Artikelen
29 maart 2017
SmartyFeedback Nederland: ‘Klantenbeloning met de hoogste precisie’
Feedback van de klant over de service en de locatie is een waardevolle start om je onderneming te verbeteren. Het belang hiervan wordt steeds meer duidelijk. Maar ben jij ook bereid om de waarheid te horen over je onderneming? “Als ik een product of dienst afneem, wil ik goed bediend worden en waar voor mij geld krijgen. Daarvoor moet de ondernemer weten wat mijn mening en wensen zijn. Met SmartyFeedback ontdekken zij precies wie hun klanten zijn en wat er in hun hoofden omgaat. Directe communicatie tussen klant en ondernemer is voor ons van groot belang”, vertelt Jean Lub van SmartyFeedback Nederland.
Het verzamelen van feedback gebeurt al op grote schaal via recensiewebsites. Zelfs zoekgigant Google biedt tegenwoordig de mogelijkheid om reacties op een bedrijvenpagina achter te laten. “Acht maanden geleden besloot ik het concept SmartyFeedback naar Nederland te halen”, vertelt Jean Lub. “Ik zag dat er steeds meer vraag naar klantenervaringen ontstond bij ondernemers en veel te verbeteren viel op het gebied van service en onderneming. SmartyFeedback verzamelt ervaringen en beloont de klant door geld terug te storten op hun bankrekening. Het percentage van de restitutie bepaalt de ondernemer zelf.”
Authentieke waardering
Gebruikers registreren zich binnen enkele seconden via de website of met een gebruiksvriendelijke app. Hiermee laten zij eenvoudig een beoordeling achter en beschrijven zij kort hun ervaring. “Met een scanner registreert de verkoper een persoonsgebonden QR-code via de app. Daarmee wordt de review en het daadwerkelijke bezoek bevestigd. Bij digitale diensten kan de klant juist een QR-code op de factuur eenmalig inscannen om de ervaring te delen. Plaatsing van recensies door personen die nooit een product hebben afgenomen, sluit je hiermee uit.
De beoordelingen via SmartyFeedback zijn hierdoor dus volledig betrouwbaar.” Via de app communiceren klanten gemakkelijk met de ondernemers. “Je kunt direct een bericht versturen als je vragen hebt of een reservering wilt maken via onze ingebouwde messenger. Andersom is het ook mogelijk om direct te reageren op de klant.”
‘SmartyFeedback vergroot de zichtbaarheid van ondernemers effectief wereldwijd’
Gerichte campagnes
SmartyFeedback is een multichannel marketingtool, die de zichtbaarheid van ondernemers wereldwijd effectief vergroot. Via de app vindt de gebruiker nuttige informatie als openingstijden, contactinformatie, navigatiemogelijkheden naar de locatie en foto’s van het bedrijf. Ook reserveren, inchecken en afhaalmogelijkheden kan je in de app verwerken. SmartyFeedback geeft tevens een diepgaand inzicht in het klantenbestand door middel van een analyse in de backoffice van de ondernemer. “Gebruikers koppelen hun Facebook- of Googleaccount aan SmartyFeedback tijdens de registratie. Informatie als geslacht, leeftijd en uitgavepatroon kunnen gebruikt worden voor de analyse. Gerichte campagnes naar je vaste en bekende klanten zijn daarmee makkelijk te lanceren. Je kunt bijvoorbeeld niet alleen mensen in de buurt attent maken op kortingsacties, maar ook trouwe klanten belonen voor het feit dat zij een bepaald totaalbedrag hebben uitgegeven.” Jean zoekt voortdurend naar mogelijkheden om SmartyFeedback te innoveren. “We zijn bezig om een betaalmogelijkheid via de app te bieden. Het gespaarde bedrag dient zo als betaaltegoed. Ook kijken wij naar het uitrollen van een eigen WiFi-router. Zodra gebruikers van SmartyFeedback het signaal oppikken, krijgen zij de meest relevante acties te zien, mits ze deze hebben toegelaten via de persoonlijke site van de ondernemer.”
Op dit moment zijn er wereldwijd 250.000 deelnemende bedrijven aangesloten. In Nederland staan ruim 7.500 ondernemingen geregistreerd bij SmartyFeedback. Jean biedt daarnaast de mogelijkheid om franchisenemer te worden van het innovatieve systeem. “Hiervoor leid ik salesteams op, zodat zij het systeem door en door leren kennen. Twee keer per maand organiseer ik bijeenkomsten om de laatste informatie te delen. Zo inspireren zij andere bedrijven met deze frisse en effectieve manier van klantenonderhoud.”
Kijk voor meer informatie op nl.smartyfeedback.com
Nijmegen Business