Combine-ICT
12 oktober 2021
Slechts één aanspreekpunt en één factuur voor al je ICT-behoeftes!
Op je werkplek is het een drukte van belang. Computers, printers, (mobiele) telefoons, maar ook software, serverbeheer, netwerkbeheer en clouddiensten. Veel bedrijven hebben voor al deze diensten verschillende leveranciers. Onhandig en onoverzichtelijk. En wat te denken van al die verschillende facturen! Maar het kan ook anders: Combine-ICT uit Elst combineert al deze diensten en neemt je alle rompslomp uit handen, vertelt directeur/eigenaar Raymond Hartog. “Wij zijn één aanspreekpunt voor alles wat je nodig hebt.”
Combine-ICT bestaat sinds 2003, destijds nog zonder de C in ICT. Het bedrijf met 9 medewerkers werkte vooral voor het Nederlands Openluchtmuseum en hield ook kantoor in het museum. Er veranderde veel toen het Nederlands Openluchtmuseum voor het uitvoeren van het Systeembeheer (via een aanbesteding) koos voor een ander IT-bedrijf. Combine-IT moest min of meer helemaal opnieuw beginnen. Raymond: “In januari 2017 zijn we naar Elst verhuisd. We waren toen nog met twee compagnons en één medewerker.” Toen kwam ook de C in ICT erbij. “Omdat communicatietechnologie een wezenlijk onderdeel was geworden van ons werk.”
In één keer klaar
Combine-ICT biedt bedrijven ondersteuning met ICT-kwaliteitsoplossingen en support. Op basis van de situatie van de klant adviseren zij de best passende oplossing voor het netwerk van de klant. “Wij regelen alles rondom je werkplek,” vertelt Raymond. “Je hebt dus maar met één leverancier te maken, die dus ook maar één factuur stuurt. Daarmee ben je klaar met je hardware, software, netwerk, telefonie, clouddiensten, servers en je documentbeheer. Wij willen onze klanten ontzorgen zodat zij kunnen doen waar zij goed in zijn en zich dus niet druk hoeven te maken over de gehele ICT-omgeving. Dit moet gewoon altijd werken en beschikbaar zijn!”
‘De beste in ons vakgebied’
Raymond is ambitieus en wil graag dat Combine-ICT de beste wordt in zijn vakgebied. “We wilden in het verleden graag de goedkoopste zijn zodat we goed in de markt stonden, nu willen we graag de beste zijn met uiteraard concurrerende prijzen. We zijn servicegericht, bieden snelle support en werken daarom met goed gediplomeerde medewerkers die we bovendien ook nog eens extra opleiden en trainen.” Het is belangrijk dat alle medewerkers zich elke dag blijven ontwikkelen, vertelt Raymond. “Alleen zo kunnen we onze klanten de service blijven bieden die zij van ons vragen.”
Klanten verder helpen
Die klantgerichtheid zat er al vroeg in, vertelt hij. Hij begon 2008 als stagiair in de ICT omdat het hem wel leuk leek om ‘iets met computers’ te gaan doen. “Toen ik tijdens mijn stage ontdekte dat het ondersteunen van klanten mij elke keer weer blij maakte, wist ik zeker dat ik hierin verder wilde.” Neem bijvoorbeeld de klanten die bellen omdat ze ergens niet uit komen, gestrest zijn omdat iets niet werkt of graag iets nieuws willen bestellen. “Als deze klanten ophangen met een glimlach en een bedankje dat alles weer werkt of dat ze goed geholpen zijn, dan word ik daar echt heel blij van. Dat motiveert mij ook om de beste te zijn en om onze goede en professionele service waar te blijven maken.”
Afwisselend werk
Raymond gaat elke dag met plezier naar zijn werk. Het is een afwisselende baan, vertelt hij, waarbij elke werkdag anders is. “We willen in alle ICT-behoeften van de klant voorzien, zodat we ze ook daadwerkelijk ontzorgen. Dat zijn nogal wat werkvelden. Hierdoor is het werk nooit saai. De ene dag configureer je tien laptops, de volgende dag lever je een telefooncentrale op, en op dag drie voer je een complete servermigratie uit.” Bepaald geen saaie baan dus, die Raymond ondertussen alweer ruim 13 jaar uitvoert.
De toekomst is positief
In de vier jaar dat Combine-ICT in Elst zit, is er veel gebeurd. Raymond zag het bedrijf groeien naar zeven medewerkers. Maar hij zag ook zijn compagnon vertrekken. “We hebben het bedrijf vier jaar lang samen geleid, maar sinds januari doe ik het alleen. Een hele stap, maar ook geweldig om te doen.” En het waren acht goede maanden, vertelt hij. Met twee grote nieuwe klanten, twee grote opdrachten op het gebied van SharePoint/Teams-migraties en -beheer en twee nieuwe medewerkers erbij. “We draaien een van onze beste jaren tot nu toe, we beginnen uit ons jasje te groeien. Ik zie de toekomst dus positief tegemoet.” Waar de focus voor Combine-ICT de komende tijd op ligt? “Systeembeheer is en blijft onze core business. Tegelijkertijd zijn ook de clouddiensten en de bijbehorende security erg belangrijk. Dat gaan we uitbreiden, maar zonder onze andere diensten uit het oog te verliezen. Klanten kunnen dus nog steeds voor alles rondom de werkplek bij ons terecht. En dat blijft ook zo.”
Meer weten? Kijk op Combine-ICT.
Arnhem BusinessICT en Telefonie