Artikelen
6 juni 2014
Slaapsfeer Beers investeert doorlopend in styling & design
De keuze van een slaapkamer wordt natuurlijk voor een belangrijk deel bepaald door de keuze voor een goed bed en passende matrassen en kussens. Goed slapen is namelijk vaak een kwestie van de juiste ‘hardware’, maar het oog wil ook wat. De inrichting van een slaapkamer gaat ook over sfeer en atmosfeer. En dan zijn de mogelijkheden bij Slaapsfeer Beers nagenoeg eindeloos. Wilma Brouwers is verantwoordelijk voor de styling van de beddenspeciaalzaak en uiteraard voor de advisering van klanten.
Wilma Brouwers (55 jaar) werkt inmiddels negen jaar als adviseur en styliste bij Slaapsfeer Beers. “Daarvoor was ik lang verantwoordelijk voor de in- en verkoop bij een herenmodezaak en werkte ik voor een meubelstoffeerderij. Ook dan heb je het altijd over styling, over stoffen en over kleuren. Wij hebben hier een enorme collectie, niet alleen in complete slaapkameropstellingen in verschillende sferen, maar ook in bedtextiel, dekbedden, dekbedovertrek-ken en hoeslakens allemaal in verschil-lende prijscategorieën en in verschillende materialen. Ook accessoires spelen een belangrijke rol als ‘finishing touch’ in een slaapkamer, van lampen tot tafels en stoelen. De opstellingen worden meer-dere malen per jaar veranderd, aanslui-tend bij de modetrends en – kleuren, want ook meubilair is modegevoelig.”
Advisering
De keuze van een slaapkamer gaat in eerste instantie over techniek, over slaapsystemen, harde en zachte matrassen, slaapcomfort, dat bepalen we eerst. Dan komt het interieur aan bod. Interieurstyling gaat over de complete setting van een ruimte, over het meubilair, de vloer- en wandbedekking, het licht en de kleuren. “En bij een slaapkamer ook nog over bedtextiel. We proberen samen met de klant tot een complete inrichting te komen, waarin de verschillende onderdelen een mooi geheel vormen. Soms weten klanten precies wat ze willen, soms nemen we ze een beetje bij de hand en soms kopiëren ze gewoon één van onze opstellingen. Dat kan, omdat we in principe alles ook zelf verkopen, inclusief verlichting en andere accessoires. Daarin zijn we sterk onderscheidend.” Voor de advisering neemt Wilma alle tijd. “We willen dat klanten perfect tevreden zijn als ze de zaak verlaten en daar gaan we ver in.
Ik bezoek regelmatig klanten om thuis een indruk van de grootte van hun ruimtes en hun stijl te krijgen. Dan krijg je vanzelf een slaapkamer die aansluit bij hun smaak, want dat staat centraal, klanten kiezen uiteindelijk natuurlijk altijd voor een sfeer die bij hen past.”
Basic en anders
Wilma speelt ook een belangrijke rol bij de inkoop, zodat ze altijd precies weet wat er in huis is. “Dat is een mix van de basicstijlen, van aardkleuren en verlichting die zorgt voor een rustige omgeving. Maar als iemand geel als hoofdkleur wil kan dat ook.” Op het moment van het interview wordt een deel van de zaak geheel gerestyled. “Dat kost veel tijd en energie, maar op die manier lopen we altijd voorop in nieuwste trends. Daarvoor bezoeken we beurzen, houden de markt nauwgezet in de gaten, zoals bijvoorbeeld ook wat hergebruik van materialen betreft. Dat is een ontwikkeling die niet meer is te stoppen en wat ons betreft volledig terecht. Wij zijn het aan onze stand verplicht om ook daarin voorop te lopen en dat doen we dus ook.”
Nieuwsgierig? Kom gewoon een keer langs in Beers (bij Cuijk) of kijk op www.slaapsfeer.nl
Nijmegen Business