ICT&CO
24 januari 2025
Samen ICT&CO!
Ten tijde van de eerste kredietcrisis rond 2008 was de ICT-wereld, volgens ICT&CO medeoprichter Guus van der Burgt, nog niet transparant, eerlijk en eenvoudig genoeg. ‘Dat kan anders’, dacht hij. Hij sloeg de handen ineen met zijn compagnon Michel Kok. In 2018 zag de Nijmeegse ICT Managed Service Provider het levenslicht.
“Wij bieden een 12-stappenplan digitale veiligheid waarin we de security van a tot z voor je regelen én behouden”
De naam ICT&CO refereert naar zaken als coöperatie, communicatie, samenwerking. Samenwerking met klanten en partners staat volgens Guus voorop: “Dat is de reden dat we groeien. We partneren met onze klanten, stellen roadmaps samen om te voorspellen wat eraan komt. We kunnen en willen echter niet alles alleen doen, dus werken op verschillende gebieden samen met andere ICT-partijen.”
Een partnernetwerk van specialisten
“We bieden oplossingen in 3 thema’s: ICT-infrastructuur, communicatiediensten en de moderne werkplek, die onder meer bestaat uit Microsoft 365 en bijbehorende (print)hardware. We helpen in samenwerking onze klanten met de digitale transitie. Wij zorgen er bij onze klanten voor dat het totale speelveld goed functioneert en dat we de continuïteit en veiligheid van de ICT-omgeving waarborgen. In onze klantgesprekken komen ook thema’s CRM en ERP aan bod. Daarvoor zetten we partners in. Die zijn in dat geval in de lead, maar we blijven gedurende het hele proces betrokken. We hebben meerdere specialisten om ons heen verzameld, die we ook bij onze klanten inzetten.”
ICT&CO als poortwachter
“We overzien op die manier de volledige ICT-omgeving en weten altijd wat er moet gebeuren. Soms beschikt de klant niet over de benodigde kennis van ICT; wij fungeren dan als een soort poortwachter. Ook bij vraagstukken over Power BI, Business Intelligence en dashboards werken we samen met partners. Wij leveren de Microsoft-tools, onze partner richt vervolgens de omgeving in. Organisaties kunnen alle ICT-gerelateerde bij ons neerleggen. Wij stellen de juiste vragen -zowel ICT-gerelateerd als organisatorisch- en selecteren vervolgens de juiste partner voor het betreffende vraagstuk. Dit scheelt enorm veel tijd!”
AI: van de achtergrond naar voorgrond
AI gaat de komende jaren gigantisch veel betekenen op elk vlak, bij élke organisatie. De ontwikkelingen zijn nu vooral op de achtergrond gaande merken we, maar die gaan de komende jaren steeds zichtbaarder worden. Als organisatie moet je er dus nu al mee bezig zijn, anders ben je straks te laat. Wij voeren gesprekken met onze klanten over de organisatie zelf, bedrijfsdoelen en korte- en langetermijnstrategie. Dat gaat verder dan alleen ICT-vraagstukken dus. Zo helpen we bedrijven op meerdere vlakken. Wij zien AI als een versneller. Het zorgt bijvoorbeeld voor tijdswinst, nieuwe inzichten, meer kennis, expertise en werkgelegenheid. Je moet straks namelijk sneller en efficiënter kunnen werken, met minder mensen. Digitalisering en het omarmen van dit soort technologieën is daarbij een vitaal onderdeel.”
Mensen beroven computers in plaats van banken
“Wat je in de gratis variant van ChatGPT gooit, komt er ergens anders weer uit. Wij adviseren daarom voorzichtig te zijn met deze tool en vooral gebruik te maken van Microsoft Copilot. Zo ben je er zeker van dat de data in je omgeving blijft. Digitale criminaliteit staat bij Interpol bovenaan op de agenda. Mensen beroven geen banken meer; mensen beroven computers. Criminelen gebruiken AI-gestuurde middelen om cybercrime te bedrijven. Wij bieden als antwoord daarop geen losstaande security- oplossingen, maar een 12-stappenplan Digitale Veiligheid, waarin we de security van A tot Z voor je regelen én bijhouden. Dit maken we aantoonbaar met o.a. de Microsoft Secure Score. Dus twijfel je aan de veiligheid van je ICT-omgeving of wil je een second opinion? Neem contact met ons op… Vinden we leuk!”
Meer weten? Kijk op ICT&CO.
Nijmegen BusinessICT en Telefonie