Artikelen
15 maart 2018
Weis Post- en Pakketservice: van éénpitter naar internationale bezorgdienst
Het moment dat een pakketje wordt afgeleverd is vaak het laatste échte contact tussen een bedrijf en een klant. Logisch dat je dit vlekkeloos wilt laten verlopen. Weis Post- en Pakketservice verzorgt dit jaar al 15 jaar een uitstekende bezorging binnen Nederland, Duitsland en België en gaat nu ook internationaal naam maken onder de noemer WGPD – Weis Global Package Delivery – waarmee zij gaan samenwerken met de grote spelers op de markt zoals ASOS, Wish, Amazon.com en Alibaba.com.
Met een goede kop koffie gaan Hoeco Weis en ik op de bank in het nieuwe kantoor zitten. Hij vertelt hoe hij vroeger 17 jaar in casino’s heeft gewerkt, daar al snel carrière maakte en de leiding kreeg over een eigen vestiging. Daarmee ontdekte hij dat ondernemen echt in zijn bloed zit want ‘het voelt toch een beetje als je eigen toko’. Na een uitstapje van een paar jaar bij NS, kocht Hoeco 15 jaar geleden zijn eerste tweedehands busje via Marktplaats en legde zo de fundering voor Weis Post- en Pakketservice. Hoeco: “Ik begon met één route voor PostNL en voor ik het wist had ik er 15. Nu is Weis Post- en Pakketservice de grootste vervoerspartner van PostNL in Gelderland!” Het bedrijf bestaat uit een wagenpark van ruim 97 bussen, van bestelbus tot bakvrachtwagen en hebben zij 90 man personeel. Ondanks dat ze nu een internationaal bedrijf zijn, blijven ze toch benaderbaar met een klein management; Hoeco en Evren Bas (Logistiek Manager) zijn direct aanspreekbaar voor iedere opdrachtgever en iedere medewerker.
Transport als verlengstuk
Evren: “Transport is een mega belangrijk onderdeel van een bedrijf.” Dat is één van de belangrijkste redenen dat zij de mogelijkheid bieden om in naam van de opdrachtgever te rijden, inclusief kleding en vaste reclame op de bus. Hun klanten weten dus niet anders dan dat het de bezorgers zijn van het bedrijf zelf. Met een mooie bus, goed gekleed personeel en persoonlijk contact kun je transport inzetten als visitekaartje van je bedrijf.
Een stapje of twee extra
“Wij brengen een pakketje niet alleen van A naar B, maar wij spreken van te voren met de klanten van onze opdrachtgevers af hoe laat we ergens zijn, verrichten installatiewerk én nemen het verpakkingsmateriaal weer mee.” Op deze manier zorgt Weis Post- en Pakketservice ervoor dat hun opdrachtgevers goed vertegenwoordigd voor de dag komen. Vroeger moest alles zo goedkoop mogelijk verzonden worden, maar inmiddels ziet iedereen de meerwaarde in van kwaliteitsleveringen. “We werken met de nieuwste technologieën op het gebied van communicatie met de klant en bezorging, zo bieden we een bezorgtijdvak van maximaal twee uur aan.” Hierdoor weet de klant precies wanneer de bezorger verschijnt en hoeven zij niet de hele dag te wachten.
Zelf ook nog op de bus
Hoeco vertelt dat hij zelf ook regelmatig nog meerijdt wanneer er voor het eerst voor een nieuwe opdrachtgever bezorgd wordt. Hierdoor weet hij wat zij nodig hebben bij wat voor mensen ze gaan leveren. Dit geeft meer inzicht in de behoeften die spelen en kan hij ook mee blijven denken met zijn opdrachtgevers. Dat Hoeco zelf ook soms meerijdt, levert ook grappige situaties op. Opdrachtgevers kijken nog regelmatig verbaasd op wanneer zij hem zien sjouwen met een pakket. Dat hij meerijdt op de bus is echt typerend voor Hoeco en voor Weis Post- en Pakketservice, persoonlijke service staat voorop.
Meer weten? Kijk op www.weispostenpakketservice.nl
Arnhem Business