Artikelen
25 april 2016
Samenwerking Go4U en Ergon Nederland: ‘Go4U stelt de klant centraal, niet de techniek’
Heldere oplossingen, flexibel zijn en klanten blij maken! Dat is waar het bij ICT-dienstverlener Go4U om draait. En juist die no-nonsense aanpak sprak Ergon Nederland aan. Radboud Veldman en Jeroen Meilink van Go4U en Roel Jansen van Ergon Nederland vertellen over hun soepele samenwerking, die ontstond dankzij een artikel in Nijmegen Business.
Net zoals veel andere bedrijven had het technische uitzendbureau Ergon Nederland weinig kaas gegeten van ICT. Daarom was het bedrijf afhankelijk van een ICT-dienstverlener, waarmee de samenwerking stroef verliep. Roel Jansen vertelt: “Dat was een hele stugge, niet-flexibele partij met torenhoge kosten. Toen lazen we een artikel in Nijmegen Business over Go4U en dat sprak ons bijzonder aan. We hebben Radboud uitgenodigd voor een gesprek en de samenwerking was snel beklonken.”
Proactief
Ergon Nederland zocht een bedrijf dat het complete ICT-pakket uit handen kon nemen, waaronder bellen via internet, print/scanning en het hele netwerkbeheer. Go4U liet vanaf het begin duidelijk weten wat de klant kon verwachten. Roel: “Ze managen de verwachtingen goed en ze stellen goede vragen: wat willen jullie, wat zijn jullie problemen, wat verwachten jullie van ons?” Radboud en Jeroen reageren: “Dat is voor ons vanzelfsprekend. We willen er gewoon voor zorgen dat de klant zich geen zorgen hoeft te maken, dus een proactieve houding is belangrijk. Klanten denken vaak bij ons: zo kan het dus ook. Wij stellen de klant centraal, niet de techniek.”
Doorknallen
Toen Ergon Nederland onlangs aangaf naar een nieuw pand in Nijmegen te verhuizen, stond Go4U direct klaar met een plan van aanpak. “Ze dachten mee vanaf een vroeg stadium en hierdoor hebben ze veel uit onze handen kunnen nemen. Dat was heel prettig, want daardoor konden wij ons op onze kerntaken focussen. Ze leveren alles turn-key op, zodat wij meteen kunnen knallen in het nieuwe pand.”
Go4U bestaat inmiddels twee jaar en groeit gestaag. Maar, geven de oprichters aan: “We willen blijven groeien, maar wel klantgericht blijven. De klant zal nooit een nummer worden.”
Nijmegen Business