Artikelen
2 oktober 2019
SPRENG Menswear: Al 20 jaar hét adres voor de modebewuste man
Je hebt service en je hebt service… Dat daar een wezenlijk verschil tussen zit, bewijzen ze bij SPRENG Menswear in Oosterbeek. “We zetten hier maar al te graag een stap extra voor onze klanten”, aldus eigenaren Harold van de SPRENG en Madalon Gijsbertse. En dat dat zich niet beperkt tot een klein stapje, blijkt meteen als je met dit bevlogen tweetal praat.
Harold en Madalon zijn trots als ze het hebben over hun zaak. En met recht, want afgelopen maand mochten ze alweer het twintigjarig bestaan vieren. Harold: “Hoe mooi is het dat je twintig jaar geleden begint met een idee en dat dat al die jaren met succes stand houdt?! We focussen ons namelijk al vanaf het begin op herenmode in het hogere segment, van casual tot maatwerk en dan veelal Italiaans georiënteerd.”
Aandacht en advies
En dat is niet het enige wat in die twintig jaar onveranderd is gebleven, aldus Madalon. “Puur verkopen om het verkopen, hebben wij hier nooit gedaan en zullen we ook nooit gaan doen. Klanten krijgen onze volledige aan-dacht én een eerlijk advies. Als een kledingstuk niet goed zit, of simpelweg niet mooi staat, vertellen wij dat altijd eerlijk. Die klant fungeert namelijk als ons visitekaartje en dat moet dan natuurlijk wel een goed visitekaartje zijn.”
‘Klanten krijgen onze volledige aandacht én een eerlijk advies’
Op zicht mee naar huis
Dit zorgt er ook voor dat vrouwen hun man gerust alleen uit winkelen sturen bij SPRENG Menswear, vertelt het tweetal lachend. Harold: “En die mannen hoeven maar aan te geven waar ze naar op zoek zijn en wij laten ze zien wat daarop aansluit. Ondertussen kunnen zij dan even heerlijk ontspannen met een lekker kopje koffie, als ze dat willen.” “Mocht er twijfel zijn over een aankoop, dan geven we zelfs dingen op zicht mee”, gaat Madalon verder. “Dit doen wij trouwens ook als heren simpelweg geen tijd hebben om zelf naar de winkel te komen.”
Servicegericht
Bij de meeste kledingzaken is dit ‘op zicht meegeven’ allesbehalve gebruikelijk, maar bij SPRENG Menswear hoort dit simpelweg bij de service. “Wij regelen alles voor de klant en daarvoor in ruil krijgen wij hun vertrouwen terug. Een hele fijne manier van werken. Persoonlijk contact staat bij ons dan ook voorop, óók bij onze medewerkers Joop, Steven en Luc. Die servicegerichtheid zit gewoon in ons DNA.”
Kwaliteit
Iets anders wat voorop staat bij SPRENG Menswear is kwaliteit. “Daarin doen wij geen concessies”, vertelt Harold. “Wij verkopen alleen kwaliteits-merken.” Om te zorgen dat hun collectie tegelijkertijd ook verrassend en vernieuwend blijft, bezoeken Harold en Madalon twee keer per jaar dé herenmodebeurs in Florence. “Daar zoeken we de nieuwste trends die aansluiten op ons aanbod en op wat de klant van ons verwacht.
Ons kledingaanbod bestaat namelijk slechts voor een klein deel uit basis-stukken, de rest is echt collectie en daarin durven we ook aparte keuzes te maken. We kennen onze klanten immers zo goed dat we inmiddels wel een inschatting kunnen maken van wat aan zal slaan.”
Bedankt!
Het mag duidelijk zijn, de filosofie achter SPRENG Menswear werkt. En dat al twintig jaar. Madalon: “Dat mooie jubileum hebben we natuurlijk ook aan onze klanten te danken. Zonder hen hadden we het nooit gered. Dus bedankt! En op naar het volgende jubileum…”
Maatwerk
Harold en Madalon willen in hun zaak nog wat meer aandacht gaan besteden aan maatwerk en maatkostuums. “Iets waar we ook bijzondere events aan gaan koppelen in samenwerking met een topkok.” Maar daarover later meer…
Meer weten? Kijk op www.sprengmenswear.nl
Arnhem Business