Artikelen
18 april 2016
Schuring Logistiek Service: ‘De koerier en bus zijn het visitekaartje van de klant’
Nog voordat Boy Schuring zijn rijbewijs had gehaald, wist hij het al. Hij wilde net zoals zijn vader aan de slag als koerier. De bus werd besteld en de dag nadat hij het roze papiertje had behaald reed hij zijn eerste ritten. Nu, zo’n vijf jaar later is het bedrijf van zijn broer Bas en hem, Schuring Logistic Services, uitgegroeid tot een volwaardig koeriersbedrijf met acht chauffeurs die nationaal en internationaal goederen vervoeren.
De dienstverlening bestaat uit koeriersservice, ware-housing, stukgoedservice, pakketservice, verhuizingen, nachtdistributie, restaurant-bezorgservice, ADR-service en outsourcing.
Mobiel visitekaartje
Boy: “Wij zijn ons ervan bewust dat de koerierswereld een bepaalde stempel heeft. Men denkt al gauw aan een onverzorgde chauffeur met petje in trainingspak die in een oude gedeukte bus rond racet. Schuring Logistic Services staat voor het tegenovergestelde. Onze koeriers hebben nette bedrijfskleding en zijn voorkomend. De bussen zien er goed uit en worden keurig onderhouden. Ze zijn schoon en worden aan de binnen- en buitenkant wekelijks professioneel gereinigd door Autopoetsbedrijf Reijmers. De koerier en de bus zijn niet alleen ons visitekaartje maar ook die van de klant. De wagens zijn met aandacht voorzien van aansprekende belettering. We regelen transport van A-Z over de hele wereld hoe groot of klein het pakket ook is. Wij beseffen dat de bezorging spoed heeft, desondanks zijn wij afhankelijk van de drukte op de weg. Goede en duidelijke communicatie is dan de basis. Het is voor ons een kleine moeite om even te bellen als we in de file staan. De klant weet dan, dat de bezorging wat langer gaat duren dan verwacht. Klanten waarderen deze werkwijze en dat zien we terug in de groei van het bedrijf.”
“Wij verzorgen alle soorten verzendingen over de gehele wereld”
Betrouwbare partner
“Betrouwbaar vervoer en een garage waarop je kunt bouwen zijn voor een bedrijf als ons essentieel”, vertelt Boy verder. “Wij hebben bewust voor Opel Broekhuis gekozen”. Simko Crum directeur: “Bij de privatisering van TNT Post zagen wij de tendens waarbij vast personeel vervangen zou worden door ZZP’ers voor de bezorging van pakketjes. Deze startende zelfstandigen hadden allemaal een bus nodig voor het koerierswerk. Een behoorlijke uitgave als je net voor jezelf begint. Opel is daarop ingesprongen met een vriendelijk geprijsd aanbod om deze startende koeriers letterlijk op weg te helpen.”
“Ook de eerste bus van Schuring Logistic Services is vanuit deze historie aangeschaft.” Boy: “Daarna zijn we altijd trouw aan Broekhuis gebleven. Niet voor niks. Ik weet dat ik een eerlijk prijs krijg bij aanschaf van een nieuwe bus. Eigenlijk ga ik niets eens ergens anders kijken, ik weet gewoon dat het goed zit. Daarnaast word je altijd geholpen als er problemen zijn. Ook als het 17.05 uur is.” Simko: “Boy verdient het geld met zijn bus. Dat kost dus geld als hij stilstaat. Als een bus strandt, gaan bij ons de alarmbellen: dat moet snel worden opgelost.” Boy: “Onlangs had ik ’s morgensvroeg om 7.30 uur een aanrijding op de A12. Dan bel ik verkoopleider Tim van de Sluis op zijn mobiel, want de garage is dan nog niet open. Terwijl ik de schade aan het afhandelen was, was Tim vervangend vervoer aan het regelen. De pakketten zijn overgeladen en ik kon direct met een passende wagen mijn rit vervolgen.” De service van Opel Broekhuis zorgt er dus ook voor dat de pakketten op tijd bij onze klanten komen!”
Arnhem Business