Artikelen
29 september 2014
Samenvoeging businessclubs Golfbaan Landgoed Welderen en Golfbaan Landgoed Bleijenbeek groot succes
Golfbanen hebben het moeilijk, dat is geen groot geheim, dus bedenken ze allerlei manieren om hun verenigingen en businessclubs op peil te houden. Op vrijdag 12 juli jl. legden Kim Arns en Stan Philipsen (managers van respectievelijk Welderen en Bleijenbeek) de nieuwe plannen voor aan hun gezamenlijke businessclubleden.
“Wij verkeren in de gelukkige omstandigheid dat we twee golfbanen en dus twee businessclubs hebben. We kunnen dus vrij eenvoudig schakelen, dit idee was snel geboren en nog sneller uitgevoerd”, vertellen Kim en Stan. “Uitgangspunt is dat we onze businessleden een zo groot mogelijk zakelijk netwerk willen bieden, op deze manier doen we dat. Het is overigens geen noodgreep omdat het aantal leden terugliep, we merkten wel dat het aantal deelnemers aan de wedstrijden minder werd. Dan moet je iets doen.”
Teutoburgerwald
De businessclubleden spelen nu samen acht wedstrijden per jaar (was zes) afwisselend op Bleijenbeek en Welderen. “De 9 holeswedstrijden tijdens het winterseizoen blijven bestaan, die worden gewoon op elke baan afzonderlijk gespeeld. Tevens hebben de Businessleden vanaf volgend jaar onbeperkt speelrecht op beide banen! Verder gaan we elk jaar een businessuitje organiseren, dit jaar voor de eerste keer op 14 en 15 oktober naar het Teutoburgerwald in Duitsland. Spelen, eten, overnachten en elkaar beter leren kennen, dat is de gedachte. Nieuw is ook dat we jaarlijks twee bedrijfsbezoeken gaan plannen. Daarmee krijgt het golflidmaatschap een wat bredere invulling, we denken dat we daarmee op de goede weg zitten.”
Enthousiast
Het initiatief is eigenlijk vanaf dag één met veel enthousiasme ontvangen. “We hadden er zelf natuurlijk hoge verwachtingen van, maar het enthousiasme dat we zien is hartverwarmend. Men snapt de meerwaarde, meer speelrecht, meer wedstrijden, afwisselend op Bleijenbeek en Welderen, een groter platform en bovendien nog allerlei extra acties, maken dit wel erg aantrekkelijk. Dat is de manier waarop we ons als golfbanen willen onderscheiden, meer bieden, meer plezier, meer netwerkmogelijkheden.”