Artikelen
21 februari 2014
Roger Kranendijk nieuwe vestigingsmanager BMW Bert Story
BMW doet het goed. Het Duitse automerk sloot een fantastisch 2013 af met 19.500 nieuw verkochte auto’s. Daarmee is BMW in Nederland nummer 1 in het premium segment. Ook BMW Bert Story deed het uitstekend en 2014 kan volgens de nieuwe vestigingsmanager Roger Kranendijk alleen nog maar beter worden. “Nieuwe modellen en de opening van onze nieuwbouw aan het eind van het jaar.”
Roger Kranendijk startte zijn carrière in 1989 bij BMW. “In 1997 stapte ik over naar een ander premiummerk en daar werkte ik met veel plezier, totdat deze kans zich voor deed. Ik ben terug bij BMW Bert Story, omdat ik er een uitdaging in zie. In mijn visie is een autodealer laagdrempelig, open en transparant. Klanten moeten zich hier op hun gemak voelen, ze moeten trots zijn op het merk, want dan worden het onze ambassadeurs. Dat heeft ook met sfeer in de zaak te maken. Ons nieuwe pand zal wat dat betreft een belangrijke stap vooruit betekenen, maar een mooi pand is niet genoeg. Het product is fantastisch, maar daar hoort de passende beleving bij. Daar gaan we veel inspanningen in steken.”
Nieuwbouw
BMW zal in 2014 meerdere nieuwe modellen introduceren, bijvoorbeeld de 2-serie coupé, de 4-serie cabrio en de Active Tourer, dat wordt een compacte gezinsauto op basis van de 1-serie. “Inzetbaar en interessant voor een breed publiek en dit model zal voor BMW een nieuw type klant aantrekken. Bovendien worden we MINI-dealer. We zijn al servicedealer en klanten zijn ook nu al van harte welkom om een nieuwe of jong gebruikte MINI te kopen, maar in ons nieuwe pand krijgen we de ruimte om de MINI de ruimte te geven die het merk verdient. Verder willen we graag service- en verkooppunt worden voor elektrische BMW’s. Daar hebben we BMW Nederland voor nodig. De nieuwe I3 is niet alleen onderscheidend, hij is ook gewoon heel BMW. Het is een goede imagebuilder voor ons merk. Maar niet alleen in elektrische auto’s werken we aan duurzaamheid, BMW investeert veel in zuinige auto’s.”
Zichtbaarheid
En dan de nieuwbouw. Roger Kranendijk: “De definitieve tekeningen zijn klaar en we staan in de startblokken om met de nieuwbouw te beginnen. Het wordt een schitterend pand, met straks 1650 m² showroom, zodat we ook veel meer ruimte krijgen voor jong gebruikt. Die importeren wij zelf rechtstreeks van BMW, perfecte auto’s met de originele garanties.” Tijdens het hele bouwproces zal BMW Bert Story haar klanten op de hoogte houden. “Met onze nieuwbouw worden we veel zichtbaarder in Nijmegen”, vertelt Roger Kranendijk. “Maar zichtbaarheid zit niet alleen in een pand, het zit ook in netwerken, je gezicht laten zien, participeren in evenementen, joint ventures sluiten, kortom nog veel actiever worden. We hebben ons ten doel gesteld binnen vijf jaar uit te groeien tot de meest professionele BMW-organisatie in Nederland. BMW Bert Story moet in klanttevredenheid groeien naar de top 10. Daar hebben we ook de hulp van klanten bij nodig. Wat kunnen we beter doen, hoe tillen wij onze organisatie naar een nog hoger niveau? Daarover willen we graag met onze klanten in gesprek, want dat is de manier om je succesvol te onderscheiden. Een perfect product, met optimale service in een omgeving die daarbij past. Wij staan met ons salesteam Bas van de Weerdt, Mike van Veen, Wim van Buren en Reinier Aartsen (aftersales) voor u klaar!”
Nijmegen Business