Artikelen
21 november 2014
Rob Janssen (Eyes & Ears) over positieve kansen in de markt
Rob Janssen en Peter Wijnberg draaien er niet omheen, het gaat goed met hun videoproductie-bedrijf Eyes & Ears. “De economie lijkt aan te trekken, budgetten komen uit de koelkast en dus zijn er steeds meer bedrijven die niet alleen het nut en noodzaak van bedrijfsvideo’s inzien, maar er ook in investeren. Inmiddels hebben we ook een aardige reputatie opgebouwd en we willen verder groeien.”
Het dienstenpakket van Eyes & Ears is breed: “We doen alles op het gebied van video, bedrijfsfilms, commercials en eventregistratie, we maken (technisch complexere) 2D en 3D animaties. Omdat we onze kosten laag houden hebben we bestaansrecht, de zaken beginnen nu goed te lopen. Het gaat ons om de kwaliteit van onze producten, om iets unieks voor klanten te maken, door voortdurend ‘out of the box’ te denken.”
Wijchen schaatst
Rob Janssen vindt dat je iets terug moet doen voor de lokale gemeenschap waarin je opereert. “Dus ben ik bijvoorbeeld sinds april van dit jaar toegetreden tot het bestuur van Wijchen Schaatst, een prachtig evenement zonder winstbejag. Ik ben verantwoordelijk voor marketing en communicatie, dan heb je het niet alleen over beeldmateriaal, maar ook over reclame-uitingen en sponsoring. Het evenement verhuist naar de markt in Wijchen, naar een oppervlak van 600 m2 en 180 m2 horeca.
In 2010 telden we 67.000 bezoekers, in 2012 76.000 en voor dit jaar verwachten we door de meer centrale locatie verdere groei. Het is prachtig, zoveel bezoekers en dat wordt mogelijk gemaakt door zo’n 250 vrijwilligers en uiteraard door onze enthousiaste sponsoren. Zonder hen was dit niet mogelijk.”
Rob en Peter hebben het druk. “Een goede zaak, want we kunnen veel voor de communicatie van bedrijven en instellingen betekenen. Het is onze taak als creatieven om bedrijven te helpen, om een bijzonder concept voor onze klanten te bedenken en uit te voeren. Dat lukt uitstekend. Wij zien volop kansen in de markt en we zien 2015 dan ook met groot vertrouwen tegemoet.”
Nijmegen Business