Artikelen
6 november 2018
Snelgroeiend Infolearn spart regelmatig met Rabobank Rijk van Nijmegen
Het innovatieve Nijmeegse bedrijf Infolearn groeit al sinds 2010 hard. Daarbij waren de feedback en andere resources van Rabobank Rijk van Nijmegen zeer welkom. Algemeen directeur en oprichter Frank Klabbers en Rabobank-accountmanager mkb Maarten Snel vertellen over hun samenwerking.
Een omzetgroei van 40 procent per jaar: daar kunnen veel ondernemers alleen maar van dromen. Infolearn realiseerde het en kan volgens de prognoses zelfs nog harder groeien. Frank: “We hebben een passie voor alles wat met digitaal leren en ontwikkelen te maken heeft. Wij hebben daarvoor een uniek systeem bedacht, Novio, op basis van het open source systeem Moodle. Daar hebben we onze eigen functionaliteiten aan toegevoegd. Daardoor is het heel laagdrempelig, modulair en flexibel. We werken veel in de gezondheidszorg, maar ook in andere sectoren zoals de publieke sector zetten we grote stappen.”
Goede prognoses
Maarten komt als accountmanager mkb al zo’n vijf jaar bij Infolearn over de vloer. Hij vertelt: “Ik zag meteen dat ze konden doorgroeien. Dat heeft te maken met de visie en onderwijsachtergrond van Frank en de marketing- en salescapaciteiten van directeur Jos Hertel. Het is een groot voordeel als een ondernemer weet hoe zijn sector in elkaar zit. Het viel me bovendien op hoe goed ze hun prognoses op papier zetten. De plannen zijn echt ergens op gebaseerd.” Frank vult aan: “We maken analyses van de markt, de producten en de concurrenten. Alleen dan kun je een volgende stap zetten.”
Kritische vragen
Frank ziet in Rabobank Rijk van Nijmegen een waardevolle sparringpartner. “Ik vind het prettig om een klankbord te hebben. Ook met mijn accountant en een goede kennis uit de markt heb ik regelmatig gesprekken over het bedrijf. Het is fijn om mensen te hebben die meedenken en kritische vragen stellen.” Maarten: “Frank heeft een duidelijke visie, maar staat ook zeker open voor adviezen. Ik zie het als mijn rol om informatie bij de klant op te halen en diegene in contact te brengen met de juiste mensen binnen de bank. ”
‘We willen op een verantwoorde manier blijven groeien’
miniMaster
Hoe helpt Rabobank ondernemingen als Infolearn bij de groei? Maarten legt uit: “Ondernemers laten groeien is breder dan alleen een zak geld bieden. Frank en Jos hebben bijvoorbeeld bij onze Rabo Ondernemers Academie een miniMaster gevolgd. Hun deelname was ook goed voor de samenstelling van de groep, omdat ze veel kennis en ervaring meebrengen.” Frank: “Het is nuttig dat Rabobank zulke dingen aanbiedt. We hebben onze kennis opgefrist en interessante mensen ontmoet, zoals een business consultant die ons nu ook adviseert.”
DNA
Voor Frank, Jos en hun compagnon Willem-Jan is de tijd aangebroken om steeds meer aan het bedrijf te werken, in plaats van ín het bedrijf. Dat houdt in: de strategie aanscherpen, nieuwe marketingtechnieken inzetten en bezig zijn met innovatie. Frank vertelt: “Op een gegeven moment moet je jezelf de vraag stellen: wie ben je en wie wil je zijn? Als je groeit, wat gebeurt er dan met je DNA en kernwaarden? Het DNA is bij ons nog grotendeels hetzelfde: ons hart ligt bij leren en ontwikkelen. We willen op een verantwoorde manier blijven groeien, dus moeten we soms keuzes maken. We willen klanten aan ons binden die voor de inhoud én de lange termijn gaan. Ook zijn we de organisatie verder aan het professionaliseren. Zo gaan we werken met kernteams en partners.”
Over Infolearn
Infolearn is gespecialiseerd in ‘het nieuwe leren’, waarbij mensen veel eigen verantwoordelijkheid hebben voor hun leerproces. Vanuit een onderwijskundig perspectief implementeert Infolearn het leer- en ontwikkelsysteem Novio bij organisaties. Ook houdt het zich bezig met advies en trainingen.
Meer weten? www.infolearn.nl – www.rabobank.nl
Nijmegen Business