Artikelen
10 april 2015
SNS breidt verder uit
Geert-Jan Berning, sinds kort de nieuwe manager klantgebieden Arnhem en Nijmegen van SNS, heeft goed nieuws. SNS breidt het aantal winkels in Nederland verder uit tot 230. De SNS winkels zijn geopend tijdens reguliere winkeltijden, dus ook op koopavond en zaterdag, laagdrempelig, maar wel met een fullservice dienstenpakket.
SNS is in Nijmegen al jaren vertegenwoordigd en momenteel gevestigd in de Ziekerstraat en in winkelcentrum Dukenburg. Middenin de winkelgebieden, zodat klanten gemakkelijk binnen kunnen lopen bij één van onze vijf financieel adviseurs of veertien verkoopadviseurs, en met elke vraag kunnen benaderen. Natuurlijk kunnen wij klanten, zowel particulier als bedrijven, ook thuis of op hun kantoor bezoeken. Dat is hoe wij tegen bankieren in 2015 aankijken, wij zijn een moderne bank met traditionele waarden. Dus wel 24/7 bereikbaar via internet, maar ook met face-to-face contact met onze klanten op het moment dat zij kiezen. Informeel, goed bereikbaar en korte lijnen met onze financieel adviseurs.
Maatwerk
SNS biedt een compleet dienstenpakket aan. “Alle bancaire producten op het gebied van sparen, betalen, verzekeren en hypotheken. Maar wij doen niet alles, zo heeft SNS sinds een aantal jaren geen kasfunctie meer, omdat wij merkten dat er onder onze klanten minder behoefte hiervoor was. Maar sommige dingen juist wel, zo hebben wij de Zilvervloot Spaarrekening nieuw leven ingeblazen. Wij richten ons volledig op advies en begeleiding van klanten en ook dat doen wij op een andere manier. Het gaat om volledige ontzorging van de klant en daarom bieden wij ook een keuze in producten. Dat kunnen wij, omdat wij met verschillende gerenommeerde partijen samenwerken. Wil je een hypotheek, dan heb je de keuze uit maar liefst zeven verschillende aanbieders, zodat de klant niet alleen een hypotheek op maat krijgt, maar vooral ook een onafhankelijk advies. Dat wij samenwerken met andere financiële dienstverleners is op zich al bijzonder, dat doen andere niet zo snel.”
Geert-Jan staat zelf ook met de voeten in de klei. “Ik wil weten wat er bij klanten speelt, wat hun vragen zijn en hoe wij die optimaal kunnen invullen. Dan moet je wel zelf klantcontacten hebben en naar de klant toegaan.”
SNS Heel Normaal
De financieel adviseurs vinden verbinden erg belangrijk. Rudy Bongers: “Tussen de klant en zijn behoefte, maar bijvoorbeeld ook tussen Nijmegen en Arnhem. In de visie van SNS moet bankieren weer terug naar een normale bedrijfsvoering.”
“Wij zijn misschien wat tegendraads in onze aanpak en kiezen voor een totaal andere klantbenadering, maar het werkt.”
Tim Jans: “SNS vindt dat bankieren echt anders kan, wij zijn een toegankelijke bank en staan klaar voor de klant.
Met eenvoudige en begrijpelijke betaal-, spaar- en hypotheekproducten. En als het nodig is, veranderen wij onzinnige bankregels en onredelijke gewoontes. Een bank met producten die een duidelijk voordeel bieden. De klant centraal stellen, bankieren niet moeilijker maken dan het is.
Geert-Jan: “Daarom hebben wij bijvoorbeeld in Nijmegen elke donderdagavond een inloopavond, wij staan dan klaar om elke vraag te beantwoorden. Dat verdienen de klanten, zorgen dat wij echte toegevoegde waarde leveren. En tegen normale tarieven. SNS vindt dat sparen moet worden beloond. Dit doen wij dan ook al jaren met een goede spaarrente op SNS Internet Sparen. Sta je onverwacht een keer rood, dat brengen wij de eerste drie dagen tot een bedrag van € 2.500,- geen debetrente in rekening.”Mariska van Klaveren: “Wij zijn misschien wat tegendraads in onze aanpak en kiezen voor een totaal andere klantbenadering, maar het werkt, want het wordt zeer gewaardeerd door onze klanten.” We zien u graag terug op één van onze kantoren. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met Geert-Jan Berning op telefoonnummer 06 – 13 59 24 80
Nijmegen Business