Artikelen
14 april 2017
Roy Everts van GLD Grafimedia en Mikael Swaria van Promosign: ‘Het zou zo mooi zijn als…’
Hoe vaak roep je: “Als branchegenoten zouden we de krachten moeten bundelen. Samen kunnen we de markt beter bedienen. ”Maar hoe vaak gebeurt het daadwerkelijk? Ook Roy Everts van GLD Grafimedia en Mikael Swaria van Promosign dineerden met regelmaat samen. Elke keer kwam hét gespreksonderwerp op tafel: “Hoe mooi zou het zijn als wij de handen in een slaan? Wat zouden we dan allemaal kunnen?” Het is niet bij mijmeren gebleven, vele diners later hebben de heren de daad bij het woord gevoegd. De fusie is een feit.
Fusie
Roy: “De dienstverlening van GLD Grafimedia en Promosign overlappen elkaar en vullen elkaar aan. Wij bedienen dezelfde doelgroep. Bovendien opereren we vanuit hetzelfde gedachtengoed. Als je elkaar regelmatig spreekt, dan is het logisch dat je nadenkt over een verregaande samenwerking. Toch neem je zo’n stap niet zomaar. Uiteindelijk hebben we er negen maanden over gedaan om de fusie te bekrachtigen.”
Drukwerk en webapplicaties
GLD Grafimedia verzorgt digitaal en offset drukwerk en maakt webapplicaties voor online bestelsystemen, webshops en web2print systemen. Roy: “We communiceren steeds meer online via websites, blogs en social media. Je ziet een tegenbeweging dat fysiek contact weer geapprecieerd wordt. Bij een kennismaking overhandig je als eerste een visitekaartje. Natuurlijk kun je een standaard kaartje laten drukken. Daarvoor kun je terecht in onze voordelige webshop faktor50.nl. Wil je echter indruk maken, laat dan iets origineels achter. De mogelijkheden zijn gigantisch. Wij zijn bedreven in speciaal drukwerk in alle vormen en maten. Niet alleen voor visitekaartjes, maar ook mappen, brochures, magazines en ander drukwerk.”
Reclameproducten
Promosign levert reclameproducten zoals vlaggen, spandoeken, autobelettering, verpakkingen, plaatmateriaal, gevelborden en interieurinrichting. Interieurinrichting omvat eigen ontwerp behang, tapijt, kussens en vloerbedekking, instore winkelmateriaal en displays. Mikael: “Eigenlijk is het teveel om op te noemen. 11 jaar geleden ben ik begonnen vanuit de huiskamer met het leveren van posters en spandoeken voor horeca. In rap tempo is onze dienstverlening uitgebreid met meerdere verhuizingen tot gevolg. Door te fuseren met GLD Grafimedia kunnen we klanten een volledig pakket aan communicatiemiddelen bieden. Neem een nieuwe vertegenwoordiger die heeft visitekaartjes nodig, een auto met belettering, brochures en promotiemateriaal. Dat kan nu in één keer besteld worden.”
Meerwaarde
Roy: “Je mag verwachten dat een grafisch bedrijf kwaliteit levert, daar zit onze meerwaarde niet. Het gaat om de vraag achter de vraag. Hoe ga je bijvoorbeeld efficiënt om met je bestelproces. Daarom maken we voor klanten, zoals bijvoorbeeld Flynth, webapplicaties waarmee ze eenvoudig bestanden kunnen uploaden, opmaken en drukwerk bestellen. De gehele administratieve afwikkeling geschiedt eveneens automatisch. Hiermee bespaar je tijd en geld.”
Mikael: “We beheren content. Wij hebben de beschikking over de huisstijl van de klant. De vraag is: ‘Wat wil je ermee. Wat heb je nodig?’ De werkzaamheden van Promosign zijn anders dan GLD Grafimedia. Wij hebben te maken met assemblage en nabewerking. De bedrijven hebben daarom hun eigen medewerkers met hun eigen expertise behouden en treden onder eigen naam naar buiten. Wij zitten samen in één pand aan de Mercatorweg waarbij het machinepark samen is gevoegd. Promosign is hierdoor vertrokken van de Hazenkamp.” Roy: “We bundelen krachten. Alles kunnen we nu in eigen huis maken. De lijnen zijn kort en de sfeer informeel. Wij luisteren naar het verhaal van de klant en zorgen dat het gehoord en gezien wordt.” Mikael: “De deur gaat niet dicht, wij produceren tot het werk gereed is en de klant tevreden. Een mentaliteit die ons beiden groot heeft gemaakt en in stand blijft.”
Wil je meer weten? Kijk op www.promosign.nl en www.gldgrafimedia.nl.
Arnhem Business