Document Center Nijmegen. Ik adviseer onder andere klanten in de production print markt en stuur vijf mensen aan. Iedere dag is anders, dat maakt het werk leuk. Je kunt klanten echt verder helpen op het gebied van digitalisering en automatisering. In mijn vrije tijd tennis ik graag. Het is fijn dat we met het bedrijf gezamenlijk gaan sporten: we zijn allemaal druk, dus het is prettig om samen sportief bezig te zijn.”
Lars Spelier, accountmanager: “Ik heb stage gelopen bij Ricoh Nederland en vond het een erg mooi bedrijf. Vandaar dat ik bij Ricoh Document Center Nijmegen heb gesolliciteerd, waar ik afgelopen januari kon beginnen. Het persoonlijke contact met klanten vind ik leuk. Je denkt mee en kijkt verder dan alleen producten. Ik blijf graag fit door regelmatig te kickboksen. Op het werk helpt dit ook om enthousiast en energiek mijn klanten te kunnen adviseren.”
Bart Hopman, accountmanager (salesmanager in spé): “Ik begon als projectcoördinator bij Ricoh Nederland en ben drie jaar geleden naar Nijmegen gekomen. Ik vind het belangrijk om interesse te tonen in klanten en te weten wat er speelt. Verder netwerk ik veel en vervul ik sinds kort een bestuursrol bij de BIZ-Tiel. Mede daarom ben ik gaan golfen: het is een leuke sport die mensen met elkaar verbindt.”
Dyon Gijzen, accountmanager: “Momenteel volg ik de hbo-opleiding Topsportmanagement & Ondernemerschap. Ik heb bij VVV-Venlo en MVV-Maastricht gevoetbald, maar wil me ook maatschappelijk verder ontwikkelen. Nu speel ik bij De Treffers en werk ik sinds januari bij Ricoh Document Center Nijmegen. Het is een jong en sportief bedrijf: voor mij een mooie opstap naar de toekomst. Ik denk graag creatief mee over wat we voor de klant kunnen betekenen.”
Stefan de Groot, accountmanager: “Na mijn afstudeeronderzoek voor Ricoh Document Center Nijmegen ben ik direct als accountmanager aan de slag gegaan: een mooie kans. Ik vind het leuk om op strategisch niveau met ondernemers mee te denken, daar krijg ik veel energie van. Ik heb jarenlang op hoog niveau gejudood, waardoor ik een topsportmentaliteit heb. Ik streef altijd naar het hoogst haalbare. Zowel voor ons bedrijf als onze klanten.”
Wil je ook vrijblijvend advies over IT en documentoplossingen? Neem contact op via 024 – 366 09 20 of info@rdcnijmegen.nl
Nijmegen Business